printlogo


کد خبر: 236569تاریخ: 1400/5/14 00:00
اخبار

«چمران» رئیس شورای شهر 
تهران شد
سخنگوی منتخبان شورای ششم تهران روز گذشته از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه شورای ششم و انتخاب «مهدی چمران» به عنوان رئیس و «پرویز سروری» به عنوان نایب‌رئیس شورا خبر داد. مهدی اقراریان با اشاره جلسه عصر روز گذشته (چهارشنبه 13 مرداد) منتخبان شورای ششم تهران، اظهار کرد: در این جلسه که با دستور کار انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای ششم شهر تهران برگزار شد، مهدی چمران به اتفاق آرا به عنوان رئیس شورای شهر ششم انتخاب شد. وی افزود: همچنین پرویز سروری نیز به اتفاق آرا به عنوان نایب‌رئیس شورا از سوی منتخبان انتخاب شد. سخنگوی منتخبان شورای ششم ادامه داد: در ادامه برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه، سوده نجفی و جعفر بندی‌شربیانی به عنوان دبیران هیات‌رئیسه معرفی شدند.
از سوی دیگر با آنکه عصر دیروز اخباری مبنی بر انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت اما رئیس شورای شهر پس از ساعاتی خبر انتخاب شهردار را رد کرد. مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، اخبار منتشر شده درباره انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران را تایید نکرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا فردا (امروز پنجشنبه) در مراسم تحلیف، شهردار تهران مشخص می‌شود، گفت: بعید است و روز یکشنبه هفته آینده شهردار مشخص می‌شود.
***
تخصیص اعتبار ۱۷ هزار میلیاردی بابت پرداخت مستمری بازنشستگان
مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی از تخصیص ماهانه ۱۷ هزار میلیارد تومان به عنوان مستمری بازنشستگان این سازمان خبر داد. مصطفی سالاری در جریان سلسله نشست‌های رویای تامین ‌اجتماعی فراگیر با موضوع آینده‌نگاری منابع مالی سازمان تامین‌ اجتماعی (اصول مطالبات و پایداری منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین ‌اجتماعی) اظهار کرد: در سال جاری از لحاظ درآمد و منابع ماهانه 17 هزار و 900 میلیارد وصولی از محل حق بیمه داریم. به طور میانگین 2 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد سهم سازمان از سود سهام است و ماهانه نیز 2 هزار میلیارد تومان بابت تعهدات دولت است که انتظار داریم این موضوع محقق شود. 
وی در ادامه تصریح کرد: منابع ما نیز ماهانه 22 هزار و 100 میلیارد تومان است. همچنین بابت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان ماهانه 47 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود، علاوه بر اینکه ماهانه 600 میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه‌مدت و 3400 میلیارد تومان بابت درمان مراکز ملکی و خرید خدمت از مراکز درمانی بیرونی و 1100 میلیارد تومان بابت امور عمرانی پرداخت می‌شود که مجموع مصارف ما 22 هزار و 100 میلیارد تومان است و اگر دولت به تعهدات خود عمل کند این توازن برقرار خواهد شد. 
***
هشدار پلیس فتا درباره آگهی‌های تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به انتشار آگهی‌هایی با موضوع فروش مودم و تجهیزات دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای هشدار داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی با اشاره به انتشار آگهی‌هایی تحت عنوان فروش مودم و اینترنت ماهواره‌ای گفت: اخیرا افراد سودجو در سایت‌های درج آگهی و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار آگهی‌ها و تبلیغات مربوط به فروش مودم و تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای کرده‌اند و علاوه بر آن اقدام به بازنشر محتوا و ایجاد شایعه در بین کاربران این فضا نیز کرده‌اند. 
وی ادامه داد: سودجویان با عباراتی نظیر «هم‌اکنون امکان استفاده از خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شده است»، «دسترسی رایگان به اینترنت جهانی» و... اقدام به جلب توجه و سوءاستفاده از کاربران کرده و حتی در مواردی مبالغی را نیز از آنها اخذ کرده‌اند، در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده این آگهی‌ها جعلی بوده و اغلب کلاهبرداران و سودجویان با ادعای رایگان بودن سرویس برای کاربران ایرانی سعی در فریبکاری و اغفال هموطنان دارند. وی از سایت‌های درج آگهی اینترنتی خواست حساسیت بیشتری در انتشار تبلیغات دروغین داشته باشند و در عین حال از مردم نیز خواست در صورت اطلاع از هر گونه کلاهبرداری در فضای مجازی درباره فروش تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای، موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند. 
***
مرگ ۴ نفر در آتش‌سوزی جنگل‌های فیروزآباد فارس
مجموع تلفات آتش‌سوزی‌های تنگه هایقر فارس به ۴ نفر رسیده و گزارش‌ها حاکی است ارتفاعات همچنان درگیر آتش‌سوزی است. شعله‌های آتش از ساعت ۱۵ دوشنبه ۱۱ مرداد در منطقه هایقر بر جان مراتع و پوشش گیاهی منطقه در شهرستان فیروزآباد استان فارس افتاده و خبرهای رسیده از منابع محلی حاکی است که آتش همچنان می‌تازد و تلاش‌ها برای مهارش ادامه دارد. در آتش‌سوزی‌های هایقر تاکنون ۴ مرد روستایی (عشایر) که برای خاموش کردن آتش به کمک رفته بودند، بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند. یکی از امدادرسانان روستایی به دلیل سوختگی ۵۰ درصد به بیمارستان شیراز منتقل شد اما به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان جان باخت. گزارش‌ها حاکی است چند نفر نیز مصدوم شده‌اند. ناصر اصلاحی، رئیس انجمن دوستداران طبیعت شهرستان فیروزآباد گفته با وجود اینکه آتش‌سوزی در یکی از نقاط شروع اطفا شده بود اما وزش باد، آتش موجود در نقطه دیگر را به منطقه‌ای به نام آسیاب‌بادی کشاند و از آنجا آتش به منطقه آلانه و حوالی چاه‌های گاز کشیده شد. حسین آرگیو، فرماندار فیروزآباد نیز عنوان کرد: بر اثر آتش‌سوزی در ۲ نقطه از ارتفاعات تنگه هایقر فیروزآباد که از ۱۱ مرداد شروع شده، ۴ نفر از روستاییان جان خود را از دست داده‌اند.

Page Generated in 0/0086 sec