printlogo


کد خبر: 236240تاریخ: 1400/5/5 00:00
اخبار

دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با رئیسی
عضو هیات‌رئیسه مجلس دیروز گفت: جمعی از نمایندگان فردا(امروز) با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب دیدار می‌کنند. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: جمعی از نمایندگان عصر سه‌شنبه با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. وی افزود: در این دیدار که جمع کثیری از نمایندگان حضور خواهند داشت و احتمال دارد همه نمایندگان حضور پیدا کنند، روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس سخنرانی خواهند داشت و مطالب خود را پیرامون مسائل روز مطرح خواهند کرد. عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: این دیدار با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل روز کشور و نیز هر چه نزدیک‌تر شدن مجلس یازدهم با دولت سیزدهم برگزار می‌شود. 
***
دشمنان از عملیات مرصاد عبرت بگیرند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مقاومت مردم در مقابل منافقین گفت: «عملیات مرصاد» نماد مقاومت و سربلندی ملت ایران است. سردار حسین سلامی پیش از ظهر دیروز در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد اظهار کرد: بسیار خرسندم امروز در جمع مردمی حضور دارم که به صفت جوانمردی و پهلوانی شهرت دارند؛ و مردمان استان کرمانشاه همانند طبیعت آن با طراوت و مانند کوهی سر به فلک کشیده استوارند. وی با هشدار به دشمنان ایران تصریح کرد: برای همه دشمنانی که پناهگاه مزدوران هستند و کلام و رفتارشان در جهت کمک به تضعیف ایران اسلامی است، می‌گویم از عملیات مرصاد درس عبرت بگیرند، زیرا تاریخ همواره تکرار می‌شود. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: گذشت زمان ملت ایران را تغییر نخواهد داد، بلکه مردمان این سرزمین را در دستیابی به اهداف خود مصمم‌تر، ریشه‌دارتر و مؤمن‌تر می‌کند. سردار سلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران اتفاقات و فرازهای گوناگونی را پشت سر گذاشته و با دشمنان خود مبارزه کرده و آنها را شکست داده‌اند که وعده خداوند متعال است و تاریخ گواه این موضوع خواهد بود. وی اضافه کرد: مردم بصیر ایران، دوست را از دشمن تشخیص می‌دهند، زیرا دارای تجارب مختلفی در پهنه سرزمین اسلامی و ایرانند و فریب دروغ دشمنان را نخواهند خورد و آنان را رسوا می‌کنند. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور دشمنان در کشورهای منطقه تصریح کرد: دشمنان ایران در هر سرزمینی که حضور یافتند، چیزی جز فقر، ویرانی، آتش، ناامنی، تخریب، آوارگی مردم، هتک حرمت نوامیس، کشته شدن فرزندان در آغوش مادران و آتش تفرقه در اسلام نداشته‌اند. سردار سلامی بیان کرد: مبلغان سیاست‌های دشمنان دیگر هیچ جایگاهی در ذهن مردم ایران با وجود تلاش‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها در رسانه‌ها ندارند و مردم ایران مشاهده کردند چگونه سرزمین سوریه توسط آنان تخریب شد. 
***
آمریکا در وین به دنبال تحمیل «برجام پلاس» به ایران بود
رئیس فراکسیون دفاع و امنیت ملی مجلس گفت: در مذاکرات وین، آمریکا برای تعهد خودش برجام حداقلی و برای تعهدات ما، برجام پلاس و برجام موشکی و منطقه‌ای را در نظر داشت. 
حجت‌الاسلام ذوالنور، نماینده مردم قم در نطق میان دستور خود گفت: آقای رئیس‌جمهور! از روزها و ماه‌های اول تبلیغات انتخاباتی‌تان تا الان که پایان سلطه 8 ساله زیاده‌خواهانه شما در قوه مجریه است، راهبرد فرافکنی را پیش گرفته‌اید. وی افزود: امروز هم ناتوانی و ناکامی‌های خودتان را گردن قانون اقدام راهبردی مجلس می‌اندازید. اعلام کردید دولت‌های یازدهم و دوازدهم وظایف خود را در بحث تحریم‌ها انجام داده‌اند. اعلام کردید اگر مصوبه مجلس نبود، اسفندماه تحریم‌ها برداشته می‌شد. اعلام کردید اگر به عراقچی اختیار بدهند فردا نه! امروز تحریم‌ها را برمی‌دارد. آقای رئیس‌جمهور! اعلام کردید آمریکا توبه کرده، با چه زبانی بگوید که توبه کرده‌ام ولی آنچه به مردم نگفتید را من اشاره می‌کنم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور! می‌دانید بنده از جزئیات مطالب موافقتنامه وین آگاه هستم و این مطالب را می‌گویم. به مردم نگفتید آمریکا به برجام بازنمی‌گردد، بلکه به بخشی از برجام ۱۳۹۴ بازمی‌گردد. ۵۱۷ مورد از تحریم‌ها را رفع نمی‌کند و امکان راستی‌آزمایی نمی‌دهد. در متن مذاکرات به توافق رسیدیم که یک روز بلند (به دلیل اختلاف افق) یا ۴۸ ساعت فرصت راستی‌آزمایی می‌دهد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آقای رئیس‌جمهور! به مردم نگفتید آمریکا حاضر نیست محتوای برجام ۱۳۹۴ را بپذیرد و تحریم تسلیحاتی را که 5 سال و 8 سال پایان آن است، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ لغو کند. آقای رئیس‌جمهور! به مردم نگفتید آمریکا برای تعهد خودش برجام حداقلی و برای تعهدات ما، برجام پلاس و برجام موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات وین آورده است. 
***
تشکیل پرونده ویژه برای خوزستان در کمیسیون اصل ۹۰
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در توئیتی از تشکیل پرونده‌ای برای مشکلات خوزستان در این کمیسیون خبر داد. حسن شجاعی علی‌آبادی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در توئیتی نوشت: خوزستان پاره ‌تن ایران و رنج مردم عزیز و وفادار خوزستان، رنج ما است. اولویت فعلی تسکین و حل مشکل توسط دستگاه‌های اجرایی است اما پرونده‌ای برای خوزستان تشکیل شده، بزودی مسؤولان مربوط به ‎کمیسیون اصل 90 احضار خواهند شد و با مقصران برخورد خواهیم کرد. 

Page Generated in 0/0059 sec