printlogo


کد خبر: 236323تاریخ: 1400/5/9 00:00
اخبار

بازگشایی تمام مراکز تعویض پلاک کشور از امروز
رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از بازگشایی مراکز تعویض پلاک از امروز شنبه خبر داد. سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت فعالیت مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک گفت: در جلساتی که پیرامون موضوع بازگشایی مراکز تعویض پلاک با وزارت کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد تصمیم بر این شد مراکز تعویض پلاک در شرایط مختلف کرونایی تعطیل نشده و این مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امکان فعالیت حتی در شرایط قرمز را نیز داشته باشند. وی ادامه داد: در همین راستا نیز از روز شنبه تمام مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. تنها مراکز تعویض پلاک واقع در شهرهای دارای وضعیت قرمز فعالیت‌شان با ۵۰ درصد ظرفیت خواهد بود. وی با بیان اینکه شرط استفاده از خدمات مراکز تعویض پلاک دریافت نوبت اینترنتی است، گفت: شهروندان از همین امروز می‌توانند نسبت به دریافت نوبت مراجعه به مراکز تعویض پلاک اقدام کنند. لازم است شهروندان توجه داشته باشند که حتما راس همان ساعت مقرر در این مراکز حاضر شده و از آوردن همراه و ازدحام در این محدوده خودداری کنند. به گفته رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا، در صورتی که شهروندان در زمان مقرر به این مراکز مراجعه کرده و از ازدحام در این محدوده پرهیز کنند خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. 
***
احداث 140 هزار واحد مسکن محرومان تا پایان سال
معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان طی چند سال اخیر بیش از ۲ میلیون واحد از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد هدفگذاری‌شده ساخته شده است، افزود: همچنین ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را بازسازی کردیم. عزیزالله مهدیان در مراسم افتتاح تصویری مسکن محرومان که در گیلان افتتاح شد، از احداث مسکن برای محرومان نیز خبر داد و افزود: برخی خانوارها به دلیل مشکلات اقتصادی فاقد خانه بودند یا توان دریافت تسهیلات را نداشتند، لذا احداث ۱۱۶ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۲۰ هزار واحد توسط کمیته امداد در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر با مشارکت کمیته امداد در حال ساخت است. وی با بیان اینکه امروز ۸۰ هزارمین واحد مسکن محرومان کشور را افتتاح می کنیم، گفت: تا پایان سال ۱۴۰ هزار واحد را تکمیل کرده، به روستاییان تحویل می دهیم و تامین اعتبار لازم تا مراحل پایانی صورت گرفته است. معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه پروژه های مسکن محرومان در روستاها یک‌ساله بوده است، عنوان کرد: در هر استانی که کلنگ زدیم، یک سال بعد واحدها را تحویل دادیم و خوشبختانه همه استان ها سهمیه مسکن محرومان دارند و ۳۱ استان را پوشش دادیم. وی همچنین از اجرای طرح مسکن اقشار کم درآمد روستایی خبر داد و یادآور شد: برخی افراد مسکن خود را نیمه کاره رها کرده بودند، لذا از سال ۹۵ این طرح را در دستور کار قرار دادیم. 
***
تداوم رگبار و رعدوبرق در برخی نقاط کشور تا سه‌شنبه
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعد و برق در ۱۱ استان کشور، از تداوم این شرایط جوی تا سه‌شنبه (۱۲ مرداد) و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روزهای شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ مرداد) در گیلان، مازندران، اردبیل و برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، کردستان، زنجان، جنوب کرمان، شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته وی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) نیز در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌و‌بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. ضیاییان با اشاره به اینکه تا سه‌شنبه (۱۲ مرداد) در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این مدت در برخی مناطق سمنان، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور سرعت وزش باد در بعضی ساعات افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق نیز دور از انتظار نخواهد بود. 
***
عضویت 115 دانش‌آموز ایرانی در فدراسیون جهانی مخترعان
دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا با اشاره به عضویت نخستین گروه دانش‌آموزی ایران در فدراسیون جهانی مخترعان گفت: کسب 43 مدال رنگارنگ حاصل موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی اختراعات ژنو سوییس بود. مهدی رشیدی جهان اظهار داشت: پیرو تفاهمنامه صورت گرفته با دفتر فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) نخستین گروه دانش‌آموزی ایران شامل 115 نفر از برگزیدگان دوره‌های مختلف جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا به عنوان مخترعان جهانی با پسوند INV و دارای پروفایل و کد اختصاصی در محل این فدراسیون در ژنو سوییس به ثبت رسیدند. وی افزود: مخترعان ایرانی ثبت شده در فدراسیون جهانی از همه استان‌های ایران و دانش‌آموزان دارای پروژه‌های علمی و نوآورانه هستند که همین امر بیانگر سطح بالای دانش و آموزش در سراسر ایران است. دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا در روزهای 13 تا 19 شهریورماه به صورت برخط، گفت: این دوره از جشنواره به صورت بین‌المللی و با شرکت 800 تیم از سراسر جهان با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان IFIA برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0050 sec