printlogo


کد خبر: 236657تاریخ: 1400/5/17 00:00
اخبار

قالیباف واکسن برکت دریافت کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی دوز اول واکسن برکت را دریافت کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز بهداشت شرق تهران در خیابان دماوند، اولین دوز واکسن برکت را بر اساس نوبت گروه‌های سنی دریافت کرد.
***
رگبار در ۲۵ استان
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به وقوع رگبار در ۲۵ استان، از روند افزایش نسبی دما در غالب نقاط کشور در هفته جاری خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ مرداد) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌و‌‌بویراحمد، جنوب و ارتفاعات اصفهان، فارس، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، بوشهر، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، شمال شرق، ارتفاعات شمالی و غرب هرمزگان، ارتفاعات استان‌های مرکزی، کرمان، گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران رشد ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته وی، سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ مرداد) برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و ارتفاعات البرز بارش ‌پراکنده مورد انتظار است. طی 5 روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق کشور بویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود. همچنین طی 5 روز آینده دریای عمان مواج خواهد بود. وی ‌گفت: تا اواخر هفته جاری روند افزایش نسبی دما را در غالب نقاط کشور شاهد خواهیم بود. 
***
ابلاغ شهریه مدارس و مراکز پیش‌دبستانی غیردولتی
شهریه بیش از ۱۵۰۰۰ مدرسه و پیش‌دبستانی غیردولتی ابلاغ شد. مؤسسان این واحدهای آموزشی می‌توانند با مراجعه به پنل کاربری خود در سامانه mosharekatha.ir، پس از ورود به سامانه، از منوی مدارس و آموزشگاه‌ها نسبت به دریافت پوستر شهریه اقدام کنند. لازم به ذکر است چنانچه مؤسسی نسبت به شهریه ابلاغی معترض است باید قبل از دریافت پوستر شهریه نسبت به ثبت اعتراض خود در سامانه مشارکت‌ها اقدام کند. بنابراین پس از دریافت پوستر شهریه امکان ثبت اعتراض وجود نخواهد داشت. به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌‌و‌پرورش، شهریه مصوب مدارس غیردولتی شامل هزینه‌های مرتبط با ارائه برنامه هفتگی مدارس و پیش‌دبستانی‌ها بر اساس ساعات مصوب شورای عالی آموزش‌و‌پرورش و ساعات فوق‌برنامه درسی مندرج در الگوی تعیین شهریه است. 
***
راه‌اندازی ۷۲۹ پایگاه انتخاب رشته کنکور در کشور
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌و‌پرورش از شروع به کار ۷۲۹ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری وزارت آموزش‌و‌پرورش در سراسر کشور خبر داد. مسعود شکوه اظهار کرد: وزارت آموزش‌و‌پرورش با استفاده از کارآمدترین مشاوران متخصص در این امر به یاری داوطلبان برای انتخاب آگاهانه و آزادانه آمده است. وی با اشاره به کیفیت خدماتی که در این پایگاه‌ها ارائه می‌شود، افزود: داوطلبان از رفتن به مراکز انتخاب رشته غیرتخصصی و پرداخت هزینه‌های بالا پرهیز کنند. شکوهی گفت: مشاوران مراکز آموزش‌و‌پرورش ضمن صدور انتخاب رشته به صورت نرم‌افزاری به ارائه خدمات مشاوره حضوری و تلفنی نیز خواهند پرداخت. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌و‌پرورش،‌ مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از داوطلبان و خانواده‌های آنان خواست ضمن حفظ آرامش خود، با مشورت مشاوران متخصص و در نظر گرفتن همه جوانب شخصی و محیطی رشته‌هایی را انتخاب کنند که متناسب با ویژگی‌های شخصیتی، علاقه، توانایی، ارزش‌های فردی و آینده شغلی روشن باشد. 
***
ثبت ۲ جریمه برای سفر غیرمجاز هم رفت، هم برگشت!
 جانشین پلیس راهور ناجا گفت: در تردد غیرمجاز کرونایی هم در مسیر رفت و هم هنگام بازگشت، جریمه برای خودرو ثبت می‌شود. سردار سیدتیمور حسینی درباره آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها اظهار داشت: بنا بر اعلام قبلی، همچنان تردد «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و جریمه یک میلیون تومانی تردد به شهر قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی سفر به شهر نارنجی برای رانندگان متخلف لحاظ خواهد شد. جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به پیگیری مخاطبان خبرگزاری فارس که از ارسال پیامک‌های پلیس مبنی بر جریمه شدن هم در مسیر رفت و هم در مسیر بازگشت از سفر خبر داده بودند، اعلام کرد: اگر شخصی با خودروی پلاک تهران بخواهد از شهر تهران خارج شود با توجه به وضعیت قرمز کرونایی با ممانعت و ایست پلیس مواجه می‌شود، چنانچه از ادامه سفر منصرف شده و برگردد مشمول جریمه نمی‌شود اما اگر به مسیر خود ادامه دهد جریمه تخلف تردد غیرمجاز برای خودرو ثبت می‌شود؛ در مسیر بازگشت نیز هر چند خودروی پلاک بومی در مسیر بازگشت به شهر خود با کنترل و ممانعت پلیس مواجه نمی‌شود ولی این تردد با توجه به شیوه‌نامه ستاد ملی مقابله با کرونا در بحث ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و از شهرهای قرمز و نارنجی، تردد غیرمجاز محسوب شده و مشمول جریمه می‌شود. وی افزود: در نتیجه یک خودرو در مسیر رفت و بازگشت مستوجب اعمال مقررات بر اساس رنگ‌بندی شرایط کرونا و اجرای شیوه‌نامه ستاد ملی مقابله با کرونا شده و ۲ جریمه برایش ثبت می‌شود. 

Page Generated in 0/0103 sec