printlogo


کد خبر: 236307تاریخ: 1400/5/9 00:00
روز هشتم المپیک؛ شکست بد‌موقع تیم‌ملی والیبال ایران برابر ایتالیا
کار به روز آخر کشید

در ادامه مسابقات المپیک توکیو، تیم ملی والیبال ایران برابر ایتالیا شکست خورد و حالا برای صعود باید از سد ژاپن بگذرد اما قبل از پرداختن به این بازی به عملکرد دیگر ورزشکاران ایران در روز هشتم المپیک 2020 نگاهی بیندازیم.
پس از حذف نمایندگان تکواندوی ایران در المپیک توکیو، در رشته دوومیدانی هم تیم ایران حرفی برای گفتن نداشت. احسان حدادی، نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن، مثل المپیک ریو از رسیدن به مدال بازماند. او در تمرینات زیر ۶۰ متر دیسک خود را پرتاب کرده بود و مشخص بود نباید انتظار مدال از وی داشت. حدادی پس از حذف از مسابقات گفت: به احترام المپیک شرکت کردم، اگر می‌دانستند مدال نمی‌گیرم برایم هزینه نمی‌کردند. حالا خیلی هم ناراحت نیستم. سال آینده در بازی‌های آسیایی چین شرکت خواهم کرد و به دنبال کسب پنجمین مدال طلا در این مسابقات هستم. 
 
* دوومیدانی؛ فصیحی از صعود به نیمه‌نهایی بازماند
فرزانه فصیحی، دونده ۱۰۰ متر ایران در المپیک توکیو به مرحله نیمه‌نهایی نرسید. 
وی بعد از اینکه در دور مقدماتی با رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه به جدول اصلی رقابت‌های ۱۰۰ متر المپیک رسید، روی خط «استارت لاین» ۲ دسته سوم با دونده‌های آلمان، باربادوس، آمریکا، زامبیا، چین، ایتالیا، سریلانکا برای نیمه‌نهایی رقابت کرد. 
فصیحی در این رقابت با رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه هشتم شد و به مرحله نیمه‌نهایی المپیک نرسید. 
دونده سرعتی ایران که به «دختر باد» مشهور است، ۵۷ سال بعد از سیمین صفامهر با سهمیه یونیورسالیتی، دومین دونده زن ایرانی بود که در المپیک دوید. 
 
* تیراندازی؛ رستمیان از راهیابی به فینال بازماند
هانیه رستمیان با امتیاز ٢٨٨ به کار خود در بخش سرعت ماده ٢۵ متر تپانچه پایان داد. او در بخش دقت امتیاز ٢٨٩ را ثبت کرده بود و بدین ترتیب مجموع امتیارات او به عدد ۵٧٧ رسید و نتوانست به فینال صعود کند. 
 
* رستمیان: فشار روانی عامل حذفم بود
هانیه رستمیان درباره عملکرد خود در این دوره از بازی‌های المپیک اظهار داشت: مسابقه تپانچه در ماده‌های دقت و سرعت در ٢ روز برگزار شد که در ماده سرعت رقابتم را خوب شروع کردم و در گام نخست ١٠٠ امتیاز کسب شد اما در ادامه خوب ظاهر نشدم که دلیل آن بحث روانی و فشار مسابقات بود اما تجربه خوبی کسب شد. 
وی افزود: تیراندازان باتجربه زیادی در این رویداد حضور داشتند اما انتظار بیشتری از خودم داشتم و از طرفی رکوردها به هم نزدیک بود. امیدوارم از تجربه‌ای که کسب شده در آینده بهتر استفاده کنم. 
 
* قایقرانی؛ ملایی رکورد زد و حذف شد
مرحله فینال روئینگ زنان در بازی‌های المپیک توکیو در حالی سپری شد که نازنین ملایی، ملی‌پوش کشورمان در فینال B به آب زد. 
نازنین ملایی که پیش از این با صعود به این مرحله رکورد جدیدی را در قایقرانی ایران به ثبت رسانده بود، با ثبت زمان 7:42:57 در رده یازدهم قرار گرفت و با توکیو خداحافظی کرد. 
 
* ساعت مچی، هدیه باخ به ملایی
بعد از مسابقات فینال B رویینگ المپیک توکیو، افشین فرزام و نازنین ملایی، مربی و قایقران کشورمان دیداری با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی برگزار کردند. در پایان این دیدار باخ یک هدیه که ساعت مچی بود به نازنین ملایی اهدا کرد. 
 
* برنامه ایرانی‌ها در روز نهم المپیک
- تیم بسکتبال ایران پس از ۲ شکست مقابل چک و آمریکا، بامداد امروز از ساعت ۵:۳۰ به مصاف فرانسه می‌رود. 
- در بخش تیراندازی ۵۰ متر تفنگ ۳ وضعیت از ساعت ۷:۳۰ فاطمه کرم‌زاده، نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان در مرحله انتخابی مسابقه خواهند داد. 
- در دوومیدانی در رشته دوی ۱۰۰ متر حسن تفتیان در مرحله مقدماتی شرکت خواهد کرد. 
 
