printlogo


کد خبر: 236232تاریخ: 1400/5/5 00:00
اخبار

نفت برنت ۷۳ دلار و ۶۹ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال دیروز با ۳۹ سنت (‌53/0 درصد) کاهش به ۷۳ دلار و ۶۹ سنت رسید. آنطور که رویترز خبر داد در حالی که گسترش ویروس کرونا و سیل در چین سبب نگرانی‌ها از کاهش تقاضا شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود اما چشم‌انداز عرضه محدود نفت تا پایان سال سبب شد تا افت قیمت‌ها محدود باشد. 
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال دیروز با 39 سنت (‌53/0 درصد) کاهش به 73 دلار و 69 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم دیروز با 44 سنت معادل 61/0 درصد کاهش به 71 دلار و 63 سنت رسید. در روزهای تعطیلی پایان هفته موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها رشد بی‌سابقه‌ای داشت و سبب تمدید مقررات قرنطینه شد که می‌تواند تقاضا برای نفت را  کاهش دهد. 
***
معاون فنی گمرک توضیح داد
چرایی دپوی نهاده‌های دامی در گمرکات
معاون گمرک گفت: صاحبان کالا به روندهای دولتی اطمینان ندارند و مطمئن نیستند پس از ترخیص کالا بتوانند ارز ۴۲۰۰ تومانی خود را تحویل بگیرند؛ به همین دلیل کالای خود را از گمرک ترخیص نمی‌کنند. 
مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره دپوی نهاده‌های دامی در گمرک گفت: مشکلات کالاهای اساسی به یک مورد خلاصه نمی‌شود. برای کالاهای اساسی باید صاحبان کالا مجوزهای قانونی را به گمرک ارائه دهند. از طرفی درباره تأمین ارز به دلیل اینکه ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در اختیار آنها قرار می‌گیرد ملاحظاتی وجود دارد. بحث حمل این کالاها و موارد دیگری که وجود دارد، باید انجام شود تا بتوانیم کالا را تأمین کنیم. ارونقی ادامه داد: برای نمونه در گذشته بحث ترخیص درصدی را مطرح کرده بودیم، به دلیل اینکه مشکلات فراوانی برای ترخیص کامل این کالاها وجود دارد. زمانی که ۲ ماه ترخیص درصدی متوقف شد، در حال حاضر نتایج آن را می‌بینیم و همچنان تبعات آن ادامه دارد. ترخیص درصدی نیز به این معناست که زمانی که یک کالا کد رهگیری بانک را ندارد نمی‌تواند از گمرک ترخیص شود اما برای کالاهای اساسی به دلیل فسادپذیر بودن آنها اجازه داده شده بود گمرک ۹۰ درصد این کالاها را بدون کد رهگیری بانک ترخیص کند.
 وی ادامه داد: اواخر سال ۹۹ این تسهیل برداشته شد و هنوز نتوانسته‌اند تبعات آن را جبران کنند. از اول خرداد یعنی پس از نزدیک به ۳ ماه، این موضوع بررسی و مجددا این امکان برقرار شد ولی همچنان تبعات لغو این قابلیت ادامه دارد. ارونقی گفت: صاحبان کالا به روندهای دولتی اطمینان ندارند و مطمئن نیستند پس از ترخیص کالا بتوانند ارز ۴۲۰۰ تومانی خود را تحویل بگیرند؛ به همین دلیل کالای خود را از گمرک ترخیص نمی‌کنند. 
***
اخطاری که عملیاتی شد قطع آب مشترکان پرمصرف
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: از ابتدای تیرماه آب ۲۰۰ هزار مشترک بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از ۲ برابر الگو (۳۰ مترمکعب) مصرف می‌کنند، قطع می‌شود. محمدرضا بختیاری، مدیر عامل آب و فاضلاب تهران گفت: رشد مصرف آب در استان تهران امسال منطقی و در حد یک درصد بوده اما در مقایسه با قبل از کرونا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر شده است. 
 بختیاری پیک لحظه‌ای مصرف آب در تهران را ۴۵ میلیون لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: مدیریت فشار شبکه توزیع و کاهش فشار خروجی فشارشکن‌ها در شب یکی از اقدامات فنی این شرکت در چارچوب مدیریت تنش آبی در تهران بوده است. مدیرعامل آبفای استان تهران همچنین اصلاح نقاط مشکل‌دار شبکه آبرسانی با مدیریت فشار، نشت‌یابی (نشت نامرئی) ۱۰۵۶ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع و ۱۲۸ هزار و ۲۴۰ رشته انشعاب، بازدید، مانور و رفع نشت ۵۸۰ هزار شیر آبرسانی، پیمایش و قطع انشعاب‌های غیرمجاز فضای سبز شهرداری را از مهم‌ترین اقدامات فنی در مقابله با کمبود آب این استان عنوان کرد. 
بختیاری با اشاره به تمرکز بر شناسایی، قطع و تبدیل انشعاب‌های غیرمجاز در چارچوب کاهش مصرف افزود: تنها در ۳ ماه ابتدایی امسال، ۵ هزار و ۴۳۹ رشته انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان تهران شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۸۳ رشته انشعاب پس از اخذ جریمه و طی مراحل قانونی خرید انشعاب به مجاز تبدیل شدند و یک‌هزار و ۲۹۰ رشته انشعاب به صورت کامل قطع و متخلفان جریمه شدند.  او به بخشنامه ویژه رعایت الزامات و بهینه‌سازی مصرف آب در سطح ساختمان‌های اداری اشاره کرد و افزود: در همین زمینه نصب لوازم کاهنده مصرف آب در اماکن عمومی و دولتی و ممیزی مصرف آب ساختمان‌های اداری و استفاده‌ نکردن از آب شرب برای آبیاری فضای سبز محوطه ساختمان‌های اداری در دست اجراست. 

Page Generated in 0/0059 sec