printlogo


کد خبر: 236704تاریخ: 1400/5/18 00:00
اخبار

انتقال روزانه ١٠٠٠ بیمار توسط اورژانس تهران
سرپرست سازمان اورژانس کشور از انتقال روزانه ٩٠٠ تا ١٠٠٠ بیمار و مصدوم توسط اورژانس تهران خبر داد. پیمان صابریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انجام واکسیناسیون از سوی نیروهای اورژانس اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی جدیدی صورت گیرد اما اورژانس تا زمانی که نیاز باشد در امر واکسیناسیون فعال خواهد بود. وی درباره انتقال بیماران مبتلا به کرونا از سوی اورژانس گفت: با توجه به اینکه همکاران من پیش از انتقال بیماران بررسی می‌کنند که چه کسی نیاز به انتقال دارد و چه کسی ندارد شرایط بهتری را در این باره داریم. به گفته صابریان، روزانه ٩٠٠ تا ١٠٠٠ نفر را در تهران به بیمارستان منتقل می‌کنیم و تاکنون درباره ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مشکلی نداشته‌ایم. وی گفت: در سیستم بیمارستان، فردی که خودش مراجعه می‌کند و فردی که توسط اورژانس منتقل می‌شود، قطعا متفاوت خواهند بود. انتقال توسط اورژانس یعنی حتما فوریتی وجود داشته که ما بر بالین بیمار رسیده و متوجه شده‌ایم که فرد نیازمند انتقال به بیمارستان است، پس قطعا اورژانس در اولویت قرار دارد. 
***
بزرگ‌ترین پرچم کشور سیاهپوش می‌شود
همزمان با شب اول محرم (امروز دوشنبه ۱۸ مرداد) مرتفع‌ترین و بزرگ‌ترین پرچم کشور در اراضی عباس‌آباد به نشانه آغاز محرم در آیین «سلام بر محرم» سیاهپوش می‌شود. به گزارش ایسنا، بزرگ‌ترین پرچم کشور در ابعاد ۴۴*۲۴ متر (۱۰۵۶ مترمربع) و در ارتفاع ۲۰۰ متری در منطقه فرهنگی - گردشگری عباس‌آباد (بوستان طالقانی) واقع شده که هر سال در شب اول محرم طی مراسمی به نشانه سیاهپوش شدن شهر تهران در آغاز محرم مزین به پرچم یاحسین(ع) می‌شود. این پرچم امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۸ با حضور مدیران ارشد شهری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و فعالان فرهنگی تعویض خواهد شد. بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت نوسازی عباس‌آباد، برنامه «سلام بر محرم» با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز «باغ هنر» برگزار خواهد شد. 
***
شهادت 2 پلیس پیشگیری طی یک هفته
مأمور کلانتری ۱۰۳ گاندی تهران شنبه‌شب حین یک عملیات تعقیب و گریز، بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد. به گزارش مهر، مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی، حین گشت‌زنی در محدوده استحفاظی خود در خیابان جردن، به فردی مشکوک شده و قصد بازرسی وی را داشتند که این فرد متواری شد. در ادامه استوار یاسر طاهری به تعقیب فرد مذکور پرداخت که در جریان این تعقیب و گریز توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. گفتنی است هفته گذشته نیز (۹ مرداد) عبدالجبار مختوم‌نژاد، سرباز دهه هشتادی کلانتری ۱۱۰ شهدا با ضربات چاقوی یک شرور به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 
***
بیشترین تصادفات مربوط به ۲۰۶ سوارهاست 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خانواده پژو بویژه ۲۰۶ بیشترین آمار سرعت‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌ است. سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره تخلفات سرعت و سبقت در شهر تهران توضیح داد و گفت: تأثیر سرعت‌های غیرمجاز بر تصادفات دقیقا مشخص است و در معابری مانند بزرگراه‌های شهید همدانی، شهید خرازی و شهید بابایی که شاهد سرعت زیاد خودروها هستیم، بیشترین و شدیدترین تصادفات را دقیقا در همین بزرگراه‌ها داریم. سرهنگ رازقی گفت: ما در قرارگاه کنترل سرعت به طور دقیق سرعت‌های غیرمجاز را از نظر زمان و نحوه سرعت‌های غیرمجاز رصد و کنترل می‌کنیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم. وی گفت: یکی از مواردی که بررسی می‌شود مربوط به انواع خودروهایی است که معمولا بالاتر از حد مجاز رانندگی می‌کنند. خانواده پژو و بیشتر خودروی ۲۰۶ رتبه اول را در این مورد دارد و بیشترین سرعت‌های غیرمجاز را از این نوع خودرو مشاهده می‌کنیم. رازقی ادامه داد: کسی که تازه گواهینامه گرفته و تجربه ندارد نسبت به کسی که سال‌ها رانندگی کرده باید سرعت را رعایت کرده و سرعت وی باید کمتر از حد مجاز باشد. 
***
شناسایی پیج‌های کلاهبرداری از راه خرافه‌پرستی
رمالان با راه‌اندازی صفحات مجازی با تبلیغ خرافه‌پرستی اقدام به تلکه کردن شهروندان کرده و از این راه از افراد زیادی کلاهبرداری می‌کنند. سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هر گونه فعالیت برای تشویق و ترغیب متقاضیان برای پرداخت پول در ازای رمالی، باعث ایجاد کلاهبرداری می‌شود. طبق قانون با افرادی که تحت عنوان رمالی اقدام به فریب هموطنان می‌کنند یا بابت کف‌بینی اقدام به دریافت پول از آنها کرده و در ادامه خرافه‌پرستی را تبلیغ می‌کنند، به عنوان کلاهبردار برخورد می‌شود. وی تصریح کرد: افرادی که حتی به شوخی و سرگرمی اقدام به ایجاد صفحات مجازی تحت عنوان دعانویسی، رمالی، پیشگویی و... کنند، در صورت تشکیل پرونده قضایی و اعلام شکایت برای آنها با برخورد قانونی پلیس فتا مواجه خواهند شد و این دست از پرونده‌ها در صورت وجود شاکی یا شاکیان، حتما بررسی خواهد شد. سرهنگ پاشایی بیان کرد چندی پیش در پی دریافت شکوائیه قضایی مبنی بر رمالی، پیشگویی، فریب و اغفال هموطنان بویژه بانوان، موضوع مورد بررسی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که متهم تحت تعقیب حین خروج از کشور شناسایی و دستگیر شد. 

Page Generated in 0/0338 sec