printlogo


کد خبر: 236507تاریخ: 1400/5/13 00:00
اخبار

5/19 درصد مدارس نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی بودند که اکنون این آمار به 5/19درصد رسیده و از این میزان، حدود 7 درصد مدارس تخریبی هستند، گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان از سال ۱۳۹۶ تاکنون در امر مدرسه‌سازی هزینه شده است. مهرالله رخشانی‌مهر در پنل تخصصی «پروژه مهر» سی‌وپنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش‌و‌پرورش با اشاره به برخی وعده‌های مدیران ادوار گذشته و عدم تحقق و عمل به آنها که موجب حواشی و سیاه‌نمایی بویژه در رسانه‌های بیگانه شده است، گفت: به عنوان مثال حذف مدارس خشتی و گلی در سال‌های نه‌چندان دور، حل معضل سرویس‌های بهداشتی نامناسب و حل مشکل بخاری‌های نفتی در سال‌های گذشته از جمله وعده‌هایی است که محقق نشده و در رسانه‌ها انعکاس یافته بود و موجب شکل‌گیری ادبیات نامناسبی در میان منتقدان شده بود. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه از سال ۸۴ به بعد ۴ میلیارد دلار معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان برای مدارس هزینه شده است، در حالی که ما فقط در یک دوره مدیریتی از سال ۹۶ تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس هزینه کردیم، گفت: بعضا با اعتبارات کم هم می‌شد برخی مشکلات مزمن مدارس را ساماندهی کرد که بسته شدن پرونده مدارس خشتی و گلی در سال ۹۸ با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیاردتومان از آن جمله است. 
***
افزایش سرعت فرونشست زمین در تهران
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از افزایش فرونشست زمین در پایتخت خبر داد و در عین حال تاکید کرد این پدیده تاثیر چندانی روی واحدهای مسکونی نخواهد داشت. رضا کرمی‌محمدی درباره فرونشست زمین در تهران و آخرین وضعیت آن گفت: با توجه به امکانات و تجهیزاتی که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خریداری و فراهم کرده است، در سال‌های اخیر توانستیم وضعیت فرونشست زمین را به شکل آنلاین ماهواره‌ای و جی‌پی‌اس رصد کنیم. رصدهای انجام‌شده نشان می‌دهد که این پدیده رو به گسترش است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید پدیده فرونشست زمین را با فروریزش اشتباه بگیریم، گفت: تصور برخی افراد از فرونشست زمین آن چیزی است که به دلیل فروریزش رخ می‌دهد، در حالی که فروریزش ناشی از ریزش ناگهانی زمین و ایجاد حفره‌های بزرگ در دل زمین است که به مرور زمان در عمق زمین ایجاد شده و ناگهان با ریزش سطح نمایان می‌شود، مانند آنچه چندین سال قبل در محله شهران تهران رخ داد اما فرونشست نشست تدریجی در سطح زمین است که در مواردی نظیر خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و... رخ می‌دهد. کرمی‌محمدی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید بابت فرونشست زمین ترس داشته یا دچار وحشت شوند، گفت: خطر فرونشست برای سازه‌های معمولی مانند ساختمان‌های مسکونی و... بسیار کم است. این موضوع می‌تواند برای ساخت‌و‌سازهای بزرگ، پل‌ها، لوله‌های انتقال آب و... مشکلاتی را ایجاد کند. 
***
بازداشت شهردار و عضو شورای شهر «لوشان» گیلان
شهردار شهر لوشان و یکی از اعضای شورای این شهر به جرم مشارکت در اختلاس و تصرف غیرقانونی اموال دولتی بازداشت شدند. هادی بشری، دادستان رودبار از بازداشت یکی از مسؤولان شهرستان رودبار خبر داد و اظهار داشت: شهردار و یکی از اعضای شورای اسلامی یکی از شهرهای تابعه شهرستان رودبار در بازداشت به سر می‌برند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار اتهام ۲ فرد مذکور را مشارکت در اختلاس خواند و خاطرنشان کرد: شهردار و یکی از اعضای شورای شهر لوشان به اتهام مشارکت در اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی بازداشت شدند. بشری با بیان اینکه همچنین جعل متعدد اسناد از طریق سندسازی از دیگر اتهامات ۲ فرد مذکور است، تصریح کرد: این پرونده‌ در حال رسیدگی است لذا پس از بررسی پرونده اطلاعات تکمیلی اطلاع‌رسانی می‌شود. 
وی با بیان اینکه اولویت نخست دستگاه قضا صیانت از حقوق عامه مردم و برخورد قاطع با تضییع‌کنندگان و دست‌اندازان به بیت‌المال است، گفت: عملکرد مدیران شهری و ادارات شهرستان به‌ طور جدی پایش می‌شود. بشری با اشاره به رصد مستمر ادارات از سوی دستگاه نظارتی عنوان داشت: دستگاه‌های نظارتی، عملکرد ادارات بویژه شهرداری‌ها را پایش می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد جدی انجام می‌شود. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار اظهار داشت: مردم بهترین ناظر در جامعه هستند، از این رو از تمام شهروندان می‌خواهیم در نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، دستگاه‌ها و ادارات یاریگر ما باشند. 
***
خیابان شهید افتخاری تهران با ورود مقام قضایی بزودی بازگشایی می‌شود
شهردار منطقه یک تهران گفت: پروژه ۳۵ متری شهید افتخاری با ورود مقام قضایی بزودی بازگشایی و عملیات پاکسازی معبر آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک با بیان مطلب فوق اظهار داشت: ۳۵ متری شهید افتخاری که به عنوان یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی در شمال پایتخت مطرح است چندی پیش با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران افتتاح شد که به علت سوء‌تفاهم مالی با یکی از ارگان‌های کشور با خاک و نخاله مسدود شد که با پیگیری‌های انجام‌شده و جلسات متعدد مشکل برطرف و عملیات خاکبرداری نیز آغاز شد. بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، موسوی افزود: معبر عمومی مسدود شده توسط شهرداری منطقه یک برای استفاده عموم شهروندان در حال بازگشایی است تا تردد در آن برقرار شود.

Page Generated in 0/0390 sec