printlogo


کد خبر: 236571تاریخ: 1400/5/14 00:00
عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
زمان طلایی آموزش دانش‌آموزان در حال از دست رفتن است

گروه اجتماعی: با نزدیک شدن به مهرماه بحث بازگشایی مدارس و چگونگی برگزاری کلاس‌های آموزشی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تعیین‌تکلیف نکرده است. با توجه به آغاز واکسیناسیون معلمان از پنجشنبه هفته گذشته به نظر می‌رسد که فضا تا حدودی برای بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها مهیا خواهد شد. در این زمینه روز گذشته وزیر آموزش‌و‌پرورش از انجام واکسیناسیون 30 درصد فرهنگیان خبر داد و گفت: سال تحصیلی آینده به صورت حضوری خواهد بود. محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش که در مراسم آغاز به کار رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک سخن می‌گفت، اظهار کرد: در روز پنجشنبه هفته گذشته که شروع واکسیناسیون فرهنگیان بود، اعلام کردم تمام مربیان مهدکودک و مربیان پیش‌دبستانی تحت پوشش واکسیناسیون هستند. وی ادامه داد: خوشبختانه از پنجشنبه که واکسیناسیون فرهنگیان آغاز شد تا امروز (13 مرداد) 30 درصد جامعه فرهنگیان تحت پوشش واکسن کرونا قرار گرفتند. حاجی‌میرزایی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم در یک هفته تا 10 روز آینده تمام فرهنگیان واکسینه خواهند شد و ما می‌توانیم سال تحصیلی را با اطمینان بیشتری آغاز کنیم. وی افزود: پیش‌تر با دکتر رئیسی صحبت کردم و ایشان هم علاقه‌مند هستند که سال تحصیلی به صورت حضوری آغاز شود و ان‌شاءالله کار واکسیناسیون به طور کامل انجام خواهد شد تا نگرانی خانواده‌ها هم برطرف شود. 
در حالی وزیر آموزش‌و‌پرورش نسبت به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار امیدواری می‌کند که عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است بازگشایی مدارس باید با تصمیم مستقیم ستاد ملی مقابله با کرونا و تحت نظر متخصصان امر صورت گیرد. 
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» گفت: ما باید در زمینه بازگشایی مدارس طبق نظر ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام کنیم، چرا که در این زمینه مرجع تخصصی این ستاد است. 
وی ادامه داد: آمارها حکایت از آن دارد که کودکان و نوجوانان نیز با گونه ویروس دلتا درگیر می‌شوند، حال سوال اینجاست که آیا فقط معلمان واکسینه می‌شوند و در این زمینه تمهیدی برای دانش‌آموزان وجود ندارد؟
عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مدارس پیشنهاد می‌کنم همزمان با واکسینه کردن معلمان، اقدامات لازم جهت واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز صورت گیرد و از طرف دیگر در صورت بازگشایی مدارس، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت و کلاس‌ها در زمان‌هایی کوتاه برگزار شود. 
وی با تاکید بر اینکه کلاس‌های حضوری کیفیت آموزش را بالا می‌برد، گفت: در دوره کرونا ما از نظر آموزشی بشدت افت کردیم و این آسیب جدی به جریان علمی کشور وارد می‌کند. هم‌اکنون دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم تصور درستی از مدرسه ندارند و درست نمی‌دانند مدرسه و معلم چیست. به عبارتی باید گفت که زمان طلایی آموزش این دانش‌آموزان در حال از دست رفتن است. برگزاری کلاس‌های حضوری ضروری است اما باید مقدمات آن فراهم شود. 

Page Generated in 0/0036 sec