printlogo


کد خبر: 236139تاریخ: 1400/5/3 00:00
نخستین محموله واکسن‌های اهدایی ژاپن به کشور وارد شد
دستور وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون ۵ گروه جدید

بیماران خاص، دیابتی‌ها، رانندگان حمل‌ونقل عمومی، معلمان و اساتید دانشگاه،‌ افرادی هستند که واجد شرایط واکسیناسیون کرونا هستند. وزیر بهداشت طی نامه‌ای به معاون بهداشت وزارت بهداشت دستور داد لیست گروه‌های جدید برای واکسیناسیون علیه کرونا را اعلام کند. در نامه دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت خطاب به دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت آمده است: با قدردانی از زحمات کلیه همکاران و دست‌اندرکاران واکسیناسیون «کووید-‌۱۹» و با توجه به تأمین واکسن مورد نیاز از طریق واردات و تولید داخل، ضروری است تعداد افراد در گروه‌های زیر را سریعا به اینجانب اعلام کنید تا با طی مراحل لازم، واکسیناسیون این گروه آغاز شود: ۱- کلیه بیماران دیابتی بالای ۱۸ سال به تفکیک استان‌ها (اخیرا سامانه ثبت بیماران دیابتی کشور با کد ملی در معاونت درمان راه‌اندازی و موارد را ثبت کرده که می‌‌تواند مورد استفاده قرار گیرد). ۲- بیماران خاص دیگری که باید در اولویت قرار گیرند و تاکنون واکسینه نشده‌‌اند. ۳- رانندگان تاکسی و خدمات حمل‌و‌نقل عمومی از قبیل ریلی، هوایی و زمینی ۴- آموزگاران مدارس ابتدایی و متوسطه به تفکیک ۵- اساتید دانشگاه‌ها. 
در ادامه این نامه است: تسریع در اعلام آمار تفکیکی فوق جهت برنامه‌ریزی عاجل واکسیناسیون گروه‌‌های مذکور از اولویت ویژه برخوردار است. بدیهی است از لیست افراد اعلام‌شده باید کسانی که در گروه‌‌های سنی قبلی واکسینه شده‌‌اند حذف شود. 
 
* ورود نخستین محموله واکسن‌های اهدایی ژاپن به کشور
اولین محموله از واکسن‌های اهدایی ژاپن دیروز وارد کشور شد. سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اولین محموله از مجموعه واکسن اهدایی ژاپن وارد کشور شد که دربردارنده بیش از یک میلیون دوز واکسن آسترازنکای تولیدشده در ژاپن است. کیانوش جهانپور اظهار داشت: نخستین محموله مجموعه واکسن اهدایی دولت و ملت ژاپن عصر جمعه وارد کشور شد که دربردارنده بیش از یک میلیون دوز واکسن آسترازنکای تولیدشده در ژاپن است. وی گفت: این محموله با هماهنگی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و با عملیات اجرایی UNOPS وارد کشور شد. جهانپور تصریح کرد: با توجه به آغاز بازی‌های المپیک، هماهنگی‌های فشرده‌ای برای انتقال این محموله انجام شد. سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: محموله بعدی ان‌شاءالله جمعه هفته بعد وارد کشور می‌شود که حدود یک میلیون و 800 هزار دوز واکسن خواهد بود. به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، با توجه به ظرفیت فعلی تزریق واکسن در کشور، محموله‌های اینچنینی می‌تواند واکسن مورد نیاز کشور را تا زمان کفایت واکسن‌های تولید داخل، تامین کند. سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: حمل‌و‌نقل بین‌المللی DHL بعد از مدت‌ها برای انتقال این محموله همکاری‌های خود با ایران برای انتقال دارو و واکسن‌ را آغاز کرده است.
***
    تزریق ۴۱۰ هزار دوز واکسن «کوو ایران برکت»   
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از تزریق ۴۰۹۹۸۷ دوز واکسن «کوو ایران برکت» در کشور خبر داد. جهانپور در حساب توئیتر خود نوشت: تا صبح شنبه دوم مرداد، ۴۰۹۹۸۷ دوز واکسن «کوو ایران برکت» در فرآیند واکسیناسیون عمومی در سراسر کشور تزریق شده است. به این عدد البته موارد شرکت‌کننده در فازهای سه‌گانه مطالعات بالینی را هم باید افزود. 

Page Generated in 0/0055 sec