* نازنین ملایی: رکوردی که زدم دور از انتظار بود
دختر قایقران ایران می‌گوید نتیجه‌ای که در المپیک کسب شد، فراتر از انتظار بود. بانوی قایقران ایران پس از پایان فینال B رقابت‌های المپیک درباره عملکرد خودش گفت: واقعیت این است که خیلی خوشحالم، نه فقط برای خودم، بلکه برای کاروان ایران و همه بانوان. فکر می‌کنم با این کار توانستم دیدگاه دختران را باز کنم، اینکه هیچ چیزی غیرممکن نیست و فکر نکنند نمی‌شود. ما دختران هم می‌توانیم در المپیک بدرخشیم. خوشحالم توانستم یازدهم شوم. این رکورد یک‌ رکورد خوب است. واقعیت این است که با شرایط تمریناتی که در تهران داشتیم، این نتیجه فراتر از انتظار خودمان بود. اردوهای زیاد خوبی نداشتیم، مسابقات جهانی نرفته بودیم و اصلا این رقبا را تا به حال ندیده بودم! ملایی با اشاره به رقبای هلندی، آمریکایی و کانادایی‌اش که در رده اول تا سوم قرار گرفتند، ادامه داد: همه آنها با تجربه بودند و هر کدام چند عنوان جهانی دارند. می‌خواهم بگویم آنها هم با این تجربه در فینال B بودند و من هم در همین فینال پارو زدم. ما امکانات پایین‌تری داریم اما امروز اینجا حضور داشتیم. امیدوارم نگاه ویژه‌تری به قایقرانی بانوان شود. ما اگر مسابقات بیشتری داشته باشیم، قطعا می‌توانیم برای رسیدن به مدال شانس داشته باشیم. ملایی که قبلا گفته بود هدفش المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس و درخشش در این رقابت‌هاست، در این باره گفت: من این را الان هم می‌گویم اما به این شکل نیست که المپیک بعدی را بی‌خیال شوم. قطعا تلاش خواهم کرد تا روز به روز تلاش و تجربه‌ام را بیشتر کنم. 
 
* شکست تیم ‌ملی والیبال برابر ایتالیا
اما آخرین مسابقه روز گذشته المپیک برای کاروان کشورمان، مربوط به بازی تیم‌های ‌ملی والیبال ایران و ایتالیا بود که امید بسیاری داشتیم با عبور از این تیم، صعودمان به مرحله بعد را قطعی کنیم اما متاسفانه اینگونه نشد تا همه چیز به بازی آخر بکشد. 
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در المپیک توکیو در سالن آریا‌که آرنا مقابل ایتالیا قرار گرفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 30 بر 28، 25 بر 21، 21 بر 25 و 25 بر 21 به سود ایتالیایی‌ها خاتمه پیدا کرد. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور و مهدی مرندی نفرات شروع‌کننده تیم ایران در این مسابقه بودند. ایتالیایی‌ها ست نخست را خوب شروع کردند اما در امتیاز 24 بر 23 تیم ایران توانست از حریف خود پیش بیفتد. البته شاگردان بلنجینی دست از تلاش برنداشتند و در نهایت ست نخست را با نتیجه 30 بر 28 به سود خود رقم زدند. در شروع ست دوم آرمان صالحی در ترکیب تیم ایران قرار گرفت و در ادامه هم لحظاتی شریفی جایگزین میثم صالحی شد. در این ست صابر کاظمی هم در ترکیب ایران قرار گرفت و کریمی هم به جای معروف وارد زمین شد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود ایتالیا تمام شد. در ست سوم نفراتی مانند کریمی و کاظمی برای ایران وارد زمین شدند. عملکرد بازیکنان جایگزین در ست سوم خوب بود و ایران توانست در امتیاز 15 بر 13 از حریف پیش بیفتد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد و شاگردان آلکنو با نفرات ذخیره خود توانستند حریف را شکست دهند. در ست چهارم کریمی همچنان به جای معروف در ترکیب باقی ماند و کاظمی هم به جای غفور بازی کرد. ایتالیا این ست را هم خوب شروع کرد و شاگردان آلکنو در تعقیب حریف بودند. ایران اختلاف را به حداقل هم رساند اما ایتالیایی‌ها پا پس نکشیدند و این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود لاجوردی‌پوشان خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب تیم ایران با نتیجه 3 بر یک مغلوب ایتالیا شد تا جواز صعود ایران به مرحله بعدی در بازی آخر و مقابل ژاپن میزبان صادر شود. ایتالیا از ۳ بازی قبلی خود ۲ پیروزی مقابل کانادا و ژاپن و یک شکست مقابل لهستان در کارنامه داشت. شاگردان آلکنو هم از ۳ مسابقه قبلی خود ۲ پیروزی مقابل لهستان و ونزوئلا و یک شکست مقابل کانادا در کارنامه داشتند. تیم ملی والیبال در آخرین مسابقه خود فردا از ساعت 15:10 مقابل ژاپن قرار می‌گیرد. اگر قرار به صعود از این گروه باشد، تیم ‌ملی کشورمان چاره‌ای ندارد جز عبور از سد ژاپن. 
 
* صالحی؛ امتیازآورترین بازیکن ایران مقابل ایتالیا
دریافت‌کننده تیم‌ ملی والیبال کشورمان عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار با ایتالیا را به خود اختصاص داد. در پایان این مسابقه میثم صالحی توانست به تنهایی 14 امتیاز برای تیم کشورمان به دست آورد. پس از وی هم میلاد عبادی‌پور موفق به کسب 12 امتیاز شد. در طرف مقابل عثمانی خوانتورینا در تیم ایتالیا توانست 20 امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد. 

Page Generated in 0/0069 sec