printlogo


کد خبر: 236185تاریخ: 1400/5/4 00:00
اخبار

پیام تسلیت رئیس دیوان محاسبات در پی درگذشت رئیس بنیاد مسکن
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با صدور پیامی درگذشت رئیس بنیاد مسکن را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور به مناسبت درگذشت علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
ضایعه درگذشت مهندس علیرضا تابش، مدیر پرتلاش، سختکوش و مخلص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که عمری را در خدمت محرومان و آسیب‌دیدگان جامعه گذراند، موجب تأثر و تأسف فراوان است. مرحوم تابش در کمک‌رسانی به محرومان و در روزهای سخت حوادثی چون زلزله، سیل و بلایای مختلف، از نخستین نفراتی بود که در کنار آسیب‌دیدگان حاضر می‌شد. روحش قرین رحمت الهی است ان‌شاءالله. برای بازماندگان و خانواده محترم ایشان از خداوند متعال صبر و شکیبایی مسألت دارم. 
مهرداد بذرپاش/ رئیس کل دیوان محاسبات کشور
***
مجتمع‌های تجاری شهر تهران مکلف به کاهش مصرف برق شدند
تمام مجتمع‌های تجاری پایتخت به دنبال تداوم گرمای هوا و پیش‌بینی افزایش مصرف برق، موظفند میزان مصرف برق خود را به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، کاهش دهند. حمیدرضا منصوری، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران با اعلام این خبر گفت: مشترکان تجاری نیز که دارای تفاهمنامه همکاری هستند باید از تمام ظرفیت مولدهای خود طبق تفاهمنامه‌های تنظیم شده استفاده کنند. منصوری افزود: همچنین تمام مشترکان تجاری و اداری پایتخت موظفند از استفاده از برق به منظور روشنایی‌های تزئینی و غیرضروری نمای ساختمان خودداری کنند تا خللی در تأمین برق مشترکان خانگی بویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ایجاد نشود. وی خاطرنشان کرد: مصرف برق به دلیل شرایط جوی، افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و همکاری تمام مشترکان به منظور جلوگیری از بروز خاموشی، ضروری است. 
***
وعده‌های وزیر نیرو برای حل مشکل خوزستان
وزیر نیرو گفت: جلسات خوبی با نمایندگان و فرهیختگان استان خوزستان برگزار و تصمیمات خوبی هم گرفته شد که حتی در شرایط محدودیت آب با مشارکت خود مسؤولان در استان و کشاورزان مسأله مدیریت شود به این معنا که بتوانیم آب را در میزانی که مقدور است در اختیار قرار دهیم تا آسیبی به کشت پاییزه نزند و آب شرب مردم در نیمسال دوم مدیریت شود. رضا اردکانیان شنبه‌شب در برنامه تلویزیونی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکید و توصیه ایشان را دستور دانست و اظهار کرد: خلاصه‌ترین و ساده‌ترین شکل بیان مقام معظم رهبری این بود که این موضوع را حق مردم دانستند که از شرایط پیش آمده گله‌مند باشند. وزیر نیرو افزود: این شرایط یعنی در بخش آبرسانی و مشکلات روستایی قطعا تا پایان سال بخش عمده‌ای از مشکل این ۷۰۲ روستا حل خواهد شد. اتفاق خوب دیگری که رخ داد این بود که کشت پاییزه برای کشاورزانی که حقابه دارند و همچنین آب شرب در ریسک قرار نگیرد. اردکانیان درباره آخرین وضعیت منابع آب کشور و خوزستان و مضیقه‌های به‌ وجود آمده، اظهار کرد: امروز پدیده تغییر اقلیم یک نظریه نیست بلکه واقعیت است و در دنیا به اندازه کافی دانشمندان نشانه‌هایی دال بر اینکه شرایط آب و هوایی و اقلیمی تغییر کرده است، دارند و کره زمین گرم‌تر شده است؛ شرایط حدی یعنی خشکسالی‌ها و ترسالی‌های شدید متعاقب هم در مناطقی از دنیا رخ می‌دهد. اردکانیان افزود: در ۴ سال گذشته، سال اول و چهارم خشک‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال اخیر کشور بود و سال‌های دوم و سوم جزو ترسال‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال اخیر بوده است و این شرایط به این معناست که باید برنامه‌ریزی خودمان را برای مواجه شدن با شرایط آبی تغییر دهیم و همچنین سازه‌ها را متناسب با این شرایط طراحی کرده و بسازیم. مصرف آب، الگوی کشت و روش‌های آبیاری باید متناسب با این شرایط باشد. وی با اشاره به اقدامات دولت از هفته گذشته یادآور شد سفری که جمعه گذشته هیأتی از معاونان وزارتخانه‌ها به خوزستان داشتند منجر به تصویب نامه‌ای در هیأت‌وزیران شد و با تأکید رئیس‌جمهور اعتبارات خوبی برای سرعت دادن به طرح‌های آبی و پرداخت باقیمانده خسارت‌های مردم در سیلاب گذشته و سرعت دادن به برخی سازه‌های آبی در نظر گرفته شد. 
***
کمیجانی: رشد اقتصادی پارسال به 6/3 درصد رسید
رئیس کل بانک مرکزی گفت: سال گذشته به موجب تدابیر و اقدامات اتخاذ‌شده و مدیریت و مهار آثار تحریم‌ها، رشد اقتصادی و رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی به ترتیب به ارقام 6/3 و 5/2 درصد رسید. وی افزود: دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که رشد اقتصادی سال ۱۳۹۱ به منفی 7/7 درصد رسیده بود و با اتخاذ سیاست‌های جدید اقتصادی، این روند در سال ۱۳۹۲ متوقف و از سال ۱۳۹۳ روند بهبودی به نحو محسوسی پدیدار شد و رشد تولید ناخالص داخلی (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) در این سال به 2/3 درصد رسید.  رئیس کل بانک مرکزی در ادامه و با اشاره به تحولات سال ۱۳۹۴، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۴ متأثر از افت محسوس قیمت نفت و کاهش درآمد‌های نفتی، رشد اقتصادی معادل منفی 6/1 درصد رقم خورد اما با اجرایی شدن برجام، زمینه بازگشت تبادلات مالی و تجاری بین‌المللی و صادرات نفت به روال طبیعی، در نتیجه بهبود عملکرد تجارت خارجی کشور و نیز تقویت ثبات اقتصادی فراهم شد و با توجه به مجموع تحولات رخ داده، رشد اقتصادی کشور در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به ترتیب به میزان 5/12 و 7/3 درصد تحقق یافت. 

Page Generated in 0/0055 sec