printlogo


کد خبر: 236576تاریخ: 1400/5/14 00:00
اخبار

نامه‌ ارونقی به گمرکات اجرایی درباره رجیستر کردن موبایل مسافران ورودی
معاون فنی گمرک طی نامه‌ای به گمرکات اجرایی، بر اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران ورودی که قصد رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه خود را دارند، تاکید کرد. به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک طی نامه‌ای به گمرکات اجرایی درباره اطلاع‌رسانی به مسافران ورودی که قصد رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه خود را دارند، نوشت: از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، چنانچه محرز شود به مسافری در بدو ورود به کشور اطلاع‌رسانی لازم از جمله شفاهی یا حضوری نشده است، زمانی برای حضور مسافران مراجعه‌کننده در این حوزه معاونت در نظر گرفته خواهد شد و معاونت مسافری و همه متصدیان و مسؤولان شیفت مسافری گمرک مربوط مکلفند در آن هنگام، در این حوزه معاونت حضور یافته و پاسخگوی مسافران جامانده از رجیستری گوشی باشند. 
***
اعمال نظارت‌ بر سلامت گوشت قربانی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اعمال نظارت‌های بهداشتی مناسبتی در تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۱۴۰۰ به‌منظور حفظ سلامت گوشت دام‌های قربانی و به تبع آن سلامت مصرف‌کنندگان و تامین بهداشت عمومی خبر داد. علی‌صفر ماکنعلی در نامه‌ای خطاب به مدیران کل دامپزشکی استان‌ها با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت سید الشهدا امام حسین‌(ع) و به استناد تبصره ۲ ماده ۲ آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت در کشتارگاه‌های کشور، این مطلب را خواستار شد. وی در این نامه اعلام‌کرد: با توجه به روند گسترش بیماری «کووید-۱۹» در سطح کشور و همچنین با توجه به دستورات بهداشتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و پروتکل‌های مربوط به برگزاری مراسم عزاداری ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شرایط ویژه با رنگ‌بندی قرمز و نارنجی در اکثر استان‌ها و به دلیل نبود ضمانت اجرایی لازم درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا به منظور حفظ سلامت گوشت دام‌های قربانی و به تبع آن سلامت مصرف‌کنندگان و تامین بهداشت عمومی، با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی با همه دستگاه‌های دخیل (استانداری، فرمانداری، شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی استان، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی، ائمه جمعه و جماعات، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، مرکز بهداشت استان و واحدهای تابعه، کمیته امداد حضرت امام، سازمان بهزیستی، هیات امنا و متولیان بقاع متبرکه ) اقدام‌های مندرج در برنامه عملیاتی در این ایام به بهترین شکل ممکن و فراگیرتر از سال گذشته اجرایی شود. 
***
عرضه ۶۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا در روز شنبه
به نقل از بورس کالا، شنبه هفته آینده شاهد عرضه گسترده شرکت‌های سیمانی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا خواهیم بود به طوری که تاکنون ۲۲ شرکت سیمان برای عرضه‌های شنبه اعلام آمادگی کرده‌اند. در حال حاضر عرضه ۶۱۶ هزار و ۵۰۰ تن تأیید شده و به نظر می‌رسد به این حجم افزوده خواهد شد. گفتنی است از نخستین عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد‌ماه برمی‌گردد در مجموع ۳ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۳۰ تن سیمان از سوی ۳۷ شرکت سیمانی عرضه شد که پس از ثبت تقاضای ۳ میلیون و ۵۱ هزار و ۶۵۰ تنی، ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۴۵۰ تن آن مورد معامله قرار گرفت. همچنین پس از عرضه بالغ بر ۷۳۰ هزار تنی سیمان در هفته گذشته، بازار با آرامش نسبی مواجه شده و قیمت‌ها در بازار نیز در سراشیبی قرار گرفت. گفتنی است با پذیرش‌های این هفته کمیته عرضه بورس کالا، شمار شرکت‌های سیمانی پذیرفته شده به ۵۴ رسیده و این گویای عرضه‌های وسیع‌تر سیمانی در روز‌ها و هفته‌های آینده است. پیش از این روز‌های چهارشنبه زمان عرضه سیمان در بورس کالا بود که دیروز این کالا در بازار سرمایه عرضه نشد. 
***
طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار، گره‌ها را باز خواهد کرد
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار، گره از کار فعالان اقتصادی باز می‌کند. سید احسان خاندوزی، عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، درباره آخرین وضعیت طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار در مجلس گفت: یکی از قدم‌هایی که از سال گذشته مجلس یازدهم برای کاهش هزینه مبادله و سهولت آغاز به کار کسب و کارها در اقتصاد برداشت، تدوین طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار بود که کلیات آن سال گذشته و جزئیات آن امسال در کمیسیون به تصویب رسید. وی افزود: در حال حاضر نمایندگان مجلس تا ۱۶ مرداد ماه وقت دارند پیشنهادات خود در رابطه با این طرح را در سامانه قوانین مجلس ثبت کنند تا بعد از آن در ماه‌های پیش رو شاهد آن باشیم که طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌‌کار در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد. این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت این طرح گفت: با توجه به اینکه با تصویب و اجرای طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و کار گره از کار بسیاری از فعالان اقتصادی بازخواهد شد، نمایندگان مایل هستند از طریق اختیار ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی مجلس که در آن امکان اولویت بخشی به طرح‌های عادی وجود دارد، این طرح را زودتر در صحن علنی مجلس مطرح کنند. خاندوزی تصریح کرد: بر این اساس نمایندگان با جمع‌آوری امضا به دنبال این هستند تا طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌‌و‌کار با سرعت بیشتری به صحن برسد. البته بعد از جمع‌آوری ۵۰ امضا هم، زمان دقیق بررسی طرح در صحن مشخص نیست و بستگی به تصمیم هیأت‌رئیسه مجلس دارد. 

Page Generated in 0/0058 sec