printlogo


کد خبر: 236063تاریخ: 1400/4/29 00:00
اخبار

قدردانی نمایندگان مجلس از رهبر انقلاب برای انتصاب رئیس جدید قوه ‌قضائیه
200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رهبر حکیم انقلاب برای انتخاب و انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای به عنوان رئیس دستگاه قضا قدردانی کردند. به گزارش فارس، 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته مجلس از رهبر معظم انقلاب برای انتخاب و انتصاب حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به عنوان رئیس دستگاه قضا قدردانی کردند. در بخشی از بیانیه نمایندگان آمده است: «انتصاب شایسته حضرت حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی‌اژه‌ای با تدبیر حکیمانه حضرتعالی در جایگاه مهم و حساس ریاست قوه‌ قضائیه با توجه به بیش از 4 دهه تجربه و سابقه مدیریتی ایشان در سطوح مختلف قوه ‌قضائیه امید و شعف را در جامعه ادامه‌دار نمود». همچنین نمایندگان با اشاره به اینکه توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری همیشه چراغ راه‌ حل مشکلات کشور بوده است، ادامه دادند: اجرای دقیق و کامل برنامه‌ها و سند تحول مورد تأکید حضرتعالی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند نقش موثری در پیشبرد امور و رضایتمندی مردم داشته باشد. 
***
دیدار شمخانی و اوحدی با رئیس‌جمهور منتخب
دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور منتخب، در ادامه دیدار مقامات دولتی و کارگزاران نظام با رئیس‌جمهور منتخب، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی دیدار کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار برای منتخب مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و دولت آتی، آرزوی موفقیت کرد و گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات نهاد متبوع خود ارائه کرد. همچنین سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز دیروز با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دیدار کرد. رئیسی در این دیدار با تاکید بر اینکه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ولی‌نعمتان ما هستند،‌ اظهار داشت: هر خدمتی که نگرانی خانواده ایثارگران را برطرف کند، وظیفه همگانی ما است و باید همه همت و تلاش خود را به‌کار گیریم تا دغدغه‌ها و نگرانی‌های این عزیزان در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، درمان و اشتغال برطرف شود. رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: لازم است مسائل و مشکلات خانواده ایثارگران به طور کامل احصا شده و راهکارهای متناسب با حل‌و‌فصل آنها، ارائه و اجرایی شود. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار با آرزوی توفیق برای رئیسی و دولت سیزدهم، گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه متبوع خود ارائه کرد. 
***
ولایتی:
نخبگان و فرهیختگان افغانستان توطئه‌های دشمنان را ناکام می‌گذارند
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست مجازی با موضوع «افغانستان، صلح و امنیت پایدار» بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت بزرگ افغانستان در مسیر صلح، امنیت و توسعه تاکید کرد. علی‌اکبر ولایتی در این نشست گفت: مردم افغانستان همواره در مقابل هرگونه تجاوز و زیاده‌خواهی ایستادگی کرده‌اند و نظامیان تا دندان مسلح شرق و غرب، در مقابل اراده و ایستادگی آنان، شکست خورده و مجاهدین افغانستان، فداکاری‌ها و رشادت‌ها کردند تا پرچم آزادی، مقاومت و ایستادگی در این کشور برافراشته شود. وی با انتقاد از رویکرد آمریکا در حمله نظامی به افغانستان، ۲۰ سال اشغال این کشور، اعزام صدها هزار سرباز و میلیاردها دلار بودجه افزود: آمریکا به جای عمران، آبادانی، رونق و شکوفایی، آثار زیانبار و سنگین، جنایت‌ها و فجایع بسیاری را در این کشور مرتکب شد و به‌رغم توهمات اولیه، با سرافکندگی و ذلت، کشور مجاهدین سرافراز را ترک می‌کند، هر چند باز در تلاش هستند هر آنچه از آبادی بر جای مانده را تخریب کنند و با تحریکات شیطانی در میان مردم شریف افغانستان، تفرقه بر جای گذارند اما نخبگان و فرهیختگان افغانستان با آگاهی از نیت شوم آنان، این توطئه‌‌ها را ناکام خواهند گذاشت. دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت برادری بین آحاد ملت شریف افغانستان که سهم بزرگی در گذشته تمدن اسلامی داشته‌اند است، چرا که متاسفانه تجربه بیش از 40 سال گذشته نشان می‌دهد با تحریک بیگانگان، جنگی خونین و فراگیر بین اقوام مختلف که هزاران سال با یکدیگر با دوستی و مسالمت زندگی کرده‌اند، روی داده است و خسارات عظیم و غیرقابل جبرانی را به دنبال آورده، لذا با هوشیاری باید در جهت تقویت برادری و اخوت گام برداشت. 
***
نمایش دستاوردهای صنعت هوایی وزارت دفاع در نمایشگاه ماکس
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به سومین سال حضور ایران در نمایشگاه معتبر بین‌المللی هوافضای روسیه موسوم به «ماکس»، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده بخشی از آخرین فعالیت‌های ما در حوزه صنعت هوایی است. امیر افشین خواجه‌فرد، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در حاشیه نمایشگاه «ماکس» روسیه با بیان اینکه برای سومین سال است که در نمایشگاه معتبر بین‌المللی هوافضای روسیه موسوم به ماکس صاحب غرفه شده‌ایم، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده بخشی از آخرین فعالیت‌های ما در حوزه صنعت هوایی است. وی تصریح کرد: سعی داریم در این نمایشگاه که از مهم‌ترین نمایشگاه‌های روسیه در سطح جهانی است، آخرین محصولات تولیدی خودمان را ارائه دهیم و زمینه گفت‌و‌گو با شرکت‌های خصوصی و دولتی روسیه و دیگر کشورهای شرکت‌کننده در حوزه توسعه تولیدات خود را که ۵۰ سال اخیر داشتیم بر اساس نقشه راه صنعت دفاعی فراهم کنیم. نمایشگاه بین‌المللی هوافضای روسیه با عنوان «ماکس ۲۰۲۱» با حضور هیاتی از مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ۳۵ شرکت دانش‌بنیان از جمهوری اسلامی ایران از امروز (سه‌شنبه ۲۹ تیر) در مسکو آغاز به‌کار خواهد کرد.

Page Generated in 0/0060 sec