printlogo


کد خبر: 236116تاریخ: 1400/5/3 00:00
روزشماری برای تماشای آخرین ساخته آمازون پرایم

تصویربرداری فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» به پایان رسیده و همه دوستداران داستان‌های تالکین منتظر پخش این سریال از آمازون پرایم هستند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در حالی که کمپانی آمازون با سریال‌های موفقی مثل «فلیبگ» و «خانم میزل شگفت‌انگیز» به استودویی موفق در کسب جوایز «امی» تبدیل شده است اما این تمام برنامه آمازون در بخش سریالی نیست و عوامل این کمپانی به دنبال ساخت چند فصل سریال از کتاب «ارباب حلقه‌ها» به نوشته جی.آر.‌‌آر تالکین هستند. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون (Peter Jackson) را می‌توان جزو بهترین فیلم‌های تاریخ دانست و به همین خاطر خیلی‌ها بشدت منتظر سریال آن از آمازون هستند. قرار است سریال «ارباب حلقه‌ها» در ۵ فصل ساخته شود و احتمال ساخت دنباله‌های بیشتری برای آن نیز وجود دارد. استودیوی آمازون که تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارد،‌ پیش‌تر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود، امیدوار است نخستین قسمت از این مجموعه در سال ۲۰۲۱ پخش شود. 
پس از رقابت «نتفلیکس»، «آمازون» و «اچ‌بی‌او» بر سر خرید حق پخش این سریال، در نهایت در سال 2017 استودیوی فیلمسازی آمازون حق اقتباس مجموعه رمان‌های ارباب حلقه‌ها را از آن خود کرد. آمازون برای تولید ۲ فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها 500 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است. این مبلغ علاوه بر 250 میلیون دلاری است که برای خرید حقوق ساخت سریال پرداخت کرده است. در مقام مقایسه HBO برای هر فصل از سریال Game of Thrones به طور متوسط ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است. برخی منابع خبری اعتقاد دارند ارباب حلقه‌ها حداقل تا ۵ فصل ادامه پیدا خواهد کرد و برای آمازون کیفیت بیش از سقف بودجه و هزینه‌ها اهمیت دارد. سرویس آمازون برای ساخت ۵ فصل از سریال ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) نزدیک به یک میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته و این به این معنی خواهد بود که سریال ارباب حلقه‌ها یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تمام دوران خواهد بود. 
 به گزارش دانا، محصول جدید کمپانی آمازون برای نخستین‌بار قرار است داستان اتفاقات و حوادث رخ داده در عصر دوم سرزمین میانه را برای مخاطبان تعریف کند. این سریال درام حماسی از لحاظ زمانی به چیزی در حدود ۱۰۰۰ سال پیش از ماجرا‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت مربوط است. 
 مانند سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و هابیت، سریال «ارباب حلقه‌ها» نیز در نیوزیلند فیلمبرداری شده است. یکی از عوامل اصلی این سریال می‌گوید: در جست‌و‌جوی مکانی جادویی بودیم که زیبایی‌های عصر دوم کتاب تالکین را به تصویر بکشد. این محل باید دارای کوهستان، جنگل‌ها و ساحل‌های متنوعی می‌بود و از طرفی هم باید امکانات و استودیو‌های مناسب برای فیلمبرداری می‌داشت. تصویربرداری این سریال که از اواخر تابستان 2020 آغاز شده بود، بعد از حدود 4 ماه در کشور نیوزیلند به پایان می‌رسد. انتظار می‌رود سریال «ارباب حلقه‌ها» در سال ۲۰۲۱ از آمازون پرایم پخش شود. 
 آمازون برای ساخت این سریال از افراد حرفه‌ای زیادی استفاده کرده که هر کدام آنها پروژه‌های مختلفی را دنبال کرده‌اند. سازندگان این سریال «جی دی وین» و «پاتریک مک‌کی» هستند که نقش نویسنده‌های سریال را هم ایفا می‌کنند. بیشتر افرادی که در ساخت این سریال نقش داشته‌اند، روی پروژه‌های بزرگ شبکه HBO کار می‌کرده‌اند. کارگردانی این سریال برعهده شارلوت برندستروم، یا بایونا و وین چه ییپ قرار دارد. 
فصل اول مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه‌ها شامل ۲۰ قسمت خواهد بود و کارگردانی ۲ اپیزود اول آن را خوان آنتونیو بایونا، کارگردان فیلم‌های هیولایی فرا می‌خواند و دنیای ژوراسیک۲، انجام خواهد داد. شارلوت برندستروم، کارگردان فرانسوی سریال «ویچر» نیز ۲ قسمت از ارباب حلقه‌ها را کارگردانی خواهد کرد. همچنین وین ییپ که سابقه کارگردانی چند قسمت از سریال محبوب دکتر هو را در کارنامه دارد، قرار است ۴ قسمت از فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها را کارگردانی کند. 

Page Generated in 0/0055 sec