printlogo


کد خبر: 236242تاریخ: 1400/5/5 00:00
بازداشت کارمند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی و سفر به ایران
حفره‌های تل‌آویو

گروه سیاسی: ۲ هفته پس از دستگیری یک میلیونر اسرائیلی به جرم جاسوسی برای ایران، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند یک دانشجوی دانشکده وزارت خارجه این رژیم نیز به اتهام سفر غیرقانونی به ایران و جاسوسی بازداشت شده است. 
به گزارش فارس، رسانه‌های اسرائیلی شامگاه یکشنبه گزارش دادند یک شهروند این رژیم به جرم سفر مخفیانه به ایران از طرف سازمان‌های امنیتی این رژیم بازداشت شده است. شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه مدعی شد یک کارمند وزارت خارجه این رژیم به اتهام سفر مخفیانه به ایران و همچنین جاسوسی بازداشت شده است. 
روزنامه تایمز اسرائیل از فرد بازداشت شده به عنوان یک دانشجوی در استخدام وزارت خارجه اسرائیل یاد کرده و مدعی شده است وی حدودا 20 ساله است و در این سفر با عوامل اطلاعاتی ایران در ارتباط بوده است. بر اساس این گزارش، در حال حاضر سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) در حال تحقیق درباره این سفر و اتهامات دیگر علیه وی است. تایمز اسرائیل می‌گوید طبق اطلاعات دریافتی، این فرد پیش از اینکه در دانشکده وزارت خارجه اسرائیل مورد پذیرش قرار بگیرد به ایران سفر کرده است. وکیل این فرد گفته است سفر او به ایران سفر توریستی بوده و مخفیانه نیز نبوده و دوستان و خانواده وی از آن باخبر بوده‌اند. 
این دومین بار است که رسانه‌های صهیونیستی از دستگیری افرادی به اتهام جاسوسی برای ایران خبر می‌دهند. ۲ هفته پیش بود که رسانه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» گزارش داد یک میلیونر اسرائیلی که در انتخابات قبلی کنست در لیست موشه یعلون، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی قرار داشت متهم به جاسوسی برای ایران شده است. 
بر اساس این گزارش، «یعقوب ابوالقیعان» متهم است به واسطه یک رابط لبنانی، اطلاعاتی را در اختیار ایران گذاشته است. رسانه‌های عبری‌زبان فاش کرده بودند این فرد یکی از اعضای لیست انتخاباتی موشه یعلون از حزب راستگرای تلم در انتخابات گذشته کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بود. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در این رابطه اعلام کرده بود دادستانی اسرائیل فقط اجازه افشای اطلاعات کمی درباره این فرد را داده است. در این خبر آمده بود: یعقوب ابوالقیعان، تاجر اسرائیلی ساکن منطقه «بئر السبع» متهم به انتقال اطلاعاتی به طرف‌های خارجی برای ارسال آن به ایران شده است که بخشی از این اطلاعات مربوط به برنامه‌ها و محل حضور بنی‌گانتس، وزیر جنگ اسرائیل است. 
موشه یعلون، وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی که سابقه ریاست ستاد ارتش اسرائیل را هم دارد، اعتراف کرد یعقوب ابوالقیعان با وی در ارتباط بوده است. یعلون درباره این ارتباط که بشدت خبرساز شده بود، ضمن ابراز شگفتی از متهم شدن این فرد به جاسوسی، ادعا کرد آشنایی‌اش با او به آوریل 2019 بازمی‌گردد و بعد از مشاوره‌های مختلفی با اطرافیان تصمیم گرفت این فرد را در لیست انتخاباتی خود قرار دهد. 
او در ضمن اعتراف کرد یعقوب کمک‌های مالی زیادی به فعالیت‌های انتخاباتی حزبش کرده است. از سوی دیگر روزنامه معاریو در گزارشی تحلیلی از این واقعه نوشت: باید از کیفرخواست اعلام‌شده در دادگاه نتیجه‌گیری کرد که تمام حرکات بنی‌گانتس، وزیر جنگ اسرائیل روی میز ایرانی‌ها قرار داشت.

Page Generated in 0/0082 sec