printlogo


کد خبر: 236497تاریخ: 1400/5/13 00:00
اخبار

مکاتبه فدراسیون فوتبال با شرکت‌های مورد تأیید فیفا برای VAR
نشست کارگروه ‌VAR (سیستم کمک‌داور ویدئویی) برگزار شد. به گزارش ایسنا، نشست کارگروه‌VAR  (سیستم کمک داور ویدئویی) با حضور مشاور فناوری اطلاعات، رؤسای دپارتمان‌های بین‌الملل، روابط عمومی، حقوقی، مالی، سرپرست کمیته مسابقات، دبیر کمیسیون معاملات، مسؤول آموزش داوران، نماینده دپارتمان بازاریابی و کارشناس فنی برگزار شد. در این نشست جدول معیارهای مقایسه تکنولوژی‌های مختلف VAR ارائه و برای بررسی بیشتر در اختیار اعضا قرار داده شد. همچنین تعداد تقریبی داوران، ورزشگاه‌ها و بازی‌های تحت پوشش VAR در فصل اول استفاده از آن توسط دپارتمان داوری و کمیته مسابقات ارائه شد. از سویی وظایف نقش‌های مختلف در تیم پروژه بر اساس الزامات فیفا به اعضا ابلاغ و یک بازه ۲ هفته‌ای برای مکاتبه با شرکت‌های مورد تایید فیفا جهت ارائه VAR و جمع‌آوری اطلاعات مرتبط تعیین شد. 
***
مهاجم ازبکستانی شاگرد مورینیو شد
مهاجم تیم ملی فوتبال ازبکستان به باشگاه رم ایتالیا پیوست. به گزارش فوتبال ایتالیا، الدار شاه‌مرادف با مبلغ ۲۰ میلیون یورو به رم ایتالیا پیوست. این بازیکن مدتی در تیم جنوای ایتالیا بازی کرد و قبلا نیز سابقه بازی در لیگ روسیه را داشت. این بازیکن ازبکستانی حالا در یکی از تیم‌های مطرح اروپا بازی می‌کند و می‌تواند نام ازبکستان را در سطح اول فوتبال اروپا بین هواداران مطرح کند. او بعد از حضور در رم گفت: پیوستن به رم یک گام بزرگ رو به جلو در حرفه من محسوب می‌شود. هر کاری بتوانم انجام خواهم داد تا نشان دهم شایسته این فرصت هستم و نشان دهم در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان می‌توانم چه کار کنم. سرعت توافق این قرارداد نشان‌دهنده تمایل من به این تیم است که بتوانم با مربی و هم‌تیمی‌های جدیدم همکاری کنم و در اسرع وقت به کار خود ادامه دهم. تیاگو پینتو، مدیر باشگاه رم هم گفت: الدار یک مهاجم با پتانسیل فوق‌العاده برای پیشرفت بیشتر است و او مشتاق است در رم خود را اثبات کند. در کنار این تمام ویژگی‌های او به عنوان یک بازیکن نیز با نحوه بازی مربی ما مطابقت دارد. به همین دلیل ما خوشحالیم که می‌توانیم از او در باشگاه استقبال کنیم. رم مدتی نیز به دنبال سردار آزمون بود ولی با تیم زنیت به توافق نرسید تا دیگر مهاجم آسیایی را به خدمت بگیرد. 
***
پاداش ویژه در انتظار ملی‌پوشان فوتسال
فدراسیون فوتبال برای درخشش تیم‌ ملی فوتسال در جام‌جهانی وعده یک پاداش ویژه را داده است. 
تیم ملی فوتسال ایران در صورت درخشش در جام‌جهانی پاداش ویژه دریافت خواهد کرد. بر اساس اعلام محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ‌ملی فوتسال ایران، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال به وی اعلام کرده برای هر پیروزی تیم‌ملی در جام‌جهانی پاداشی معادل پاداش پیروزی بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال پرداخت خواهد کرد. 
همچنین در صورت کسب عنوان در جام‌جهانی نیز پاداش ویژه‌ای به تیم ‌ملی داده خواهد شد. 
***
لغو محرومیت باشگاه استقلال تهران از پنجره نقل و انتقالات
محرومیت باشگاه استقلال با تایید فیفا لغو شد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پیرو نامه فدراسیون به فیفا و تایید فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر پرداخت کامل مطالبات مالی شیخ دیاباته، محرومیت باشگاه استقلال از پنجره نقل و انتقالات لغو و مختومه شد. 

Page Generated in 0/0065 sec