printlogo


کد خبر: 236795تاریخ: 1400/5/20 00:00
استقلال باید فصل نقل و انتقالات را همین امروز شروع کند
جام را این روزها می‌گیرند

طاهره صفری: دیگر صبر برای هواداران استقلال معنا ندارد. دهه 90 تمام شد و آنها تنها یک بار رنگ قهرمانی در لیگ برتر را در این دهه دیدند. اینکه مشکل کجاست و ایراد چیست دلایل متعددی دارد اما یکی از بخش‌های اصلی آن به همین روزهای نقل و انتقالات مربوط می‌شود؛ روزهایی که حریفان به سرعت بازیکنان مورد نیاز خود را برای رفع اشکالات تاکتیکی جذب می‌کنند اما استقلال می‌ماند و دست آخر جذب چند ستاره که ربطی به مشکلات تاکتیکی این تیم ندارند. مثلا یک سال چندین هافبک مرکزی عالی جذب می‌کنند اما خبری از وینگر رونده و خوب نیست. اگر قرار به حل این مشکلات است باید همین امروز دست به کار شد؛ بی‌تفاوت به اینکه شخص مجیدی برای فصل بعد هست یا نه. بازیکن خوب باید جذب شود تا چه مجیدی مقابل الهلال بماند چه مربی دیگری بیاید، دست کادر فنی برای این بازی حساس و همچنین لیگ بیست و یکم باز باشد. در ادامه به بازیکنانی که از الان ساز جدایی‌شان کوک شده است می‌پردازیم تا مشخص شود باید زودتر مدیران آبی اقدامات لازم را انجام دهند. 
 
آبی‌ها به دنبال یک مدافع چپ جدید
با قطعی شدن جدایی محمد نادری از استقلال، آبی‌ها ناچارند با سرعت یک مدافع چپ تخصصی را به خدمت بگیرند. پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی مقابل فولاد، این تیم عملاً وارد پروسه نقل و انتقالات شد تا مجیدی به همراه مدیریت باشگاه، این تیم را به منظور حضور مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در بیست و یکمین دوره لیگ برتر آماده کند. محمد نادری مدافعی که عملکرد خوبی در فصل گذشته برای آبی‌ها داشت، پس از بازی فینال جام حذفی به صورت تلویحی جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان را اعلام کرد و پس از آن مشخص شد این بازیکن تصمیم خود را گرفته و به احتمال فراوان فصل آینده با استقلال نخواهد بود. بویژه که قرارداد وی نیز به پایان رسیده و می‌تواند شخصاً برای آینده فوتبالی‌اش تصمیم بگیرد. با توجه به اینکه میلیچ دیگر مدافع چپی که فصل را با آبی‌پوشان آغاز کرد، در میانه راه از این تیم جدا شد، جدایی نادری عملاً جناح چپ استقلال را خالی کرده و آنها ناچارند جذب یک مدافع چپ را در اولویت‌های خود قرار دهند. متین کریم‌زاده بازیکن جوانی است که او نیز در این پست حضور دارد اما قطعاً کریم‌زاده به تنهایی نخواهد توانست برای یک فصل بار تیم بزرگی مثل استقلال را در این پست بردارد، لذا آبی‌ها ناچارند جذب یک مدافع چپ تخصصی را در اولویت‌های نقل و انتقالاتی خود قرار دهند. 
 
مهاجم مد نظر استقلال در دوراهی تهران - سیرجان
مهاجمی که مدت‌هاست مد نظر استقلال است اما شرایط حضورش در تهران ایجاد نمی‌شود، با پیشنهاد خوبی از گل‌گهر مواجه شده که او را برای تصمیم‌گیری مردد کرده است. امین قاسمی‌نژاد مهاجمی است که مدت‌هاست از او به عنوان گزینه استقلال یاد می‌شود. در نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته تا یک قدیمی آبی‌پوش شدن هم پیش رفت که بنا به دلایلی این انتقال انجام نشد اما همواره از وی به عنوان مهاجم مورد علاقه مجیدی و مد نظر استقلال یاد می‌شود و استقلالی‌ها انتظار دارند برای لیگ بیست و یکم با پیراهن این تیم به میدان برود. در این باره گفته می‌شود این مهاجم مد نظر تیم گل‌گهر هم قرار گرفته و پیشنهاد تیم سیرجانی به مهاجم باتجربه پدیده آنقدر وسوسه‌انگیز است که این بازیکن را در دوراهی تهران - سیرجان قرار دهد. قاسمی‌نژاد بازیکن آزاد است و برای انتخاب باشگاه بعدی‌اش مشکلی ندارد و شخصاً می‌تواند در این باره تصمیم‌گیری کند. 
 
