printlogo


کد خبر: 236580تاریخ: 1400/5/14 00:00
اخبار

طی حکمی از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت
انتصاب حجت‌الاسلام مطیعی به نمایندگی ولی‌فقیه در  استان سمنان
رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام مطیعی را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان سمنان منصوب کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی را به امامت جمعه‌ شهر سمنان و نمایندگی خود در آن استان منصوب کردند. متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای مرتضی مطیعی دامت افاضاته
اکنون که جناب حجت‌الاسلام آقای شاهچراغی پس از سال‌ها خدمت در جایگاه امامت جمعه‌ سمنان از این مسؤولیت استعفاء نموده‌اند، پس از ادای وظیفه‌ حق‌گزاری و قدردانی از زحمات ایشان، جنابعالی را که بحمدالله برخوردار از صلاحیت علمی و اخلاقی و سوابق جهادی و فداکارانه می‌باشید به امامت جمعه‌ شهر سمنان و نمایندگی خود در آن استان منصوب می‌کنم.
مردم عزیز و مؤمن استان سمنان در همه‌ آزمون‌های دوران انقلاب سربلند و با افتخار ظاهر شده‌اند و درخور تکریم و شایسته‌ احترامند. توجه لازم به جوانان پرانگیزه و پراستعداد در شهرها و بخش‌های گوناگون استان، دارای برکات فراوان خواهد بود و لازم است مورد اهتمام جدی قرار گیرد. نماز جمعه را که مظهر تجمع متحد مردم باایمان است به کانونی برای اجتماع این جوانان عزیز و تقویت فکر دینی و انقلابی آن قرار دهید. این برترین سرمایه برای آینده کشور است. از خداوند متعال توفیقات جنابعالی را مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای-  ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
***
پاسخ ایران به تهدیدات دشمنان ویرانگر و پشیمان‌کننده است
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جریان‌سازی اخیر رسانه‌ای دشمنان، گفت: به دنبال موفقیت‌های نظام، دشمنان تلاش زیادی کردند از اتفاق‌هایی که در داخل کشور گاهی در بحث کمبود آب یا برق و مسائلی از این دست وجود دارد، سوءاستفاده کنند. وی افزود: در مرحله انتقال دولت هستیم، متمایز از انتقال دولتی که در آمریکا صورت می‌گیرد و این انتقال دولت در ایران با وقار، سلامت و آرامش است و فرآیند سیاسی را پشت سر می‌گذاریم. فرمانده سپاه با بیان اینکه دشمنان سعی می‌کنند برای ملت ایران یک دغدغه درست کنند، اظهار داشت: اما به آنها اخطار می‌دهیم که از گذشته درس بگیرند؛ 43 سال است ما با دشمنان مقابله می‌کنیم و امروز قوی‌تر از هر زمان و مصمم‌تر هم هستیم. سرلشکر سلامی تأکید کرد: دشمنان افکار و اندیشه باطل را از سرشان بیرون کنند، چرا که پاسخ‌های ما مخرب، ویرانگر و پشیمان‌کننده است و به آنها توصیه می‌کنیم وارد عرصه مقابله با ملت ایران نشوند، زیرا ما محکم و ثابت‌قدم هستیم. 
***
قالیباف در دیدار رئیس پارلمان تاجیکستان تأکید کرد
ضرورت اجرایی شدن توافقات تهران - دوشنبه
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با تأکید بر اجرایی شدن توافقات منعقد‌شده بین ۲ کشور گفت: افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری به نفع مردم ایران و تاجیکستان است. 
محمد طاهر ذاکرزاده، رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان روز گذشته با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی، زبانی و تاریخی ۲ کشور گفت: افزایش ارتباطات و همکاری‌های ایران و تاجیکستان در بخش‌های مختلف بویژه در عرصه اقتصادی و تجاری به نفع مردم ۲ کشور است. وی همچنین افزود: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دوستانه فی‌مابین ۲ کشور در عرصه‌های مورد علاقه، حمایت می‌کند. رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار بر ضرورت اجرایی شدن توافقات امضا شده میان ۲ کشور تأکید کرد.  
***
مجلس آماده جلسات ۳ شیفته برای رأی اعتماد به کابینه است
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: مجلس این آمادگی را دارد که به محض دریافت اسامی وزرای پیشنهادی روزانه در ۲ یا ۳ شیفت کاری برنامه آنها را بررسی و جلسات رای اعتماد را برگزار کند. 
به گزارش فارس، سیدنظام‌الدین موسوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند در صورت معرفی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور با تمام توان در جلسات 2 یا 3 شیفته برنامه وزرای پیشنهادی را به صورت کارشناسی بررسی کنند تا دولت بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن زمام امور را به دست گیرد و برای حل مشکلات مردم کارش را آغاز کند. سخنگوی هیأت‌‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اصل 133 قانون اساسی، وزرا توسط رئیس‌جمهور تعیین و برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی می‌شوند. در این راستا بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور نیز موظف است حداکثر ظرف مدت ۲ هفته پس از انجام مراسم تحلیف، ضمن تقدیم برنامه‌های کلی، وزرای پیشنهادی خود را که از تجربه و تخصص برخوردار هستند همراه با شرح حال، برنامه‌ها، سوابق و سمت‌های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل استناد، به مجلس ارائه کند. با این حال با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، امیدواریم این فهرست زودتر از فرصت قانونی به مجلس ارائه شود. 

Page Generated in 0/0059 sec