printlogo


کد خبر: 236607تاریخ: 1400/5/16 00:00
اخبار

پیام تبریک رئیس‌جمهور به ورزشکاران ایرانی مدال‌آور المپیک توکیو
رئیس‌جمهور در پیامی، موفقیت ۳ ورزشکار کشورمان در المپیک توکیو ۲۰۲۰ را در کسب مدال‌های نقره و برنز این مسابقات تبریک گفت. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پیام تبریک خود خطاب به مدال‌آوران المپیک، ورزشکاران کشورمان را به عنوان سفیران فرهنگی و افتخارآفرینان کشور معرفی و ابراز امیدواری کرد موفقیت نمایندگان ورزش کشور در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی تداوم یابد. «علی داوودی» و «حسن یزدانی» با کسب مدال نقره در رشته‌های وزنه‌برداری و کشتی آزاد و «محمدهادی ساروی» با کسب مدال برنز در رشته کشتی فرنگی، ۳ ورزشکار کشورمان بودند که در ادامه رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال شدند. پیام تبریک رئیس‌جمهور پیش از کسب مدال توسط «امیرحسین زارع» در سنگین وزن کشتی آزاد بود. به این ترتیب با ۲ مدال طلای «جواد فروغی» و «محمد‌رضا گرایی» در رشته‌های تیراندازی و کشتی فرنگی که در این رقابت‌ها به دست آمد، مجموع مدال‌های ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به عدد 6 رسید. 
***
کمیته ملی المپیک پاداش یزدانی را معادل مدال طلا پرداخت کرد
کمیته ملی المپیک در راستای احترام به افکار عمومی و تجلیل ملت از رشادت و تلاش‌های حسن یزدانی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پاداش پای سکوی وی را ۱۰ هزار یورو معادل پاداش مدال طلا پرداخت کرد. پاداش آزادکار بااخلاق ایران ظهر دیروز با حضور رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، پیمان فخری معاون کاروان، محسن رضوانی عضو هیات اجرایی، بهداد سلیمی، فرید فتاحیان، حمید سلامی و دیگر اعضای کادر سرپرستی در محل دهکده بازی‌ها به این قهرمان شایسته پرداخت شد. طبق مصوبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز کاروان اعزامی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب ۱۰۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۳۵۰۰ یورو پاداش نقدی به عنوان پاداش پای سکو در همان محل دهکده بازی‌ها به مدال‌آوران اهدا خواهد شد که کمیته المپیک پاداش معادل مدال طلا یعنی ۱۰ هزار یورو را به یزدانی پرداخت کرد. همچنین
بر اساس مصوبه وزارت ورزش و جوانان پاداشی جداگانه از سوی دولت به مدال‌آوران این دوره از بازی‌های المپیک نیز پس از بازگشت به کشور با حضور رئیس‌جمهور اهدا خواهد شد. بر اساس تصمیم وزارت ورزش، به مدال‌آوران طلای بازی‌های المپیک توکیو ۲ میلیارد تومان، نقره یک میلیارد و 200 میلیون تومان و برنز ۸۰۰ میلیون تومان از سوی دولت پرداخت خواهد داشت. 
***
PSG برای جذب مسی دست به کار شد
باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای جذب لیونل مسی با این بازیکن تماس گرفت. به گزارش اسپورت، باشگاه بارسلونا یکی از خاص‌ترین شب‌های تاریخ خود را تجربه کرد. این باشگاه اسپانیایی شوک بزرگی به هواداران خود وارد کرد و پنجشنبه شب رسما جدایی مسی را اعلام و تاکید کرد با این بازیکن برای ماندن و تمدید قرارداد به توافق نرسید. جیانولکا دی مارزیو، روزنامه‌نگار سرشناس اعلام کرد پاری سن ژرمن بلافاصله بعد از اعلام جدایی رسمی مسی، با این بازیکن وارد مذاکره شده است. البته رادیو مونت‌کارلو اعلام کرد جذب مسی با توجه به حقوق بسیار بالایی که می‌خواهد سخت خواهد بود. به احتمال خیلی زیاد با توجه به حضور نیمار در پاری‌سن‌ژرمن و رابطه بسیار خوبی که با مسی دارد، این بازیکن راهی تیم پاریسی شود. 
***
اعتراض فدراسیون کشتی به داوری مبارزه یزدانی و تیلور
فدراسیون کشتی پیگیر نحوه داوری دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو شد. به گزارش سایت فدراسیون کشتی، با توجه به اینکه دیوید تیلور آمریکایی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک توکیو مقابل حسن یزدانی در چندین صحنه به صورت زانو‌زده از تشک بیرون رفت، فدراسیون کشتی پیگیری خود را در این زمینه از کمیته داوران اتحادیه جهانی کشتی انجام داد. این موضوع در کلینیک داوری صبح روز جمعه مسابقات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه قاضی موافق دادن امتیاز به حسن یزدانی بود اما داور وسط و رئیس تشک با این امر مخالف بودند. احتمال اینکه داور وسط و رئیس تشک بابت این اشتباه با برخورد کمیته داوران اتحادیه مواجه شوند، زیاد است.

Page Generated in 0/0310 sec