printlogo


کد خبر: 236129تاریخ: 1400/5/3 00:00
اخبار

قالیباف کسب مدال طلا در رشته تیراندازی را تبریک گفت
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی کسب مدال طلا در مسابقات المپیک از سوی جواد فروغی پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
کسب مدال طلای المپیک توکیو در رشته تیراندازی برای نخستین‌بار در تاریخ حضور ایران در مسابقات المپیک، مسرت‌بخش و شادی‌آفرین بود. اینجانب کسب مدال طلا و شکستن رکورد المپیک در رشته تیراندازی را به ورزشکار قهرمان، پرتلاش و تاریخ‌ساز جناب آقای جواد فروغی و تمام مربیان و همچنین اعضای خانواده محترم ایشان و تمام مردم عزیز ایران بویژه اهالی شریف خطه ایلام و شهر دهلران تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله این توفیق سرآغاز رشد روزافزون افتخارات ایران اسلامی در این رشته ورزشی باشد. 
***
واکنش علی دایی به کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران در توکیو
بهترین گلزن ملی فوتبال ایران به دارنده نخستین مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های المپیک تبریک گفت. جواد فروغی در رشته تیراندازی سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک به مدال طلا دست یافت تا نخستین مدال‌آور ایران در این دوره از بازی‌ها باشد. پس از این اتفاق شیرین، علی دایی با انتشار پستی به جواد فروغی تبریک گفت و بابت این مدال طلا ابراز خوشحالی کرد. علی دایی در پیام کوتاهی نوشت: «تبریک به ملت ایران. جواد فروغی برنده طلای المپیک».
***
رکوردهایی که «طلای» فروغی زد
مدالی که عضو تیم‌ ملی تیراندازی ایران در سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک کسب کرد، علاوه بر رکورد شخصی‌ای که برای جواد فروغی داشت، چند رکورد را هم در ورزش ایران جابه‌جا کرد. ملی‌پوش تیراندازی تپانچه بادی کشورمان با کسب 8/244 امتیاز در مسابقات المپیک توکیو رکورد ایران و المپیک را از آن خود کرد. این نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک است. ضمن اینکه با کسب مدال در رشته تیراندازی، ورزش ایران صاحب یک رشته مدال‌آور دیگر شد. در دوره‌های گذشته المپیک، ورزش ایران در رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و دوومیدانی صاحب مدال شده بود که با موفقیتی که جواد فروغی کسب کرد یک رشته دیگر به جمع رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک اضافه شد.
***
صالحی‌امیری: طلای فروغی به کاروان انگیزه جدید داد
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مدال طلای جواد فروغی انگیزه‌ای جدید در کاروان ایجاد کرد. 
رضا صالحی‌امیری درباره کسب مدال طلا توسط جواد فروغی بیان کرد: قهرمانی جواد فروغی در روز آغازین بازی‌های المپیک توکیو انگیزه جدیدی در کاروان ایجاد کرد. ما امید داریم در روزهای آتی شاهد کسب مدال‌های رنگارنگی باشیم. شیرینی این مدال را به همه ملت ایران، قهرمانان، جامعه ورزش و آقای دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی و کادر فنی تیم تبریک عرض می‌کنم. صالحی‌امیری در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کرد در همان روز نخست المپیک کاروان مدال طلا بگیرد، تصریح کرد: صادقانه بگویم خیر! البته ما غیر از کشتی روی مدال‌های شمشیربازی، تکواندو، کاراته و تیراندازی حساب باز کرده‌ایم.
***
دلایل عصبانیت و پرخاشگری عضو تیم ‌ملی تنیس روی میز ایران در توکیو
رئیس فدراسیون تنیس روی میز دلایل عصبانیت و پرخاشگری بازیکن تیم‌ ملی در دیدارهای المپیک را اعلام کرد. مهرداد علی‌قارداشی درباره شکست نیما عالمیان مقابل حریف انگلیسی خود در مرحله اول رقابت‌های تنیس روی میز المپیک گفت: داور بدون جهت خطای سرویس می‌گرفت و همین موضوع باعث شد نیما تمرکز خود را از دست بدهد. حتی داور توضیح هم نداد چرا این خطاها را می‌گیرد و اگر نیما می‌دانست سرویس‌هایش چه ایرادی دارد آن را دیگر تکرار نمی‌کرد. وی درباره رفتار عصبی نیما در حین بازی تصریح کرد: رفتار نیما را کسی تایید نمی‌کند اما داور باعث این اتفاق شد. در مسابقات المپیک نخستین مسابقه حساسیت زیادی دارد و کوچک‌ترین اشتباه داور می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پایان خاطرنشان کرد: من به خاطر اینکه در سفر به توکیو یکی از مسافران هواپیما مبتلا به کرونا بود نتوانستم به سالن مسابقات بروم و در هتل ماندم. 

Page Generated in 0/0047 sec