printlogo


کد خبر: 236140تاریخ: 1400/5/3 00:00
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک: 
«برگ سبز» سند مالکیت نیست
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر اینکه برگ سبز سند مالکیت نیست، گفت: محاکم قضایی برگ سبز را به رسمیت نمی‌شناسند، چراکه این سند فقط یک سند رسمی است نه سند مالکیت. ذبیح‌الله خدائیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برگ سبز سند مالکیت است یا خیر؟ اظهار کرد: برگ سبزی که پلیس صادر می‌کند سند رسمی است. حجت‌الاسلام مصدق هم به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری در صحبتی گفتند برگ سبز پلیس سند رسمی است نه اینکه سند مالکیت رسمی باشد. وی افزود: بالاترین مقامی که در دستگاه قضایی داریم رئیس قوه ‌قضائیه است که سال ۹۵ بخشنامه کردند محاکم و واحدهای ثبت اسناد و املاک نباید سندی را که نیروی انتظامی تحت عنوان برگ سبز برای تعویض پلاک صادر می‌کند به عنوان سند رسمی مالکیت به رسمیت بشناسند. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برگ سبز پلیس در حد تعویض پلاک سند رسمی است اما سند مالکیت نیست، چراکه نقل و انتقال خودرو به موجب ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرائم باید در داخل دفاتر اسناد رسمی ثبت شود. خدائیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه محاکم برگ سبز را از افراد در صورت بروز مشکل به عنوان سند قبول می‌کنند یا خیر، گفت: اگر کسی که سند رسمی از دفاتر دارد و فردی که برگ سبز دارد به واحد اجرای ثبت اسناد مراجعه کنند، واحد اجرای ثبت اسناد سند فردی را که سندش را در دفاتر تنظیم کرده است به رسمیت می‌شناسد. وی تاکید کرد: برگ سبز در برابر سندی که در دفاتر ثبت اسناد تنظیم شده، به عنوان سند رسمی مالکیت شناخته نمی‌شود و قابلیت اجرا ندارد. 
***
آخرین فرصت مشمولان غایب برای تکمیل پرونده طرح جریمه ریالی
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به مشمولانی که اقدام به درخواست معافیت از سربازی با پرداخت قسطی جریمه ریالی در سال ۱۳۹۷ کرده و تاکنون بدهی خود را تسویه نکرده‌اند، هشدار داد اگر نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکنند باید سربازی بروند. امیر غلامرضا رحیمی‌پور با اشاره به اجرای طرح جریمه ریالی سربازی برای مشمولان دارای 8 سال غیبت و بیشتر از آن اظهار کرد: چند سال پیش این طرح به اجرا درآمد که آخرین مرحله آن در سال ۱۳۹۷ بود و پس از آن با توجه به آثار و تبعات منفی که برجا گذاشته و نیز ناعادلانه بودن، اجرای آن متوقف شد. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال آخر اجرای این طرح امکان پرداخت اقساطی جرایم برای مشمولان غایب فراهم شده بود، اظهار کرد: تعدادی از این مشمولان که بخشی از اقساط را در سال ۹۷ و بخشی دیگر از آن را در سال ۹۹ پرداخت کرده بودند، باید هرچه سریع‌تر نسبت به تسویه بدهی و تکمیل پرونده خود اقدام کنند تا بتوانند کارت معافیت از سربازی را دریافت کنند، در غیر این صورت این افراد به عنوان مشمول غایب محسوب شده و باید به سربازی اعزام شوند. به گفته رحیمی‌پور، این افراد باید برای تکمیل پرونده و پرداخت اقساط به پلیس + ۱۰ یا سازمان نظام وظیفه عمومی شهر محل سکونت خود مراجعه کنند. رحیمی‌پور با بیان اینکه این آخرین فرصت به این افراد است، گفت: طرح جریمه ریالی سربازی و دیگر طرح‌های مشابه آن دیگر اجرا نخواهد شد و لازم است مشمولان بدون توجه به شایعات مطرح‌شده پیرامون آن وضعیت سربازی خود را مشخص کنند. 
***
بازداشت چاقوکش‌های بیمارستان سنندج
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از صدور قرار بازداشت برای 6  نفر پیرامون درگیری در بیمارستان کوثر سنندج خبر داد. محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان پیرامون درگیری در بیمارستان کوثر سنندج از صدور قرار بازداشت برای 6 نفر در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: تعدادی از اهالی ۲ روستای اطراف سنندج چهارشنبه (هفته گذشته) پس از درگیری به دلیل اختلافات ملکی زخمی و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌شوند. وی افزود: طرف مقابل اختلاف آنها را تعقیب و در محیط بیمارستان با اسلحه سرد بار دیگر به آنان حمله‌ور می‌شود که در این درگیری یکی از افراد بشدت مجروح می‌شود و در بیمارستان فوت می‌کند. جباری با هشدار به متهمانی که در این حادثه دست داشته و متواری شده‌اند، گفت: تمام این افراد شناسایی شده و بزودی دستگیر خواهند شد. وی افزود: یکی از متهمان دستگیر شده از ضاربان اصلی فرد مقتول است که تحقیقات درباره وقوع این درگیری تا نتیجه نهایی ادامه دارد. 
***
پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به زنان سرپرست خانوار و معلول
مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی اعلام کرد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال گروه‌های هدف سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.  فاطمه عباسی درباره پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به ازای ایجاد هر شغل ویژه زنان سرپرست خانوار گفت: تاکنون برای اشتغال زنان، وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شده است. وی با بیان اینکه در لایحه بودجه امسال، ۳۰۰۰ میلیاردتومان برای اشتغال نیازمندان سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، افزود: این وام برای گروه‌های هدف سازمان با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، البته ابلاغیه آن هنوز ارسال نشده و برای اجرایی شدن باید از سوی بانک مرکزی ارسال شود. عباسی با بیان اینکه برای پرداخت این وام با ۱۶ بانک عامل تفاهم‌نامه نوشته شده است، درباره نحوه پرداخت آن اینطور توضیح داد: این وام با ارائه مدرک شغلی یا فنی و حرفه‌ای و مجوز کسب‌و‌کار به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲۴۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، یادآور شد: این وام هم به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش برای راه‌اندازی اشتغال پرداخت می‌شود و هم به کارفرمایی که بتواند برای زنان سرپرست خانوار یا گروه‌های هدف سازمان شغل ایجاد کند، پرداخت می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec