printlogo


کد خبر: 236785تاریخ: 1400/5/20 00:00
اخبار

سردار فدوی: سپاه از هر زمان دیگری مقتدرتر است
 
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه از هر زمان دیگری مقتدرتر است، گفت: قدرت کشور قابل قیاس با گذشته نیست. به گزارش تسنیم، دریادار پاسدار علی فدوی در آیین معارفه فرمانده و جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، با بیان اینکه سپاه از هر زمان دیگری مقتدرتر است، تصریح کرد: اگر چه کشورمان در بسیاری از زمینه‌های نظامی و دفاعی قابل مقایسه با آمریکا نیست اما با توجه به نتایج می‌توان گفت ارتش ما یک ارتش بین‌المللی است و قدرت کشور قابل قیاس با گذشته نیست. سردار فدوی با بیان اینکه فرمانده سپاه یعنی فرمانده خدمتگزار و جابه‌جایی از جایگاهی به معنای بازتاب است نه بازنشستگی، ادامه داد: ‌وظیفه همه مسؤولان، خدمت به مردم و جلب رضایت خداست و بدانیم هر آمدنی رفتنی هم دارد و هیچ‌کس در این پست و جایگاه ابقا نشده است. 
وی ‌خدمتگزاری به مردم را عبادت دانست و تصریح کرد: فرماندهان سپاه همواره در صف اول همدلی قرار دارند و همه فرماندهان سپاه برای رفع مشکلات مردم «همدل‌ و همراه» شده‌اند، چرا که معتقدیم هر قدر بین مسؤولان همدلی و همراهی باشد مشکلات مردم بهتر حل می‌شود. جانشین فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان نظام و کشور در طول 43 سال گذشته، با تمام توان علیه ایران اسلامی توطئه کرده‌اند اما هرگز نتوانسته‌اند حتی یک پیروزی برای خود ثبت کنند و این وعده خداوند است که در جنگ حق علیه باطل، همواره‌ حق پیروز میدان است. 
 
ژاپن: آماده همکاری با دولت جدید ایران هستیم
 
وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه این کشور قرار است از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) طی یک سفر دوره‌ای از قاهره، تهران، تل‌آویو، امان، دوحه و آنکارا دیدن کند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کیودو، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد وزیر خارجه ژاپن در این سفر درباره همکاری‌ها برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و ثبات منطقه رایزنی خواهد کرد. وزیر خارجه ژاپن روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو درباره این سفر توضیحاتی ارائه داد و درباره تشکیل دولت جدید در ایران به ریاست‌جمهوری سیدابراهیم رئیسی هم اظهارنظر کرد. توشیمیتسو موتگی در این کنفرانس خبری گفت: «در طول این سفر من بر تعهدمان نسبت به خاورمیانه تاکید مجدد خواهم کرد، منطقه‌ای که (ژاپن) به صلح و رفاه در آن طی سالیان گذشته کمک کرده است».
 
ناوشکن بومی دنا آماده اعزام به مأموریت دریانوردی
 
 امیر دریادار حسین خانزادی گفت: ناوشکن تمام ایرانی دنا جهت اعزام به ماموریت دریانوردی به سازمان رزم ناوگان سطحی منطقه سوم نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد. به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی ضمن بازدید از ناوتیپ سطحی منطقه سوم دریایی نداجا، با اشاره به اهمیت توسعه تمدن دریایی در سایه امنیت پایدار، ساخت شناورهای کاملا بومی را نشان خودکفایی متخصصان ایرانی دانست و افزود: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های بین‌المللی، ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تامین امنیت خطوط دریایی در راستای حفظ منافع ایران، جلوه‌ای از اقتدار و افتخار کشور را به نمایش می‌گذارد. 
دریادار خانزادی با اشاره به لزوم تقویت حضور فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی، گفت: ناوشکن تمام ایرانی دنا که حماسه‌ای از هوش و استعداد مهندسان و فناوران ایرانی است به منظور ارتقای ظرفیت دریانوردی ناوگان نیروی دریایی ارتش بزودی به منطقه سوم دریایی نداجا مستقر در کنارک ملحق خواهد شد. فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی این نیرو در همه زمینه‌ها به صورت مداوم در حال افزایش است تا زمینه برای نسل آینده دریانوردان ایرانی به گونه‌ای فراهم شود که بتوانند ماموریت‌های محوله را با سهولت بیشتری انجام داده و گام مهمی در جهت توسعه تمدن دریایی با شعار صلح و دوستی بردارند. 
 
سفر رئیس سیا به سرزمین‌های اشغالی برای رایزنی درباره ایران
 
رسانه آمریکایی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی گزارش داد رئیس سیا برای گفت‌وگو با مقامات این رژیم درباره موضوعاتی با محوریت ایران عازم سرزمین‌های اشغالی شد. به گزارش تسنیم، پایگاه خبری اکسیوس در گزارشی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی گزارش داد ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیروز وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا با مقامات اسرائیلی گفت‌وگو کند. پایگاه خبری اکسیوس بدون اشاره به نام مقاماتی که از سفر ویلیام برنز به سرزمین‌های اشغالی خبر داده‌اند، به نقل از آنها اعلام کرده است «برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران» موضوع محوری گفت‌وگوهای رئیس سیا و مقامات اسرائیلی خواهد بود. این مقامات صهیونیست به پایگاه خبری اکسیوس گفته‌اند ویلیام برنز در سفرش به سرزمین‌های اشغالی با «داوید بارنیاع» رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) دیدار خواهد کرد و انتظار می‌رود وی با دیگر مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی از جمله نفتالی بنت نخست‌وزیر، مقامات ارشد وزارت جنگ و مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند. 

Page Generated in 0/0057 sec