printlogo


کد خبر: 236752تاریخ: 1400/5/19 00:00
اخبار

شهادت ۲ مأمور پلیس در ۱۰ روز اخیر توسط سارقان مسلح در تهران
رئیس پلیس تهران دیروز در مراسم تشییع پیکر مامور کلانتری ۱۰۳ گاندی با بیان اینکه امروز دومین شهید پلیس پایتخت را که طی ۱۰ روز اخیر در راه مبارزه با سارقان مسلح و تامین امنیت مردم به شهادت رسید تشییع می‌کنیم، گفت:‌ پلیس تا پای جان برای برقراری امنیت ایستادگی می‌کند که نمونه آن و سند اثبات آن شهدایی هستند که در این راه تقدیم کرده است. مراسم تشییع پیکر مامور کلانتری ۱۰۳ گاندی که به ضرب گلوله همدستان یک سارق به شهادت رسید، دیروز برگزار شد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در مراسم تشییع پیکر شهید یاسر طاهری گفت: امروز دومین شهید پلیس پایتخت را که طی ۱۰ روز اخیر در راه مبارزه با سارقان مسلح و تامین امنیت مردم به شهادت رسید تشییع می‌کنیم. یاسر طاهری ماموری دلاور و تیزهوش بود که هنگام بررسی و گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود در بلوار آفریقا با فردی که در حال حمل کیسه‌ای مشکوک بود روبه‌رو شد. این شهید بزرگوار برای بررسی موضوع وارد عمل شد اما متهم با سوار شدن بر یک دستگاه وانت قصد فرار از محل را داشت که افسر وظیفه‌شناس ما خود را به عقب این خودرو انداخت و چندین کیلومتر در شرایطی که وانت با اقدامات خطرناک و مارپیچ قصد به پایین پرتاب کردن او را داشت، متهم را دنبال کرد. رحیمی افزود: در نهایت در شرایطی که خودرو در ترافیک متوقف شده و شهید طاهری قصد بازداشت این فرد را داشت همدستان سارق مذکور از پشت سر این مامور وظیفه‌شناس را هدف گلوله قرار داده و با شلیک ۵ تیر او را به شهادت رساندند. 
***
رئیس پلیس راهور تهران خبر داد
ارائه پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه در محرم به ستاد کرونا
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از ارائه پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه به ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایام عزاداری محرم خبر داد. سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس برای ماه محرم گفت: پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است و در صورت تایید اعمال خواهد شد. وی درباره ساعات پیشنهادی نیز گفت: با توجه به اینکه ممکن است عزاداری برخی هیات‌ها به طول بینجامد پیشنهاد دادیم که ساعات آغاز منع تردد به ۲۳ یا ۲۳:۳۰ تغییر یابد. رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: برخی هیات‌های مذهبی ممکن است مراسم عزاداری را در ساعاتی برگزار کنند که تا ۱۰ شب به پایان نرسد، البته بسیاری از این هیات‌ها نیز محلی بوده و مشکل ترافیکی خاصی در پی برگزاری مراسم نخواهند داشت اما به هر حال این پیشنهاد را ما ارائه کرده‌ایم. به گفته حمیدی، این تغییر ساعت در حال حاضر یک پیشنهاد بوده و تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا چیزی را ابلاغ نکند ساعات اجرای منع تردد شبانه کما فی‌السابق از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد خواهد بود. وی درباره دیگر تمهیدات پلیس برای عزاداری ماه محرم نیز گفت: متناسب با شرایط هیات‌های عزاداری و با توجه به اینکه این مراسم در فضای باز برگزار می‌شود تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم. وی افزود: از جمله این تمهیدات این است که ساعت منع تردد کامیون‌ها در پایتخت تغییر کرد و آغاز ساعات مجاز تردد کامیون‌ها از ۲۲ به ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تغییر پیدا کرد. 
***
پر شدن برخی سایت‌های پسماند استان تهران
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر کاهش تولید پسماند در تهران گفت: شهرداران و شوراها در تهران باید برای کاهش تولید پسماند برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. عبدالرضا چراغعلی در پنجاه‌و‌چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند تهران اظهار داشت: شهرداران و اعضای شورای شهر باید تمام مراکز صنعتی را مکلف کنند نسبت به کاهش سرانه پسماند اقدام کنند. وی افزود: شهرک‌های صنعتی باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا خود را در حوزه پسماند به نُرم‌های مطلوب بین‌المللی برسانند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه ظرفیت برخی سایت‌های پسماند در استان پر شده است، عنوان کرد: باید ظرفیت‌های استان را احصا کنیم و ببینیم کدام یک از سایت‌های ما در حال پر شدن است و به دنبال مکان جدید باشیم؛ همچنین باید در حوزه پسماند مردم را مطمئن کنیم تا نگرانی نداشته باشند و همچنین روی راهکارهای کاهش تولید پسماند برنامه‌ریزی داشته باشیم. وی درباره الزام شهرداران به تفکیک زباله از مبدأ افزود: شهرداران مکلف به کاهش سرانه تولید پسماند و به‌کارگیری سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه هستند. 
***
ترفند‌های کلاهبرداری در ایام ماه محرم
رئیس پلیس فتای پایتخت نسبت به کلاهبرداری مجرمان به بهانه فرا‌رسیدن ماه محرم هشدار داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند، اظهار کرد: با توجه به فرا‌رسیدن ایام ماه محرم، افراد سودجو با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان از جمله بیماران کرونایی یا جمع‌آوری وجه جهت کمک‌های مردمی و توزیع نذری در تکایا و هیات‌های مذهبی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. وی افزود: شهروندان هر گونه وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیأت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته‌شده واریز کرده و جهت پیشگیری از سرقت یا هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشرشده در فضای مجازی خودداری کنند. سرهنگ گودرزی تصریح کرد: در برخی مواقع نیز شاهد کلاهبرداری با عنوان فروش اقلام و اجناس ویژه ایام محرم هستیم که در این شگرد مجرمانه، افراد سودجو با ایجاد صفحات درگاه بانک جعلی «فیشینگ» به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند. وی افزود: در این روش مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام محرم با کمترین قیمت، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و در نهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی می‌یابند و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند. 

Page Generated in 0/0056 sec