printlogo


کد خبر: 236709تاریخ: 1400/5/18 00:00
افزایش ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت خودرو تنها در یک هفته!
قیمت خودرو ترمز می‌خواهد

قیمت‌های بازار خودرو حکایت از آن دارد که با ورود به مردادماه ترمز قیمت‌ها بریده شده و در معاملات فیزیکی سطح بازار و در فضای مجازی، قیمت‌ها روز‌به‌روز در حال افزایش است.  رصد بازار خودرو بیانگر آن است طی هفته‌های اخیر ترمز قیمت‌ها در بازار بریده شده و نرخ‌ها مدام دستخوش تغییر می‌شود. 
قیمت‌ها در بازار خودرو در یک ماه گذشته به صورت میانگین بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته بود اما در یک هفته اخیر، رصد جدید بازار نشان می‌دهد نرخ‌ها به صورت روزانه تغییر می‌کند. این افزایش قیمت بویژه در خودروی پراید بیشتر به چشم می‌آید. البته این افزایش قیمت در فضای مجازی نیز خودنمایی می‌کند؛ به گونه‌ای که نه‌تنها نرخ‌های آنلاین خودروهای صفر اعداد نجومی را نشان می‌دهد، بلکه نرخ خودروهای کارکرده نیز بشدت افزایش یافته است. 
به نظر می‌رسد سوداگران با استفاده از شرایط پیش‌آمده نرخ‌های سلیقه‌ای در بازار واقعی و مجازی اعمال می‌کنند و در این بین مصرف‌کننده واقعی دست خالی می‌ماند. 
آشفته‌بازار خودرو در حالی هر روز نوسان قیمتی دارد که طبق آمار از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۳۲۲ هزار و ۹۱۹ دستگاه خودرو در کشور از سوی خودروسازان داخلی تولید شده است. 
افزایش لجام‌گسیخته قیمت خودرو طی سال‌های اخیر در شرایطی رقم خورده که بر اساس آمار، میزان تولید خودرو توسط ۲ خودروساز بزرگ کشور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۶ معادل ۴۳ درصد کاهش یافت.  در جدول روبه‌رو جدیدترین قیمت خودروهای پرتیراژ بازار آمده است، البته قیمت‌ها در بازار شناور بوده و نرخ‌های جدول به صورت میانگین درج شده است‌.
 

Page Generated in 0/0051 sec