printlogo


کد خبر: 236538تاریخ: 1400/5/14 00:00
صبح سه‌شنبه یک مرد مسلح به افسر پلیس محافظ وزارت دفاع آمریکا با چاقو حمله کرد
حمله مرگبار پنتاگون را تعطیل کرد

چاقوکشی و تیراندازی‌های مرگبار در خروجی ایستگاه متروی مقابل ساختمان بزرگ و ۵ ضلعی پنتاگون در قلب واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا را ساعاتی به تعطیلی کشاند. این ایستگاه مترو که همنام پنتاگون و در فاصله تنها 200 متری جنوب شرقی آن واقع است، معمولا به طور انحصاری توسط کارمندان وزارت دفاع که به این ساختمان تردد دارند استفاده می‌شود. به گزارش شبکه فاکس‌نیوز، ساعت 10:30 صبح سه‌شنبه، یک مرد مسلح به افسر پلیس محافظ وزارت دفاع در ایستگاه اتوبوس مقابل خروجی مترو حمله کرد و او را با چاقو زد. سپس در حالی که این مرد که بعدا مشخص شد اهل ایالت جورجیاست، در حال فرار به داخل مترو بود، تبادل آتش بین او و دیگر ماموران شکل گرفت که در نتیجه آن مهاجم کشته شد. 
این رخداد بلافاصله باعث امنیتی شدن و تعطیلی منطقه وسیع اطراف ساختمان پنتاگون، مترو و ایستگاه‌های اتوبوس نزدیک آن شد و ساعاتی مرکز فرماندهی نظامی آمریکا را هم به تعطیلی کشاند.  به گزارش آسوشیتدپرس، «وودرو کوسه» رئیس سازمان نیروی حفاظت از پنتاگون- زیرمجموعه پلیس واشنگتن‌دی‌سی- متعاقب این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حال حاضر مقر مذکور به دلیل حادثه‌ای در مرکز تردد پنتاگون بسته شده است. ما از عموم مردم می‌خواهیم از تردد در این منطقه خودداری کنند. اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد». 
کلانتری پلیس منطقه فیرفکس واشنگتن نیز مرگ افسر پلیس خود بر اثر حمله مردی 27ساله به نام «آستین ویلیام لانز» را اعلام کرد. ۲ پلیس شاهد این قتل گفته‌اند لانز چاقو را به گردن افسر محافظ پنتاگون فرو برده است. هنوز انگیزه‌های این قتل نامشخص است. 

Page Generated in 0/0066 sec