printlogo


کد خبر: 236622تاریخ: 1400/5/16 00:00
اخبار

زمان توزیع کتب درسی در مدارس مشخص شد
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن اشاره به تدوین الگوی برنامه درسی متناسب با شرایط کرونا برای سال تحصیلی پیش رو، از آماده‌سازی و چاپ کتب درسی و توزیع بموقع آنها در ابتدای مهرماه خبر داد. حسن ملکی درباره برنامه‌ریزی درسی مبتنی بر شرایط کرونایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته یک برنامه ویژه کرونا طراحی کرده بودیم منتها در آن زمان هم فرصت ما کوتاه بود ولی خب گروه‌های ما محتوایی را آماده و به استان‌ها ارسال کردند که در برخی استان‌ها روند اجرا خوب بود و در برخی استان‌ها خوب نبود. وی افزود: اما برای امسال یک کارگروه، بسیار جدی در حال کار هستند و تجارب جهانی را مدنظر دارند. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه سال گذشته این حجم از تجارب جهانی را در اختیار نداشتیم، گفت: برای امسال مرکز امور بین‌الملل وزارتخانه طی 8 ماه گذشته، تعداد زیادی مطالب و محتوای علمی را ترجمه و گردآوری کرده است و کارشناسان ما نیز نسبت به شیوه‌های آموزش در دوران کرونا اشراف بیشتری پیدا کرده‌اند. ملکی درباره آماده‌سازی چاپ کتب درسی نیز گفت: عمده کتاب‌ها از دفاتر تألیف به اداره کل چاپ و نشر ارسال شده‌اند. چاپ کتب درسی در این ۲ شرکت یک مقدار به علت گرفتاری‌های ناشی از قطعی برق با وقفه‌ای مواجه شده بود اما اکنون مشغول هستند و به طور منظم کتب را چاپ می‌کنند. 
***
مطالبات ترافیکی پلیس از شورای شهر ششم
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به عنوان یکی از متولیان ترافیک در تهران انتظارات خود از شورای شهر ششم در زمینه رفع مشکلات ترافیکی را تشریح کرد. سردار محمدحسین حمیدی گفت: مدیریت شهری، مدیریت سلیقه‌ای نیست. اینکه بگوییم می‌خواهیم جهت خیابان‌ها را تغییر دهیم یا می‌خواهیم شهر را کن‌فیکون کنیم، همچنین چیزی نیست. مدیریت شهری در حوزه ترافیک یک برنامه است؛ برنامه‌ای که باید همه به آن مقید بوده و آن را عملیاتی کنند. وی ادامه داد: این برنامه مبتنی بر ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات، حذف محل‌های حادثه‌ساز و ایجاد انضباط ترافیکی در شهر است و باید در هر دوره‌ای به آن توجه شود. حمیدی با اشاره به ۲ خواسته پلیس راهور از مدیریت شهری در حوزه ترافیک گفت: ما ۲ خواسته در حوزه مدیریت ترافیک از مدیریت شهری در هر دوره‌ای داریم که باید آن را عملیاتی کنند. نخستین موضوع ارتقای ایمنی شبکه معابر است. 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: دومین خواسته نیز این است که مدیریت شهری روان‌سازی ترافیک با اصلاحات هندسی را محقق کند، نه اینکه این امر با حضور فیزیکی پلیس انجام شود. وی در همین زمینه توضیح داد: برخی تقاطع‌ها و میادین نیاز به اصلاح دارد. برخی تقاطع‌ها و زیرگذرها و روگذرها جانمایی‌شان غلط است که باید اصلاح شود. اینها جزو مواردی است که اگر مدیریت شهری انجام دهد منویات پلیس و مردم را عملیاتی کرده است و می‌توان در کاهش تصادفات شهری و کاهش ترافیک موثر عمل کرد. 
***
هشدار درباره سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان
سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور، نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در ۱۹ استان هشدار داد. بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، جنوب و ارتفاعات غرب اصفهان، چهارمحال‌و‌بختیاری، فارس، ارتفاعات استان‌های مرکزی، بوشهر، کرمان و هرمزگان، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار باران،‌ وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز (16 مرداد) همچنان در مناطق ذکر شده بارش‌ها ادامه دارد و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب بر شدت آن افزوده می‌شود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده آسمان در اکثر مناطق کشور صاف است و در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال اردبیل افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و آسمانی صاف پیش‌بینی شده است. طی ۵ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق کشور بویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 
***
لزوم تأسیس وزارت «خانواده» 
رئیس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درباره خانواده در کشور یک نهاد و دستگاه اجرایی قوی وجود ندارد که سیاست‌های ابلاغی و قوانین این حوزه را به مرحله اجرا برساند. به گزارش ایسنا، کبری خزعلی با تاکید بر لزوم تاسیس وزارت خانواده افزود: در مردادماه سال ۹۸ مقام معظم رهبری بر ضرورت ایجاد یک مجموعه و نهاد اجرایی قوی تاکید کردند که دستگاه‌های متعددی به هم وصل شوند و در این مجموعه متمرکز و منسجم و هماهنگ سیاست‌ها و قوانین موجود اجرایی شوند و بودجه‌ها هم به آن نهاد داده شود. 
وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات موجود در حوزه خانواده باید یک دستگاه اجرایی قوی پای کار می‌آمد تا سیاست‌ها اجرایی شود ولی در کشور ما یک وزارتی برای خانواده نداریم که بتواند از قبل از تولد، دوران جنینی، دوران کودکی، نوجوانی، ازدواج، حمایت از تحکیم خانواده، تعالی خانواده، ایمنی خانواده و... را در دستور کار قرار دهد. 

Page Generated in 0/0054 sec