printlogo


کد خبر: 236667تاریخ: 1400/5/17 00:00
اخبار

سخنگوی شورای نگهبان: 
دلایل عدم احراز صلاحیت به لاریجانی اعلام شده است
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود درباره علت عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی، گفت: دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی به وی اعلام شده است. به گزارش فارس، هادی طحان‌نظیف درباره علت ردصلاحیت برخی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری  اظهار داشت: ️آنچه در بررسی صلاحیت افراد وجود داشته است، در اختیار خود آنان قرار می‌دهیم. اینکه مبنای عدم احراز چه بوده است، به دلیل مخفی بودن آرا معلوم نیست. طحان‌نظیف گفت: بعضی افراد به شورای نگهبان مراجعه کردند و بعضی هم غیر از مراجعه حضوری پاسخ گرفتند و شورای نگهبان هر پاسخی داشته باشد اعلام می‌کند و تا اینجا هم اعلام شده اما اینکه دلیل عدم احراز چه بوده چون رای مخفی بوده ما هم نمی‌دانیم و دلیل عدم اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت‌ها نیز این است که منع شرعی و قانونی داریم، نمی‌توانیم آنها را اعلام کنیم. 
 
* واکنش لاریجانی
علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود «دلایل عدم احراز صلاحیت به لاریجانی اعلام شده»، در توئیتی بیان داشت: مهر محرمانه نامه‌ عدم احراز صلاحیت من را بردارید تا نامه‌ را برای عموم علنی کنم. در متن این واکنش آمده است: شورای محترم نگهبان با سلام؛ احتراما سخنگوی محترم آن شورا اعلام فرمودند دلایل عدم احراز اینجانب را اعلام نموده‌اید. متاسفانه نامه‌ای که اخیرا برای اینجانب ارسال فرمودید با مهر محرمانه است که از طریق اینجانب به دلیل محرمانگی قانونا قابل انتشار نیست؛ مرحمت فرمایید مهر محرمانه نامه را حذف نمایید تا بتوانم نامه‌ شورا را برای اطلاع عموم علنی نمایم. 
***
بازدید سرزده رئیس قوه‌ قضائیه از بندهای امنیتی و موقت زندان اوین
رئیس قوه‌ قضائیه عصر جمعه با حضور در زندان اوین به مدت چند ساعت از بند‌های امنیتی و بازداشت موقت این زندان بازدید کرد. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین محسنی‌اژه‌ای در مدت حضور خود در زندان اوین، عمدتاً با «متهمان بازداشت‌شده تحت قرار تامین» به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کرد.  حجت‌الاسلام ‌محسنی‌اژه‌ای هنگام حضور در بند‌های امنیتی زندان اوین، تعداد روز‌های بازداشت متهمان را از آنها جویا و در همین زمینه خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی مقامات قضایی و ضابطان شد.  رئیس دستگاه قضا در گفت‌وگوی چهره به چهره با متهمان از نوع اتهام، مدت بازداشت موقت و شرایط بهداشتی و غذایی زندان سوال کرد. در جریان این بازدید تعدادی از متهمان تقاضا کردند به تنهایی با رئیس قوه ‌قضائیه گفت‌وگو کنند که قاضی‌القضات در خلوت با آنها به گفت‌وگو نشست. رئیس قوه ‌قضائیه در ادامه درباره یکی از پرونده‌های مهمی که اخیرا تشکیل شده و 6 بازداشتی دارد، با قاضی و کارشناسان پرونده که به فوریت به زندان دعوت شده بودند، به صورت تفصیلی به گفت‌وگو پرداخت. حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پایان حضور خود در زندان به زندانبانان و نگهبانان توصیه کرد پیوسته خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود ببینند و مواظب باشند حق کسی ضایع نگردد و به کسی ظلم نشود. بازدید سرزده از اوین سومین بازدید رئیس قوه ‌قضائیه از زندان‌ها در سی‌و‌پنجمین روز خدمت در کسوت قاضی‌القضاتی است. 
***
قالیباف: 
ملت لبنان با مدیریت مقاومت توانسته توطئه‌های دشمنان را خنثی کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاومت ملت لبنان در مقابل حملات رژیم صهیونیستی، گفت: ملت لبنان با مدیریت مقاومت تاکنون توانسته است با هوشمندی و خرد جمعی، توطئه‌های دشمنان را شناسایی و خنثی کند. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در دیدار ایوب حمید، فرستاده ویژه نبیه بری، رئیس مجلس جمهوری لبنان تصریح کرد: «هرچند دشمنان لبنان درصددند ضربه‌های اقتصادی، امنیتی و سیاسی مهلکی به لبنان وارد کنند اما توطئه‌ها و فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه لبنان با تدبیر گروه‌های سیاسی ناکام مانده است».رئیس مجلس شورای اسلامی تحریم‌های اقتصادی و ایجاد بحران تحمیلی بر لبنان را عامل مشکلات مردم دانست و گفت: «امروز آمریکا، برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی مشکلات ساختاری، اقتصادی و اختلافات دیدگاهی لبنان را ابزاری برای تشدید فشار بر مردم قرار داده‌اند که باید فکری اساسی در این مورد اندیشید». قالیباف درباره تحولات منطقه نیز گفت: «بحران داخلی رژیم صهیونیستی جدی است و صهیونیست‌ها برای فرار از وضعیت موجود در صدد ایجاد چالش و تنش جدید در منطقه هستند که با هوشیاری کامل با آن مقابله می‌شود».
***
هشدار فرمانده هوافضای سپاه به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در واکنش به ادعای دست داشتن ایران درباره هدف قرار گرفتن کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و تهدیدهای اخیر مطرح‌شده از سوی سران این رژیم، تصریح کرد: آنها پیش از این ما را آزمایش کرده‌اند و می‌دانند با چه پاسخی روبه‌رو خواهند بود؛ ما هم قدرت و هم اراده به‌کارگیری قدرت را داریم، بنابراین بدانند اگر بخواهند جسارتی کنند، حتما جواب سختی خواهیم داد. به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها درباره نقش داشتن جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار گرفتن کشتی متعلق به این رژیم در دریای عمان و تهدید عنوان شده مبنی بر اینکه «به این حمله پاسخ قریب‌الوقوعی می‌دهیم»، تصریح کرد: ایران امتحان پس داده است و نیازی به آزمایش مجدد ندارد؛ اگر دوست دارند ایران را آزمایش کنند. وی گفت: آنها پیش از این ما را آزمایش کردند و می‌دانند با چه پاسخی روبه‌رو خواهند بود؛ ما هم قدرت و هم اراده به‌کارگیری قدرت را داریم؛ بنابراین بدانند اگر بخواهند جسارتی [علیه جمهوری اسلامی ایران] بکنند، حتما جواب سختی خواهیم داد و آنها چنین غلطی نخواهند کرد. 

Page Generated in 0/0069 sec