printlogo


کد خبر: 236302تاریخ: 1400/5/9 00:00
آزمایش موشک‌های رژیم صهیونیستی در خاک اروپا همراه با دلالی فرانسه
ادامه تحقیر اروپا توسط اسرائیل

افشای آزمایش موشکی رژیم صهیونیستی در قاره اروپا، موجی از رسوایی برای اتحادیه اروپایی و ناتو را به بار آورده است. پنجشنبه هفته گذشته، شبکه 13 رژیم صهیونیستی خبر داد ارتش عبری مجبور شده به خاطر فشارهای برخی رسانه‌ها - و افشاگری احتمالی آنها- تعهد محرمانگی مربوط به رزمایش مشترک اخیر با ناتو در دریای بالتیک را نقض کند. بر اساس این گزارش، در پی صدور اجازه سازمان نظارت بر محتوای رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، منابع خبری عبری‌زبان فاش کردند نیروهای اعزامی رژیم صهیونیستی در جریان رزمایش مزبور که هفته گذشته در حضور نمایندگان ارشد 14 کشور عضو ناتو در جزیره ساریمای کشور استونی در حد فاصل خلیج فنلاند و دریای بالتیک برگزار شده بود، برای نخستین‌بار اقدام به آزمایش موشکی در خاک اروپا در قلمروی اتحادیه اروپایی کرده است. 
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده در رزمایش مزبور، ۲ فروند موشک تموز را از یک حامل نقلیه به اهداف شبیه‌سازی شده دریایی شلیک کرده است. به گزارش شبکه آی‌24، اخیرا دولت استونی این نوع موشک را که سازگار با انواع مختلفی از پرتابگرهای زمینی و هوایی از جمله جنگنده‌های رافال فرانسوی است، به واسطه فرانسوی‌ها خریداری کرده است. 
دلالی فرانسه برای موشک‌های اسرائیلی زمانی رخ می‌دهد که افشای جاسوسی رژیم صهیونیستی از طریق نرم‌افزار «پگاسوس» از بسیاری از سیاستمداران و چهره‌های شاخص رسانه‌ای و فعالان حوزه‌های مختلف بویژه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه باعث خشم افکار عمومی در برخی کشورهای اروپایی نسبت به عدم تعهد اسرائیلی‌ها نسبت به متحدان غربی‌شان شده است. 
در چنین شرایطی ارتش رژیم صهیونیستی که عضو رسمی پیمان امنیتی آتلانتیک شمالی(ناتو) نیز محسوب نمی‌شود، مجوز شرکت در رزمایش ضد روسی بسیار مهم 14 عضو ناتو را در استونی پیدا کرده است. نخستین آزمایش موشکی صهیونیست‌ها در خاک اروپا در حالی است که آزمایش‌های موشکی سابق این رژیم در محدوده دریای مدیترانه باعث ایجاد حساسیت‌های زیادی در میان کشورهای جنوب اروپا شده بود. این کشورها که عضو ناتو هم هستند، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده بودند که آزمایش‌های موشکی اسرائیلی‌ها پای رقبای این رژیم را هم به مدیترانه باز خواهد کرد. از طرف دیگر، آزمایش موشکی رژیم صهیونیستی در استونی و یک قدمی خاک روسیه، می‌تواند به منزله سرایت یافتن رقابت راهبردی مسکو و تل‌آویو از شامات به شرق و شمال اروپا تعبیر شود. 
در میانه این اخبار، وزیر دارایی فرانسه نیز از احتمال آلوده شدن گوشی همراه خود و سایر دولتمردان این کشور به بدافزار جاسوسی توسعه داده شده توسط شرکت اسرائیلی«‌ان‌اس‌او‌» موسوم به «پگاسوس» خبر داد. 
به گزارش رویترز «برونو لومر» دیروز با بیان اینکه دولت فرانسه مشغول تحقیق درباره جاسوس‌افزار پگاسوس است، گفت: «ما در مرحله تحقیق هستیم و این شامل دستگاه شخصی من هم می‌شود». 
این در حالی است که دولت فرانسه هنوز هیچ موضع قاطعی در مقابل این رسوایی نگرفته است و مکرون که یکی از 50 هزار قربانی پگاسوس بوده و گوشی همراهش با همدستی اسرائیلی‌ها توسط سازمان اطلاعات مراکش- مستعمره سابق فرانسه- هک شده است، به همین بسنده کرده که گوشی خود را عوض کرده است!

Page Generated in 0/0056 sec