نقطه قوت استقلال به دردسر تبدیل شد
اولین بازی پیش روی آبی‌پوشان، دیدار با الهلال در لیگ قهرمانان است که یک ماه تا این بازی زمان باقی است. در فصلی که بتازگی آن را پشت سر گذاشتیم، یکی از نقاط قوت تیم استقلال درون دروازه بود، جایی که سیدحسین حسینی و رشید مظاهری 2 سنگربان آماده این تیم بدون حاشیه وظیفه مراقبت از دروازه را برعهده داشتند و هر دو هم عملکردی بسیار خوب داشتند. 
آبی‌پوشان پس از ناکامی در فینال جام حذفی و از دست دادن دوباره قهرمانی در این مسابقات، در کمتر از یک ماه آینده باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال بروند؛ تیمی که در تمام این مدت با استفاده از ثروتی که در اختیار دارد، بهترین نقل و انتقالات را پشت سر گذاشته تا تبدیل به تیمی کهکشانی در سطح آسیا شود. مجموعه استقلال تا همین روز یکشنبه درگیر جام حذفی بود و به همین دلیل نتوانست به صورت رسمی وارد بازار نقل و انتقالات شود و یارگیری آنها عملاً باید تازه آغاز شود. سیدحسین حسینی، کاپیتان دوم آبی‌پوشان و یکی از بازیکنان اصلی این تیم در سال‌های اخیر، قراردادش با استقلال به پایان رسیده و رشید مظاهری به‌ رغم اینکه قرارداد دارد، هنوز تصمیم قطعی به ادامه همکاری با این تیم نگرفته است. گفته می‌شود سپاهان که بتازگی پیام نیازمند را از دست داده، به دنبال جذب یکی از ۲ دروازه‌بان استقلال است و این در حالی است که این خبر هنوز تایید نشده است. به نظر می‌رسد در حالی که استقلال باید روز ۲۲ شهریور به مصاف الهلال قدرتمند و تقویت شده برود، این تیم با بحران دروازه روبه‌رو است و مجیدی یا مدیریت باشگاه باید در اسرع وقت تکلیف دروازه این تیم را مشخص کنند. 
 
مدیران استقلال در پی مذاکره با لیست ورودی مجیدی
مدیران استقلال با توجه به لیست ورودی و بازیکنان مد نظر فرهاد مجیدی، در حال انجام مذاکرات لازم هستند. با پایان فصل بیستم مسابقات لیگ برتر و بسته شدن پرونده مسابقات این فصل، تیم‌های لیگ برتری استارت خود را برای نقل و انتقالات و جذب بازیکن زده‌اند. تا اینجای کار چند تیم به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده‌اند و دیروز علیرضا ابراهیمی کاپیتان گل‌گهر به جمع سرخ‌پوشان پایتخت ملحق شد. با وجود گذشت چند روز از شروع فعالیت تیم‌های لیگ برتری برای جذب بازیکن، همچنان اتفاق خاصی برای استقلالی‌ها نیفتاده است و طبق پیگیری‌ها مدیران استقلال با توجه به لیست ورودی فرهاد مجیدی، در حال مذاکره با بازیکنان مد نظر سرمربی استقلال هستند. مدیران استقلال همچنین تاکید کردند گمانه‌زنی‌های منتشر شده در رسانه‌ها قابل تایید نیست و هر بازیکنی که کار انتقالش به باشگاه نهایی‌ شود، نامش به صورت رسمی اعلام خواهد شد. 

Page Generated in 0/0060 sec