printlogo


کد خبر: 236194تاریخ: 1400/5/4 00:00
اخبار

تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت 
والده آیت‌الله شب‌زنده‌دار و  علیرضا تابش
رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت والده یکی از فقهای شورای نگهبان را تسلیت گفتند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درگذشت والده‌ مکرمه‌ حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌شیخ محمدمهدی شب‌زنده‌دار را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌شیخ محمدمهدی شب‌زنده‌دار دامت برکاته
درگذشت والده‌ مکرمه‌ صالحه‌ آن جناب را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۳ مرداد ۱۴۰۰
 
همچنین ایشان با صدور پیامی دیگر درگذشت علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند. متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای علیرضا تابش رحمت‌الله‌علیه را به خاندان محترم و همه‌ بازماندگان و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ایشان از جمله‌ مدیران کارآمد و پاکدست و پرتلاش نظام جمهوری اسلامی بودند و در ده‌ها سال گذشته در بخش‌های گوناگون و از جمله بنیاد مسکن که از یادگارهای امام بزرگوار است خدمات باارزشی انجام داده‌اند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و تسلی برای بازماندگان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۳ مرداد ۱۴۰۰
***
رئیسی در گفت‌وگو با سلطان عمان: 
تعامل و گفت‌وگو با همسایگان اولویت دیپلماسی دولت سیزدهم خواهد بود
رئیس‌جمهور منتخب در گفت‌وگوی تلفنی هیثم بن‌طارق، سلطان عمان با وی، ضمن تبریک عید سعید قربان، گفت: سابقه برادری ۲ ملت و پیشینه دوستی ۲ دولت آنقدر ریشه‌دار و مستحکم است که تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی هیچ‌گاه نتوانسته آن را تضعیف کند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، شامگاه شنبه در گفت‌وگوی تلفنی هیثم بن‌طارق، سلطان عمان با وی، ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: سابقه برادری ۲ ملت و پیشینه دوستی ۲ دولت آنقدر ریشه‌دار و مستحکم است که تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی هیچ‌گاه نتوانسته آن را تضعیف کند. 
رئیس‌جمهور منتخب روابط ۲ کشور را همواره رو به گسترش توصیف کرد و افزود: با این وجود تعاملات تهران - مسقط با سطح قابل انتظار فاصله دارد، لذا باید در نخستین فرصت برنامه جامع گسترش روابط اقتصادی ۲ کشور زیر نظر کارشناسان ۲ طرف تنظیم شده و با تایید سران ۲ کشور اجرایی شود. 
حجت‌الاسلام رئیسی، عمان را همسایه‌ای قابل اعتماد و شریکی ارزشمند برای ایران برشمرد و اظهار داشت:‌ با توجه به سطح اعتمادی که بین ۲ کشور وجود دارد، گسترش روابط در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هدفی کاملا در دسترس است. 
رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: تعامل، گفت‌وگو، رایزنی و هم‌اندیشی با همسایگان در موضوعات و مسائل مهم منطقه، اولویت دیپلماسی دولت سیزدهم خواهد بود. هیثم بن‌طارق، سلطان عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک عید سعید قربان و نیز آرزوی موفقیت برای حجت‌الاسلام رئیسی، گفت: تردید ندارم روابط بین ایران و عمان قوی باقی خواهد ماند و این روابط دوستانه و سازنده بر تمام تحولات منطقه تاثیر مثبت خواهد داشت. 
سلطان عمان با قدردانی از موضع رئیسی درباره تعامل سازنده با همسایگان به عنوان اولویت سیاست خارجی دولت آینده جمهوری اسلامی ایران،‌ اضافه کرد: اعتماد سیاسی متقابل از مهم‌ترین عوامل نزدیکی تهران - مسقط است و نزدیکی هر چه بیشتر روابط ۲ کشور در راستای تامین منافع کل منطقه را با جدیت دنبال خواهیم کرد. 
***
معاون هماهنگ‌کننده  ارتش: 
نیروهای مسلح تجهیزات خود را متناسب با تهدیدات و دانش روز ارتقا داده‌اند
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه با تجهیزات قدیمی نمی‌توان ادعای توانمندی کرد، گفت: ارتش در حوزه تجهیزات، توان خود را متناسب با تهدیدات و فناوری و دانش روز ارتقا داده‌ و بازدارندگی لازم را نسبت به تهدیدات روز و آینده ایجاد کرده ‌است. 
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز گذشته در مراسم افتتاح پانزدهمین دوره رزم مقدماتی که در مجموعه شهدای ۰۱ نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با اشاره به ماموریت‌های ارتش عنوان کرد: ارتش در راستای مأموریت‌های ذاتی خود یعنی حفظ تمامیت ارضی، دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همواره مولفه‌های توان رزم را در خود رشد و ارتقا دهد تا در برابر تهدیدات آینده با اطمینان کامل توان پاسخگویی به دشمنان را داشته باشد. 
امیر دریادار سیاری اظهار داشت: امروز ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مؤلفه‌های رزم توجه خاصی دارند و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توان رزم، تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص، متعهد، باایمان و با عشق و علاقه است. 
وی با تاکید بر اینکه تجهیزات امروز ما نوین و کارآمد هستند، گفت: با تجهیزات قدیمی نمی‌توان ادعای توانمندی کرد؛ نیروهای مسلح کشور و ارتش در حوزه تجهیزات، توان خود را متناسب با تهدیدات و فناوری و دانش روز ارتقا داده‌اند و بازدارندگی لازم را نسبت به تهدیدات روز و آینده ایجاد کرده‌اند و البته این روند باید همچنان ادامه داشته باشد. 

Page Generated in 0/0051 sec