printlogo


کد خبر: 236529تاریخ: 1400/5/14 00:00
سینما

«پیر پسر» اکتای براهنی با حامد بهداد
حامد بهداد و لیلا حاتمی در فیلم سینمایی «پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهنی بازی می‌کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، حامد بهداد و لیلا حاتمی در فیلم سینمایی «پیر پسر» به کارگردانی و نویسندگی اکتای براهنی بار دیگر همبازی می‌شوند. پیش‌تولید این فیلم سینمایی که نخستین تجربه‌ بابک حمیدیان در مقام تهیه‌کنندگی محسوب می‌شود، آغاز شده و سرمایه‌گذاری آن را ارسلان براهنی بر عهده دارد. «پیر پسر» فیلمی اجتماعی و واقع‌گراست. 
***
«گورکن» به اکران آنلاین رسید
 فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی به صورت آنلاین اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «گورکن» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی و تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان از امروز ۱۴ مردادماه در پلتفرم‌ها به صورت آنلاین اکران می‌شود. این فیلم یک درام اجتماعی و خانوادگی است و سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره فیلم شانگهای به نمایش درآمد. این فیلم همچنین تاکنون در بیش از ۳۰ جشنواره بین‌المللی به رقابت پرداخته و ۱۴ جایزه جهانی را از آن خود کرده است. در فیلم «گورکن» ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی‌پور، محمود نظرعلیان، حمیدرضا محمدی، محمدامین اسدی، یدالله شادمانی، ندا دهشیری و گوهر خیراندیش به ایفای نقش پرداخته‌اند. 
***
مذاکره برای برپایی آنلاین جشنواره فیلم کودک
 نشست مشترک بررسی زمینه‌های همکاری بین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و یک پلتفرم برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز» در این نشست که علیرضا تابش، مدیر‌عامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و فرزاد آذری‌پور، مدیرعامل پلتفرم هاشور حضور داشتند، زمینه‌های همکاری این پلتفرم در برگزاری برخط سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و طراحی نرم‌افزار کتابخانه ویدئویی اختصاصی برای ایجاد بازار مجازی (آنلاین) دائمی پخش و فروش فیلم‌های سینمایی مورد بررسی قرار گرفت. تابش برگزاری دوره قبل جشنواره تحت تاثیر شیوع کرونا را با همراهی پلتفرم‌ها و سامانه‌های پخش فیلم در نوع خود بی‌نظیر دانست و از همکاری‌های پلتفرم هاشور قدردانی کرد. فرزاد آذری‌پور، مدیرعامل این پلتفرم نیز با اشاره به همکاری‌های گذشته، آمادگی خود را برای مشارکت گسترده‌تر در برگزاری آنلاین جشنواره با توسعه زیرساخت‌ها و به‌روز‌رسانی نرم‌افزار، اعلام کرد. سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ برابر با ۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، در ۲ بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار می‌شود.
***
ارشا اقدسی درگذشت
«ارشا اقدسی» بدلکار سینما به دلیل شدت جراحات ناشی از سانحه رانندگی در بیروت درگذشت. به گزارش «وطن‌امروز»، ارشا اقدسی، بدلکار سینما که چندی پیش در یک فیلم سینمایی در بیروت مشغول کار بود و خودروی او حین اجرا دچار حادثه شد، به دلیل شدت جراحات درگذشت. مهنوش مرادی، عضو تیم بدلکاران ارشا اقدسی که در بیمارستانی که این بدلکار در آن بستری بود، همراهی‌اش می‌کرد، با انتشار پستی در فضای مجازی این خبر را تأیید کرد.  اقدسی متولد ۱۳۶۱ در آثاری همچون «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم»، «سونامی» و... گروه بدلکاری را همراهی کرده بود.

Page Generated in 0/0054 sec