printlogo


کد خبر: 236642تاریخ: 1400/5/17 00:00
طرح حمایت تابستانه از سینماها
۱۰۰ میلیون یارانه برای هر ۳۰۰ میلیون فروش گیشه

در آخرین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما مصوب شد به ازای فروش هر ۳۰۰ میلیون تومان در گیشه، ۱۰۰ میلیون تومان به مالکان فیلم پرداخت شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در آخرین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما مقرر شد هر فیلم جدید مورد تایید شورای صنفی نمایش که به چرخه اکران وارد شود و حداقل ۴ هفته روی پرده باشد، مبلغ 100 میلیون تومان به شرکت پخش (برای آماده‌سازی اکران) و به ازای فروش هر ۳۰۰ میلیون تومان، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به مالکان فیلم پرداخت می‌شود. اعتبار این طرح از ۳۰ خرداد تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ است. 
همچنین حمایت از سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های با موضوع دفاع‌مقدس یا مخاطب کودک که در بازه زمانی فوق به چرخه اکران وارد شوند از مصوبات این جلسه بود که بر این اساس معادل ۲ درصد تعداد صندلی‌های هر سانس بر اساس سهم سینمادار از قیمت خالص بلیت سینما (در روزهایی که حداقل ۳ سانس از فیلم مورد نظر در سمفا تعریف شده باشد) به آن سینما تعلق می‌گیرد. 
جبران بخشی از ضررهای ناشی از کرونا و جلوگیری از بیکاری کارکنان سینماهای بخش خصوصی دیگر مصوبه کارگروه بود که به تشخیص شورای تخصصی ذی‌ربط متشکل از مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش و‌ نمایندگان موسسه سینما شهر و انجمن سینماداران خواهد بود. شاخص یا مدارک لازم، لیست بیمه، نسبت سالن‌های فعال به کل سالن‌های سینما، پایین بودن میزان فروش و تعداد سینما در شهر یا منطقه است. 

Page Generated in 0/0062 sec