printlogo


کد خبر: 236714تاریخ: 1400/5/18 00:00
اخبار

واکسیناسیون عمومی اولویت دولت است
 
حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با حضور در یک مرکز درمانی، نخستین دوز واکسن ایرانی کرونا را دریافت کرد. رئیس‌جمهور پس از دریافت واکسن برکت، در گفت‌وگویی کوتاه با تشکر از تلاش مجاهدانه کادر درمان برای صیانت از جان مردم، گفت: از همه دست‌اندرکاران تولید واکسن در کشور می‌خواهم نهایت تلاش‌شان را برای تسریع در تولید واکسن به کار گیرند. رئیسی افزود: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به مسؤولان مربوط تاکید کرده‌ام و اینجا نیز تکرار می‌کنم که همه توان خود را برای واکسیناسیون عمومی قبل از رسیدن فصل سرما به کار گیرند. رئیسی ادامه داد: واکسیناسیون عمومی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و از اولویت‌های دولت است تا بتوانیم مقاومت عمومی مردم را در برابر این ویروس و جهش‌های احتمالی که دارد، بالا ببریم. رئیس‌جمهور اظهار داشت: هر میزان که امکان استفاده از واکسن داخلی فراهم بود، استفاده می‌کنیم و به هر مقدار که کمبود وجود داشت نیز باید از خارج واکسن‌های معتبر وارد شود. رئیسی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌های دریافتی درباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا نگران‌کننده است، تصریح کرد: مردم حتما توصیه‌های بهداشتی ارائه‌شده را به طور دقیق رعایت کنند و مسؤولان مربوط نیز تلاش کنند تا الزامات و زمینه اجرای کامل این دستورالعمل‌ها فراهم شود. 
***
رئیس قوه قضائیه:
ضرر فساد در عدلیه متوجه کل نظام و اسلام است
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه ‌قضائیه روز گذشته در دیدار مدیران مرکز، روسای کل و مدیران حفاظت اطلاعات دادگستری ضمن بیان توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسؤولان و مدیران مرکز حفاظت اطلاعات کل قوه‌ قضائیه گفت: ماموریت‌های مرکز حفاظت اطلاعات مهم، سنگین و اثرگذار است و لازم است با یک نگاه ویژه به این مرکز نگریسته شود. وی مبنای کار مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌ قضائیه را طبیب‌گونه، خیرخواهانه، قاطعانه، آگاهانه، عالمانه، بهنگام و به‌‌روز دانست و در همین زمینه تاکید کرد اگر هر کدام از این ویژگی‌ها وجود نداشته باشد، هدف صیانت از دستگاه قضایی محقق نخواهد شد. رئیس دستگاه قضا افزود: تنزه و رعایت تقوا در قوه ‌قضائیه همانگونه که مردم انتظار دارند، نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر است و متقابلا مرکز و دستگاهی که می‌خواهد از قوه ‌قضائیه صیانت کند باید به مراتب از تنزه و تقوای بیشتری برخوردار باشد. محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مقابله جدی با فساد و تخلفات در درون قوه قضائیه، اظهار کرد: ضرر ایجاد فساد، رسوب کردن و ماندگار شدن آن در دستگاه عدلیه، تنها متوجه یک فرد یا یک قوه نیست، بلکه متوجه نظام و اسلام است. رئیس دستگاه قضا در همین زمینه تاکید کرد: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود. وی تصریح کرد: مبارزه با فساد در درون قوه‌ قضائیه را باید جدی بگیرید، بعد از تذکر و هشدار اولیه اگر فردی در داخل دستگاه قضا فاسد شد نباید با عواطف برخورد کرد و اغماض داشت؛ در این موارد نگذاریم دلسوزی بیجا شود. 
***
ولایتی:
مطمئنیم مسیر مقاومت با عزت و افتخار ادامه خواهد یافت
زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار کرد. علی‌اکبر ولایتی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی و تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت گفت: مسیر مقاومت و مبارزه به پیشرفت‌های چشمگیر و غیرقابل توصیفی دست یافته و توانسته توفیقات و پیروزی‌های فراوانی را برای ملت مظلوم فلسطین و منطقه به دست آورد و اطمینان داریم این مسیر با عزت و افتخار ادامه خواهد یافت. وی افزود: کسانی که عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه هستند باید از منطقه خارج شوند و با پیروزی‌های اخیر، بی‌تردید تحولات ارزشمندی به نفع جبهه مقاومت به دست خواهد آمد. 
***
تایید اعتبارنامه  6 نماینده منتخب جدید در مجلس
بررسی اعتبارنامه ۶ منتخب جدید مجلس شورای اسلامی، دیروز در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار داشت. رحمت‌الله نوروزی، سخنگوی شعبه یکم از بررسی و تایید اعتبارنامه ابراهیم نجفی از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه در این شعبه خبر داد. در ادامه سلمان اسحاقی سخنگوی شعبه چهارم گفت اعتبارنامه ولی‌الله بیاتی از حوزه انتخابیه تفرش و فتح‌الله توسلی از حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ در این شعبه مورد بررسی و تایید قرار گرفته است. همچنین علی‌اصغر باقرزاده، سخنگوی شعبه ششم از تایید اعتبارنامه اسماعیل کوثری از حوزه انتخابیه تهران در این شعبه خبر داد. محمد علی‌پور، سخنگوی شعبه ۱۲ نیز گفت اعتبارنامه سیدناصر حسینی‌پور از حوزه انتخابیه گچساران در این شعبه مورد تایید قرار گرفت. حسن نوروزی، سخنگوی شعبه 4 نیز اظهار کرد: اعتبارنامه سیدمرتضی حسینی از حوزه انتخابیه میانه در این شعبه به تایید اعضا رسید. پس از ارائه گزارش شعب درباره اعتبارنامه منتخبان مجلس شورای اسلامی در انتخابات میان‌دوره‌ای، قالیباف، رئیس مجلس با اعلام اینکه اعتراضی درباره این اعتبارنامه‌ها وجود ندارد، تصویب آن را در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. 

Page Generated in 0/0243 sec