printlogo


کد خبر: 236228تاریخ: 1400/5/5 00:00
اخبار

کاهش ۴ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش ‌پراکنده در برخی استان‌های کشور، از کاهش دمای هوای کشور از فردا خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، رشد ابر و بارش ‌پراکنده برای برخی مناطق ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: چهارشنبه (۶ مرداد) سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود. وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه، ‌پنجشنبه و جمعه (۶، ۷ و ۸ مرداد) برای شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ‌پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش طی این مدت در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود. به گفته وی، از فردا تا آخر هفته جاری با نفوذ جریانات خنک شمالی، مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش دما خواهند داشت و در سایر مناطق کشور ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد از گرمای هوا کاسته خواهد شد. ضیاییان افزود: آسمان تهران سه‌شنبه (۵ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ سانتیگراد و طی روز ‌چهارشنبه (۶ مرداد) صاف، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
دستگیری زورگیران تلفن همراه در غرب تهران
ماموران پلیس ۲ زورگیر را که اقدام به سرقت دست‌کم ۲۵۰ دستگاه تلفن همراه در غرب تهران کرده بودند، دستگیر کردند. مدتی قبل ماموران گشت کلانتری مرزداران در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به رفتار راکب و ترک‌نشین موتوسیکلتی در بلوار مرزداران مشکوک شده و آنها را تحت نظر قرار دادند اما این ۲ نفر به محض مشاهده ماموران پا به فرار گذاشتند. دقایقی بعد این دو از سوی ماموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در بازرسی از آنها ۸ دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط شد. این در حالی بود که این دو ادعا داشتند گوشی‌ها متعلق به خودشان است اما رمز آن را نداشتند! سرانجام ۲ متهم با پذیرش بزه انتسابی به سرقت ۲۵۰ دستگاه تلفن همراه به شیوه زورگیری از شهروندان در غرب تهران اقرار کردند که تاکنون ۵ نفر از مال‌باختگان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد برای ۲ متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 
***
آتش‌سوزی‌ها مانیتور می‌شود
سرپرست معاونت حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ آتش‌سوزی‌ها خبر داد. کامران عبدولی در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره راه‌اندازی این سامانه اظهار کرد: زمانی که آتش‌سوزی رخ می‌دهد، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن افراد را نجات داد. وی ادامه داد: طرح مناسبی، تحت عنوان طرح مانیتورینگ برای کاهش مدت زمان رسیدن به محل وقوع حادثه ارائه شده است. وی اظهار کرد: طرح مانیتورینگ برای برخی اماکن، اجباری خواهد بود و برای برخی اماکن به صورت اختیاری و آپشن ارائه خواهد شد. وی گفت: این سیستم از طریق اتصال به سیستم اعلام حریق ساختمان‌ها به کار می‌افتد. با این روش سیستم اعلام حریق به دیسپچ در ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران متصل خواهد شد. عبدولی با بیان اینکه اطلاعات ساختمان‌هایی که به این سیستم مجهز هستند از پیش در ستاد فرماندهی ثبت می‌شود، ادامه داد: زمانی که سیستم اعلام حریق یک ساختمان هشدار دهد که حریقی رخ داده است، این موضوع به صورت خودکار به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران اطلاع داده می‌شود. با این امکان نیروهای سازمان سریع‌تر از پیش به محل حادثه اعزام می‌شوند. وی افزود: این طرح موجب می‌شود که مدت زمان طلایی رسیدن به محل حادثه را از دست ندهیم. 
***
کشف ۱۳۰ هزار قلم کالای قاچاق
 رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف بیش از ۱۳۰ هزار قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد تومان خبر داد. سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور‌گودرزی در گفت‌وگو با فارس از کشف بیش از 130 هزار قلم انواع کالای قاچاق خبر داد. وی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: روز گذشته در راستای مبارزه بی‌امان و تشدید مبارزه با قاچاق کالا، مأموران این پلیس طی یک عملیات همزمان و منسجم پس از رصد اطلاعاتی نامحسوس به 9 محل که مکان دپوی کالاهای قاچاق بود مراجعه و مقادیر زیادی انواع کالاهای قاچاق را مشاهده کردند. سرهنگ ولی‌پورگودرزی گفت: در بررسی اولیه مشخص شد کالاها شامل لوازم آشپزخانه، پارچه، لوازم آرایشی، کاشت ناخن و ماینر، فاقد مشخصات و اسناد مثبته گمرکی بوده و از مرزهای ورودی به تهران منتقل‌ و در محل‌ها انبار شده و سپس با نام مارک‌های معتبر محصول کشورهای خارجی اقدام به فروش در بازار می‌کردند. وی با اشاره به اینکه کارآگاهان در رصد‌های اطلاعاتی پیچیده موفق شدند مالکان کالاها را شناسایی کنند، افزود: با هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان در عملیات پلیسی مالکان کالاها را دستگیر و با تکمیل پرونده، متهمان را به مرجع قضایی معرفی کردند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 55 میلیارد ریال اعلام کردند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس 110 تماس بگیرند.

Page Generated in 0/0052 sec