printlogo


کد خبر: 236128تاریخ: 1400/5/3 00:00
هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر فوتبال و ادامه رقابت پرسپولیس و سپاهان برای جام
داغ‌ترین شب تابستان

دیدارهای هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر  فوتبال امروز به صورت همزمان از ساعت 21:15 آغاز می‌شود و ۲ تیم پرسپولیس و سپاهان مدعیان اصلی قهرمانی به مصاف حریفان خود می‌روند. در بالای جدول تیم پرسپولیس با 61 امتیاز صدرنشین است و سپاهان 59 امتیازی در تعقیب این تیم است. در پایین جدول هم ۳ تیم سایپا، ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان برای سقوط نکردن با یکدیگر رقابت می‌کنند. ماشین‌سازی ۲ هفته پیش سقوطش به لیگ یک قطعی شد.
 
* پرسپولیس - تراکتور در اوج حساسیت
این مسابقه می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته شود؛ جایی که پرسپولیس برای رسیدن به پنجمین قهرمانی به ۳ امتیاز بازی نیاز دارد و تراکتور هم برای رسیدن به عنوان چهارمی جدول لیگ و کسب احتمالی سهمیه آسیایی تلاش می‌کند. تراکتور در صورتی که استقلال قهرمان جام حذفی شود و خودش در پایان لیگ روی پله چهارم ایستاده باشد، آسیایی خواهد شد. پرسپولیس هفته گذشته تیم سقوط کرده ماشین‌سازی را با 5 گل شکست داد تا تفاضل گل خود را هم نسبت به سپاهان بهتر کند اما این بازی حواشی عجیبی برای سرخپوشان تهرانی داشت. حامد لک به دلیل درگیری لفظی با یک توپ جمع کن به کمیته انضباطی فدراسیون احضار شده و باشگاه پرسپولیس هم نسبت به اتفاقات حاشیه‌ای رخ داده در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز معترض است. به هر حال پرسپولیس خوش‌شانس است که رادوشوویچ به این تیم بازگشته، چون در صورت محرومیت احتمالی لک، سرخپوشان درون دروازه مجبور به استفاده از یک بازیکن جوان و بی‌تجربه در لیگ برتر می‌شدند؛ آن هم مقابل تیم قدرتمندی چون تراکتور تبریز. پرسپولیس اگر در این بازی برنده شود به سود فولاد و گل‌گهر است، زیرا شانس چهارم شدن آنها در لیگ بیشتر می‌شود. بازی رفت ۲ تیم را پرسپولیس با گلزنی سیدجلال حسینی برد اما در آن مسابقه فیروز کریمی سرمربی تراکتور نبود. تراکتور با حضور کریمی تیم بهتری شده است؛ تیمی که آلومینیوم را در اراک شکست داد. پرسپولیس اگر در ورزشگاه آزادی امتیاز از دست بدهد، احتمالا تعیین قهرمان به هفته آخر و حتی تفاضل گل کشیده خواهد شد؛ جایی که هر دو مدعی در تهران بازی دارند؛ پرسپولیس میهمان پیکان است و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال می‌رود. 
 
* سپاهان و ذوب‌آهن؛ داربی بی‌رحم نصف جهان
لیگ برتر بیستم سرنوشت دراماتیکی پیدا کرده به طوری که در داربی اصفهان یک تیم برای قهرمانی می‌جنگد و به ۳ امتیازش نیاز دارد تا در کورس قهرمانی از پرسپولیس عقب نماند و دیگری برای بقا به برد نیازمند است. در واقع این 3 امتیاز سرنوشت فوتبال اصفهان را رقم می‌زند. اگر زردپوشان سپاهان برنده شوند تا هفته آخر به قهرمانی امیدوار خواهند ماند اما اگر ذوب‌آهن ۳ امتیاز را بگیرد، به احتمال زیاد ۲ سهمیه اصفهان در لیگ برتر حفظ خواهد شد. سپاهان با 49 گل‌زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است، در حالی ‌که ذوب‌آهن با 36 گل خورده یکی از خطوط ضعیف لیگ را دارد. بازی رفت را سپاهان 3 بر یک برد. 
 
* برنامه مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر
یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ (بازی‌ها به شکل همزمان از ساعت 21:15 آغاز می‌شود)
پرسپولیس - تراکتور تبریز / ورزشگاه آزادی تهران
مس رفسنجان - پدیده مشهد / ورزشگاه شهدای مس رفسنجان
ماشین‌سازی تبریز- پیکان تهران / ورزشگاه سردار شهید سلیمانی تبریز
سایپای تهران - آلومینیوم اراک / ورزشگاه قوامین تهران 
نفت مسجدسلیمان - گل‌گهر سیرجان / ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان / ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
نساجی مازندران - استقلال تهران / ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
فولاد مبارکه سپاهان - ذوب‌آهن اصفهان / ورزشگاه
نقش جهان اصفهان

Page Generated in 0/0052 sec