printlogo


کد خبر: 236543تاریخ: 1400/5/14 00:00
اخبار

گرایی: با طلای المپیک به رؤیای خود رسیدم
قهرمانی کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ٢٠٢٠ گفت با موفقیت در این مسابقات به رؤیای دوران نوجوانی‌اش رسید. محمدرضا گرایی بعد از قهرمانی در وزن ۶٧ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: از دوران نوجوانی رؤیای کسب مدال طلای المپیک را داشتم و اکنون احساس خوشحالی می‌کنم که به آن رسیدم. آرزوی هر ورزشکاری رسیدن به طلای المپیک است و خوشحالم که دل مردم را شاد کردم. وی درباره اینکه یک سال پیش قول کسب مدال در المپیک را داده بود، خاطرنشان کرد: آن زمان هنوز دوبنده تیم‌ ملی را به دست نیاورده بودم. من هدف ۲ ساله داشتم و به آن رسیدم. قهرمان طلایی المپیک توکیو اظهار داشت: در مسابقه فینال وقتی اخطار گرفتم، حریف اوکراینی از پشت مچ دستم را گرفت که این حرکت خطا بود. دوربین آن صحنه را شکار نکرد و اعتراض ما هم مورد توجه قرار نگرفت. از آن به بعد از لحاظ فنی کشتی را در دست گرفتم و ادامه دادم. گرایی درباره رقابت با نمایندگان سایر کشورها و مشکل داوری در این رقابت‌ها عنوان کرد: وزن ۶٧ کیلو سخت‌ترین وزن مسابقات بود و 7-6 قهرمان در این وزن بودند که خدا را شکر همه را شکست دادم.  
***
گوینده ورزشگاه محروم شد!
کمیته انضباطی رای خود را درباره دیدار فوتبال آلومینیوم اراک و تراکتور اعلام کرد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «دیدار ۲ تیم آلومینیوم اراک و تراکتور از هفته ۲۸ لیگ برتر در ورزشگاه امام خمینی برگزار شد و بهزاد بشایم، مربی تیم تراکتور به دلیل بدرفتاری در قبال مقام غیررسمی مسابقه، به ۲ جلسه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین جوادی، گوینده ورزشگاه (عوامل اجرایی) تیم آلومینیوم اراک به دلیل توهین به مقام رسمی مسابقه به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد».
***
یک سال محرومیت برای رئیس سابق فیفا
فیفا روز سه‌شنبه عیسی هیاتو، رئیس موقت سابق خود را به اتهام تخلف در یک قرارداد تجاری برای فوتبال آفریقا محروم کرد. به گزارش تایمز، هیاتو که تا سال ۲۰۱۷ به مدت ۲۹ سال رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا بود، به دلیل نقض قوانین به مدت یک سال محروم شد. وی همچنین ۳۰ هزار فرانک سوییس (۳۳۰۰۰ دلار) جریمه شد. تحقیقات فیفا به این نتیجه رسید که هیاتو در کنفدراسیون فوتبال آفریقا در یک قرارداد تجاری تخلف کرده است. او از زمان تعلیق سپ بلاتر در اکتبر ۲۰۱۵ و انتخاب جیانی اینفانتینو ۴ ماه بعد، نایب رئیس طولانی‌مدت فیفا و رئیس دوره‌ای آن بود. این کامرونی ۷۴ ساله سال ۲۰۱۷ ریاست کنفدراسیون فوتبال آفریقا را در انتخابات مقابل احمد احمد از ماداگاسکار که توسط اینفانتینو حمایت شده بود از دست داد. احمد در حال حاضر پس از تحقیق درباره تخلفات مالی توسط کمیته اخلاق فیفا ۲ سال محروم است. رئیس جدید کنفدراسیون فوتبال آفریقا یعنی پاتریس موتسه میلیاردر اهل آفریقای جنوبی است که ماه مارس پس از کنار رفتن نامزدهای دیگر بدون رقیب انتخاب شد. 
***
ورود سازمان بازرسی کل کشور به قراردادهای نجومی در فوتبال
در نشست سازمان بازرسی با نمایندگان باشگاه‌های فوتبال تعیین سقف قراردادها مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در جلسه‌ای با حضور مدیران ۷ باشگاه دولتی و صنعتی در سازمان بازرسی کل کشور، موضوع تعیین سقف قراردادها بررسی شد. در این جلسه‌ که به منظور تعیین سقف قرارداد برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال برگزار شد، مدیران‌عامل باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد، گل‌گهر و مس رفسنجان به همراه مسؤول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال حاضر بودند. مسعود طاهری‌جعفری، بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور در این نشست با انتقاد از وضعیت قراردادها در باشگاه‌های دولتی و صنعتی گفت: متاسفانه برخی بازیکنان به ازای تنها چند دقیقه بازی در یک فصل مبالغ هنگفت و میلیاردی از باشگاه‌ها دریافت می‌کنند که این وضعیت قابل قبول نیست. وی افزود: باشگاه‌های دولتی بر اساس قوانین خود عمل می‌کنند، لیکن باشگاه‌های صنعتی از آنجا که بخشی از سهام آنها از طریق سهام عدالت متعلق به مردم و بخشی هم متعلق به دولت است، لذا مکلف به تامین منافع مردم و دولت هستند و قراردادهای نجومی به حقوق مردم و دولت لطمه می‌زند، پس اگر باشگاه‌های دولتی یا صنعتی بخواهند در عقد یا حتی تمدید قراردادها خارج از عرف عمل کنند و رفتار آنها مبتنی بر فعل مجرمانه باشد، قطعا سازمان بازرسی کل کشور به آن موضوع ورود و با خاطیان برخورد خواهد کرد. بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در گذشته نیز مواردی در قالب جرم احصا شد که پرونده کیفری آنها به دادسرا ارسال شده و در دست بررسی است. همچنین اشکان میرمحمدی، بازرس‌کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست با انتقاد از وضعیت قرارداد بازیکنان برخی باشگاه‌های صنعتی گفت: متاسفانه این باشگاه‌ها به برخی بازیکنان خود حواله فولاد می‌دهند! وی با تاکید بر غیرقانونی بودن این عمل اظهار داشت: فولاد طبق قانون باید در بورس عرضه شود. مگر اجازه دارند خارج از روال قانونی به باشگاه یا بازیکن حواله فولاد بدهند؟ اگر با چنین اقداماتی روبه‌رو شویم، به طور قطع به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد. 

Page Generated in 0/0060 sec