printlogo


کد خبر: 236806تاریخ: 1400/5/20 00:00
اخبار

حضور امیر جعفری  در «خانه شیشه‌ای»
 
امیر جعفری به فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیر پورکیان پیوست. به گزارش «وطن‌امروز»، امیر جعفری در فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیر پورکیان نقش‌آفرینی کرده و نخستین تصویر از حضور او به عنوان یکی از نقش‌های اصلی فیلم منتشر شد. پیش از این خبر حضور بهاره کیان‌‌افشار و شهاب مظفری در این فیلم رسانه‌ای شده بود. طراح گریم این فیلم محمدرضا گل‌افشار و عکاس احمدرضا شجاعی است. «خانه شیشه‌‌ای» با محوریت فعالیت پاپاراتزی‌ها، روایتی از پشت پرده زندگی شخصی سلبریتی‌ها را به تصویر خواهد کشید. تهیه‌کنندگی این فیلم را سیدامیر سیدزاده بر عهده دارد. سرمایه‌گذار پروژه یوسف بناساز و مدیر فیلمبرداری حسن اصلانی است.
 
 
 
مستند «یک قرن با حسین»  از تاریخچه عزاداری می‌گوید
 
 مجموعه مستند «یک قرن با حسین» با نگاهی به تاریخ عزاداری مردم ایران در یکصد سال گذشته، شب‌های ماه محرم ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.به گزارش «وطن‌‌امروز»، مجموعه مستند «یک قرن با حسین» با نگاهی به تاریخ عزاداری مردم ایران در صد سال گذشته، ناگفته‌ها و زاویای پنهانی از فراز و فرودهای آیین‌های عاشورایی را در یک قرن روایت می‌کند. هر قسمت از این مجموعه به یک موضوع یا سوژه جذاب در بستر تاریخ می‌پردازد. موضوعاتی نظیر «سرگذشت و سرنوشت تکیه دولت»، «ممنوعیت روضه‌خوانی»، «نوآوری در مداحی»، «آیین‌ها در آینه رسانه‌ها» و... دستمایه روایت هر قسمت است. «یک قرن با حسین» به نویسندگی و کارگردانی مهدی زنگنه و تهیه‌کنندگی هادی خدادی، در گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما و با مشارکت مرکز رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی تولید شده است. این مجموعه در شب‌های ماه محرم ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
 
«در کنار پروانه‌ها» از ۶ شهریور روی آنتن شبکه ۲
 
 تاکنون بیش از ۷۵ درصد تصویربرداری «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید انجام شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان تدوین و ساخت موسیقی این مجموعه در حال انجام است تا مجموعه از ۶ شهریورماه از شبکه دو سیما پخش شود. هم‌اکنون گروه در تهران و لوکیشنی بیمارستانی مشغول به کار هستند. به تازگی نگار عابدی به جمع بازیگران پیوسته و در روزهای آتی مقابل دوربین خواهد رفت. داستان سریال از آنجا شروع می‌شود که مشکلات پی‌در‌پی زندگی، «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است به جوانی ناامید تبدیل کرده است. او برای نجات تنها دلخوشی‌ زندگیش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌شود که... در این مجموعه بازیگرانی چون پروانه معصومی، برزو ارجمند، محمود جعفری، شهین تسلیمی، مهران رجبی، خسرو شهراز، کاوه سماک‌باشی، بیتا سحرخیز، نگار عابدی، نسرین بابایی و سامرند معروفی بازی می‌کنند.
 
 
 
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) عاشورایی شد
 
همزمان با آغاز ماه محرم، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر با تصویری از نقاشی جدید حسن روح‌‌الامین با عنوان «امان‌نامه» رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با آغاز محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (علیه‌السلام)، بامداد سه‌شنبه ۱۹ مرداد از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) با عنوان «امان‌نامه» رونمایی شد. این دیوارنگاره طی مراسمی به همراه ذکر توسل و آیینی دمام‌زنی نصب شد. دیوارنگاره میدان ولیعصر که محصول خانه طراحان انقلاب اسلامی است، با شعار «اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی»؛ هرگز از یاری دینم دست بر نخواهم داشت، همزمان با آغاز ماه محرم رونمایی شد. این دیوارنگاره جدیدترین نقاشی دیجیتال حسن روح‌الامین است که با نوشتاری از مسعود نجابتی در میدان ولیعصر نقش بسته است.
 
پهنه رودکی میزبان مجالس تعزیه می‌شود
 
پهنه فرهنگی رودکی به مدت ۱۰ شب میزبان مجالس تعزیه است. به گزارش «وطن‌امروز»، گروه تعزیه سیدالشهدا(ع) به سرپرستی احمد عزیزی دهه اول ماه محرم پس از اذان مغرب و عشا، در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت به اجرای تعزیه می‌پردازد. در این ۱۰ شب، تعزیه‌های «شاهچراغ (ع)»، «حضرت مسلم‌ (ع)»، «دو طفلان مسلم‌ (ع)»، «وهب و طفلان زینب (س)»، «حر ریاحی»، «حضرت علی‌اکبر (ع)»، «حضرت قاسم‌ (ع)»، «حضرت ابوالفضل‌ (ع)»، «شهادت امام حسین‌ (ع)» و «بازار شام» اجرا می‌شود. این اجراها در خیابان حافظ، پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌روند. در این تعزیه‌ها احمد عزیزی، مسعود عزیزی، حسین عقیقی، حسین نبئی، علیرضا سیدصالحی، امیرعلی رضایی، امیر سیدصالحی، مهدی آقایی، یاسر بابایی، حمید فرخی، ابراهیم خدابنده، میلاد عزیزی، محسن دانشی، سجاد خصالی و سجاد محمدزاده تعزیه‌‌خوان هستند. 

Page Generated in 0/0061 sec