printlogo


کد خبر: 236150تاریخ: 1400/5/3 00:00
اخبار

شرکت ناوشکن سهند در رژه دریایی روسیه
فرمانده نیروی دریایی ارتش جهت حضور در رژه سالروز نیروی دریایی ارتش روسیه عازم سن‌‌پترزبورگ شد. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح روز گذشته عازم بندر سن‌پترزبورگ روسیه شد. 
وی که به دعوت رسمی ژنرال شایگو، وزیر دفاع روسیه به این کشور سفر کرده، قرار است به عنوان میهمان ویژه در مراسم رژه سالروز نیروی دریایی روسیه شرکت کند. بر اساس این گزارش، ناوشکن بومی ایرانی سهند نیز در حال حاضر به بندر سن‌ پترزبورگ روسیه رسیده و قرار است به عنوان نماینده نیروی دریایی ارتش در کنار ناوگان روسیه در این مراسم شرکت کند. ناوبندر مکران نیز که در قالب ناوگروه هفتاد‌و‌پنجم، ناوشکن سهند را در این مسیر طولانی پشتیبانی و همراهی کرده است به دلیل محدودیت‌های محل رژه دریایی از جمله عمق کم و بزرگی این یگان شناور، در ابتدای کانال ولگا توقف خواهد داشت و در همان محل به مراسم خواهد پیوست. گفتنی است رژه بزرگ دریایی نیروی دریایی ارتش روسیه به مناسبت سالروز تشکیل این نیرو از امروز آغاز می‌شود و نمایندگان برخی کشورها نیز در آن حضور دارند. 
***
ایران، آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری دعوت کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی درگیری‌های مرزی پراکنده بین آذربایجان و ارمنستان، دو طرف را به خویشتنداری دعوت کرد. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته با اشاره به تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی بین نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با ابراز تاسف از کشته و زخمی شدن افرادی از ۲ طرف، بر خویشتنداری طرفین و لزوم حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات مرزی 2 کشور تاکید کرد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم عبور ۲ کشور از تنش‌ها و درگیری‌ها و ضرورت دستیابی هر چه سریع‌تر به صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به طرفین برای دستیابی به صلح پایدار را مورد تاکید قرار داد. در جریان درگیری مرزی روز جمعه بین این 2 کشور، یک نظامی آذربایجانی کشته و 3 نظامی ارمنستانی مجروح شدند. 
***
صفی‌الدین:
پیام امام خامنه‌ای در جنگ ۳۳ روزه روحیه ما را بالا برد
رئیس شوری اجرایی حزب‌الله لبنان گفت حمایت‌های ایران در جنگ ۳۳ روزه و پیام امام خامنه‌ای، حزب‌الله را برای پیروزی و ادامه نبرد امیدوار کرد. به گزارش تسنیم، «سیدهاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان در پانزدهمین سالگرد جنگ 33 روزه و پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی به جزئیات، شرایط جنگ و حمایت‌های ایران و شخص رهبر معظم انقلاب از لبنانی‌ها پرداخت. رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در بخشی از گفت‌وگو با شبکه المنار در برنامه «پانوراما النصر» به نحوه مطلع شدن خود از پیام رهبر انقلاب به حزب‌الله و سیدحسن نصرالله پرداخت و گفت: «یک بار تلفن زنگ خورد، حاج‌قاسم با سید بزرگوار داشت صحبت می‌کرد. سید خوشحال بود و گویا مژده‌ای داشت و خیلی خوشحال بود و من متوجه این حالت ایشان شدم. سید در تماس تلفنی خیلی مأنوس و خودمانی بود و درباره مسائلی می‌پرسید و درخواست‌هایی می‌کرد. من داشتم پیش خود درباره این خوشحالی می‌پرسیدم تا اینکه سید بزرگوار گفتند رهبر بزرگوار پیامی فرستاده‌اند. این پیام پر از مژده‌ها و بشارت‌ها بود و محقق شد». 
وی تأکید کرد: کمک‌های معنوی ایران و رهبر انقلاب تأثیر زیادی بر روحیه ما و رزمندگان گذاشت و مقاومت ثابت کرد توانایی زیادی دارد و در جنگ 33 روزه نشان داد می‌تواند وارد جنگ رسانه‌ای و روانی با دشمن شود. وی ادامه داد: خداوند برای ما در این جنگ امکاناتی را فراهم کرد و جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین حامی ما در این جنگ بود. 
***
امیر دریادار سیاری:
ارتش برای مقابله با کرونا از تجربیات دفاع‌مقدس بهره گرفت
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا‌(ع) آجا برای مقابله با ویروس کرونا از تجربیات ارتش در مقابله با حملات شیمیایی رژیم بعث در دوران دفاع‌مقدس استفاده کردیم. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه با اقدامات قرارگاه زیستی ارتش کمترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در بین کارکنان وظیفه و پایور ارتش داشته‌ایم، تصریح کرد: تمهیدات این قرارگاه در حوزه کمک‌رسانی در سطح ملی جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا بود؛ در این رابطه واگذاری بیمارستان‌ها، پای کار آمدن کادر درمان و فعالیت ظرفیت‌های دیگری از ارتش جمهوری اسلامی را داشتیم که از این ظرفیت‌ها ضمن مداوای بیماران در راستای غربالگری، ضدعفونی معابر، رفع آلودگی، کمک به استان‌ها، ایجاد نقاهتگاه‌ها، ایجاد ایستگاه‌های سلامت و بیمارستان‌های سیار در سطح کشور استفاده شد. 
وی با اشاره به بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع‌مقدس در عرصه مقابله با کرونا، اضافه کرد: در حوزه پدافند زیستی از تجربیات ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دفاع‌مقدس و مقابله با حملات شیمیایی داشتیم نیز استفاده کردیم. امیر دریادار سیاری در پایان اظهار داشت: ارتش ضمن اهتمام به خدمت به مردم، اجرای مأموریت‌های رزمی، تأمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور را در اولویت کار خود دارد و با قدرت در این مسیر گام برمی‌دارد. 

Page Generated in 0/0050 sec