printlogo


کد خبر: 236652تاریخ: 1400/5/17 00:00
اخبار

حمایت شبکه «بین اسپورت» از آرمان فلسطین
مسابقه و سرود رژیم صهیونیستی تحریم شد
شبکه «بین اسپورت» قطر در اقدامی حمایتی از فلسطین در مسابقات المپیک توکیو، حاضر نشد فینال ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس را پخش کند. به گزارش فارس، شبکه «بین اسپورت» قطر که پخش‌کننده اختصاصی بازی‌های المپیک 2020 توکیو است، در اقدامی جالب و انسانی، ورزشکاران رژیم صهیونیستی را تحریم کرد. تیم ورزشکاران صهیونیست روز شنبه به فینال ژیمناستیک ریتمیک انفرادی بانوان رسید که شبکه «بین اسپورت» پخش زنده را به خاطر این ورزشکاران قطع کرد. همچنین این شبکه بین‌المللی در ادامه در حمایت از مقاومت فلسطین حاضر نشد سرود رژیم اشغالگر قدس را بعد از اول شدن صهیونیست‌ها و کسب مدال طلای المپیک پخش کند. کارشناس شبکه «بین اسپورت» نیز در این لحظه سکوت کرد و برنامه دیگری در مدت مسابقه پخش شد. 
***
طعنه پدر مسی به رئیس بارسلونا
پدر لیونل مسی به انتقاد از رئیس باشگاه بارسلونا پرداخت و او را مقصر جدایی پسرش دانست. به گزارش اسپورت، باشگاه بارسلونا ۲ روز پیش خبری شوک‌آور برای هواداران خود داشت. این باشگاه اعلام کرد برای تمدید قرارداد با مسی با این بازیکن به توافق نرسیده است و او جدا خواهد شد، این در حالی بود که قبل از آن خوان لاپورتا اعلام کرده بود قرارداد مسی را تمدید خواهد کرد. برنامه الچرینگیتو اسپانیا اعلام کرد پدر مسی، لاپورتا را مقصر این جدایی می‌داند تا جایی که اینگونه به رئیس بارسلونا طعنه زد: تو از نام مسی استفاده کردی تا بار دیگر رئیس باشگاه شوی. لاپورتا قبل از اینکه به عنوان رئیس باشگاه بارسلونا انتخاب شود اعلام کرد مسی را متقاعد به ماندن خواهد کرد و این نقش زیادی در برنده شدن او در انتخابات ریاست باشگاه داشت، با این حال نتوانست به این وعده خود عمل کند. مسی به احتمال زیاد راهی پاری‌سن‌ژرمن خواهد شد تا بار دیگر در کنار نیمار به میدان رود. 
***
انتقال بانوی کاراته‌کا به بیمارستان
دختر کاراته‌کای ایران پس از مصدومیتی که در مبارزه آخر خود داشت به بیمارستان منتقل شد. حمیده عباسعلی، دختر کاراته‌کای ایران در مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو به رقابت پرداخت و با ۲ پیروزی و ۲ شکست از صعود به نیمه نهایی بازماند. آخرین رقابت عباسعلی با نماینده چین بود که دچار مصدومیت از ناحیه زانو شد و حتی در پایان رقابت هم لنگ‌لنگان به سالن گرم کردن رفت. عباسعلی پس از آن به بیمارستان منتقل شد تا وضعیت مصدومیت او مورد بررسی قرار بگیرد. قرار است در بیمارستان از زانوی او عکس MRI گرفته تا مشخص شود میزان مصدومیتش در چه حدی است. 
***
آمریکا قهرمان بسکتبال المپیک شد 
تیم ملی بسکتبال آمریکا با درخشش فوق‌ستاره‌های خود، برای شانزدهمین بار قهرمان المپیک شد. دیدار پایانی رقابت‌های بسکتبال بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد که در پایان، تیم‌ ملی آمریکا موفق شد با نتیجه ۸۷ بر ۸۲ فرانسه را شکست داده و برای شانزدهمین‌بار عنوان قهرمانی مسابقات بسکتبال المپیک را کسب کند. این در حالی بود که فرانسه در دور مقدماتی آمریکا را شکست داده بود. هر دو تیم در گروه ایران قرار داشتند. 
***
تاریخ‌سازی بوکسور کوبایی در المپیک
بوکسور کوبایی در المپیک توانست به جمع بوکسورهایی اضافه شود که در ۲ وزن مختلف مدال طلا می‌گیرند. به گزارش تلگراف، «خولیو سزار لا کروز» روز جمعه پس از شکست «مسلم گادژیماگومدوف» از کمیته المپیک روسیه، دومین طلای المپیک دوران حرفه‌ای خود را در رشته بوکس به دست آورد و به جمع بوکسورهایی اضافه شد که در ۲ وزن مختلف توانستند در المپیک مدال کسب کنند. لا کروز، بوکسور روس را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد تا خود را به عنوان قهرمان جدید سنگین وزن المپیک معرفی کند و پس از قهرمانی المپیک در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ به دومین مدال طلای خود دست یابد. این کوبایی نخستین بوکسوری بود که در بازی‌های المپیک به ۲ طلا در بالاترین رده‌ها دست یافت تا کوبا به ششمین مدال طلا در توکیو ۲۰۲۰ برسد. تاکنون کوبا ۱۳ مدال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آورده است که شامل ۶ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز است که ۳ طلا در رشته بوکس بوده و یک فینال بوکس نیز برای کوبا در پیش است.

Page Generated in 0/0135 sec