printlogo


کد خبر: 236400تاریخ: 1400/5/11 00:00
عطوان:
اقدام ورزشکاران مسلمان نشانه ورشکستگی طرح سازش است

عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم در یادداشتی، انصراف ورزشکاران عرب از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک را نشانه ورشکستگی فرآیند عادی‌سازی با این رژیم خواند. 
او نوشت: «فتحی نورین» ورزشکار الجزایری و نیز «محمد عبدالرسول» ورزشکار سودانی با انصراف از مشارکت در مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی ضربه سختی به این رژیم زدند. البته در دوره‌های پیشین نیز شاهد انصراف ورزشکاران عرب‌زبان از رویارویی با نمایندگان تیم‌های ورزشی رژیم صهیونیستی بوده‌ایم. به عنوان نمونه می‌توان به سلام الشهابی، ورزشکار مصری اشاره کرد که سال ۲۰۱۶ از مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی انصراف داد و حتی حاضر نشد با او دست دهد. این بار اما این اتفاقات جملگی در حالی رخ می‌دهند که رژیم صهیونیستی بتازگی توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با کشورهای عرب را به امضا رسانده است. بنابراین اقدام ورزشکاران عرب در انصراف از رویارویی با نماینده این رژیم نوعی پاسخ به حکومت‌های‌شان است. 
اقدام ورزشکاران عرب در انصراف از مسابقه با نماینده رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد توافقنامه‌های عادی‌سازی نظام‌های عربی با رژیم صهیونیستی از حمایت‌های مردمی برخوردار نیست. در طول مدت زمان گذشته ملت‌های مصر، اردن، فلسطین، بحرین، سودان، مغرب، امارات و... بخوبی نشان داده‌اند مسیرشان در رویارویی با صهیونیست‌ها از نظام‌های حاکم جداست. 
ورزشکاران الجزایری و سودانی در جریان المپیک اخیر نخواستند مدال‌های طلای‌شان با رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی آلوده و کثیف شود. اقدام این ورزشکاران نشان داد عادی‌سازی به مرحله ورشکستگی رسیده است. در واقع صهیونیست‌ها و نظام‌های عربی تلاش می‌کردند عادی‌سازی روابط را در سطوح مختلف نهادینه کنند که موفق نشدند. واقعیت این است که ورزشکاران عرب مواضع شرافتمندانه‌ای اتخاذ کردند و حاضر نشدند با ورزشکاران رژیم صهیونیستی رو به رو شوند. آنها از کرامت ملت‌های خود دفاع کردند. موضع آنها ستودنی است. ورزشکاران عرب در میدان ورزش به عادی‌سازان روابط درس بزرگی دادند. امروز میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به افتخار این ورزشکاران از جای خود بلند می‌شوند و به نشانه احترام می‌ایستند.

 


Page Generated in 0/0051 sec