printlogo


کد خبر: 236182تاریخ: 1400/5/4 00:00
اخبار

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ در هفته آینده خبر داد و گفت: داوطلبان مجاز اعلام‌شده، از نیمه اول مردادماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. فاطمه زرین‌آمیزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کنکور ۱۴۰۰ از صبح روز چهارشنبه ۹ تیر با برگزاری آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز شد و به مدت ۴ روز و با شرکت داوطلبان سایر گروه‌های آزمایشی ادامه یافت. بر این اساس کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار شد. وی در ادامه با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور این هفته اعلام نمی‌شود، تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم شده که هفته آینده یعنی دهه اول مردادماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از نیمه اول مردادماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کنند. زرین‌آمیزی با بیان اینکه اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد، گفت: در کنکور ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد. 
***
روند کاهشی دما از چهارشنبه
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و احتمال وقوع رعدوبرق در برخی مناطق کشور خبر داد. صادق ضیاییان بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مردادماه) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و تنها دوشنبه در گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و هرمزگان و سه‌شنبه در استان اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. به گفته ضیاییان، چهارشنبه (۶ مردادماه) در نوار شمالی کشور و ارتفاعات رشته‌کوه البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته خواهد شد. پنجشنبه (۷ مردادماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی بیان کرد: طی ۵ روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است. دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مردادماه) هم تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود. 
***
شهرداری به مکاتبات نظارتی شورا پاسخگو نیست
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عدم پاسخگویی شهرداری تهران به مکاتبات مربوط به وظایف نظارتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران تذکر داد. محمد علیخانی در جریان سیصدوسیزدهمین جلسه شورا طی تذکری به شهردار تهران گفت: تذکر بنده در رابطه با عدم پاسخگویی به مکاتبات مربوط به وظایف نظارتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران است. با عنایت به مفاد بند ۳ و ۸ ماده ۸۰ قانون شوراها و اصلاحات بعدی مبنی بر وظایف نظارتی اعضای شورا بر حسن اجرای مصوبات و حسن اداره و حفظ سرمایه‌ها توسط شهرداری‌ها، بدین وسیله به شهرداری تهران بابت عدم پاسخگویی به مکاتبات نظارتی شورا تذکر داده می‌شود. وی افزود: برای نمونه پیگیری‌های متعددی توسط اینجانب بابت رسیدگی به موضوع یکی از املاک در اختیار شخص حقوقی مطابق تبصره ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها طی نامه‌ای انجام شد که با وجود پیگیری‌ها متاسفانه پاسخی تاکنون واصل نشده است که حکایت از قصور در حفظ سرمایه‌های شهر دارد. وی تاکید کرد: بدین وسیله به شهردار تهران تذکر می‌دهم تا آخرین روز مسؤولیت نسبت به انجام وظایف خود پاسخگو باشد. 
***
کشف محموله قاچاق سلاح و مهمات جنگی در اهواز
فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری اعضای باند قاچاق سلاح و مهمات در اهواز خبر داد. سردار سیدمحمد صالحی اظهار کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان با انجام اقدامات فنی اطلاعاتی از ورود یک محموله سلاح و مهمات جنگی به شهرستان اهواز مطلع شد. وی افزود: مأموران پلیس در عملیاتی مشترک با مرزبانی استان خوزستان، با پایش‌های دقیق و بررسی تحرکات منطقه، محل تردد قاچاقچیان را در محور حمیدیه- اهواز با یک دستگاه خودروی سواری پراید شناسایی و با کمین هدفمند، در عملیاتی منسجم یک نفر از عناصر اصلی باند قاچاق سلاح و مهمات را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه ماموران در ادامه این عملیات ۲ عضو دیگر این باند را شناسایی و در ۲ عملیات ضربتی دستگیر کردند، تصریح کرد: در بازرسی از خودرو و منزل متهمان، ۱۱ قبضه سلاح کلاش و ۷ هزار عدد فشنگ سلاح کلاشینکف و یکهزار و ۵۰۰ فشنگ کلت کمری کشف شد. 
***
فروش ارزان کالا ترفند مجرمان سایبری
رئیس مرکز پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از شهروندان درخواست کرد از پرداخت بیعانه در سایت‌های واسطه‌‌گر اینترنتی خودداری کنند. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ترفند مجرمان سایبری، اظهار داشت: یکی از شگردهای مجرمان سایبری درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی است که در آن آگهی‌دهنده سعی دارد به بهانه‌های مختلف مبلغی را تحت عنوان بیعانه یا پیش‌پرداخت از شهروندان دریافت کند. وی در ادامه تصریح کرد: این آگهی‌ها معمولا قیمت‌های وسوسه‌انگیز و زیر قیمت بازار داشته و افراد را ترغیب می‌کند قبل از رویت کالا و برای جلوگیری از فروش آن به فرد دیگری، مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت کنند. وی از شهروندان درخواست کرد تحت عنوان بیعانه مبلغی پرداخت نکنند. 

Page Generated in 0/0046 sec