printlogo


کد خبر: 236808تاریخ: 1400/5/20 00:00
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) خبر داد
برپایی آیین نذر‌نامه خوانی به 13 زبان

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از تاسیس سامانه «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) از سوی این مجمع خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در این سامانه از یک سو پژوهش‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌های علمی درباره پیام امام حسین(ع) و بویژه حضرت علی‌اصغر(ع) را ارائه و از سوی دیگر از پتانسیل تمام مشاغل اعم از پزشکان، وکلا و اصحاب رسانه  برای ارائه خدمات مجازی استفاده کنیم. 
به گزارش «وطن‌امروز»، داوود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در نشست خبری با بیان اینکه اقبال عمومی نسبت به برگزاری این مراسم به عشق حضرت علی‌اصغر(ع) در بین آحاد مردم دنیا وجود دارد، اظهار داشت: هدف ما ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ و اینکه صدای مظلومیت در کل دنیا بلند شود، به خاطر اینکه یک کودک شیرخوار با آن مظلومیت به شهادت رسیده است. 
وی با اشاره به اینکه تمام بودجه این مراسم‌ها از سوی مردم تامین می‌شود و ما هیچ‌گونه بودجه دولتی نداریم، ادامه داد: حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن این پیام به جامعه بشری یاری می‌کند. نقطه عطف حرکت ما در این همایش جهانی آیین ندرنامه‌خوانی است. مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی می‌کنند. 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر در ادامه درباره برگزاری این مراسم در کشورهای دیگر افزود: در کشورهای دیگر نیز مراسم برگزار می‌شود. همچنین نذرنامه به زبان‌های مختلف ترجمه شده و آیین نذرنامه‌خوانی به ۱۳ زبان اجرا می‌شود. 
وی اعلام کرد ما به دنبال این هستیم سیدالشهدا را به جمیع آحاد بشری معرفی کنیم پس نیاز به یک شبکه تعاملی زنده داریم. ما به دنبال ابرسامانه هستیم و ان‌شاءالله می‌خواهیم 2 سازمان اساسی تشکیل دهیم. سازمان اول سازمانی است که در آن بانوان را برای ماموریتی که خداوند در ذات‌شان قرار داده، تربیت کنیم. از آموزه‌های دینی ما این است که زن پرورش‌دهنده اصلی جامعه است و اگر به قدرت رب‌النوعی خود برسد جامعه اصلاح می‌شود. 
منافی‌پور در ادامه افزود: همچنین به دنبال تشکیل سازمانی هستیم با عنوان سازمان سربازان ظهور. در سال اول 1000 نفر از کودکان نذر یاری حضرت منجی شدند و اکنون ما هزار سرباز ظهور 18 ساله داریم. این بسیار مهم است و آنهایی که هوشمندی نداشتند قطعا متوجه این مساله نشدند. ما برای این سربازان ظهور پیام داریم و طرحی را در این زمینه آماده کردیم: طرح ساماندهی نذرشدگان برای یاری حضرت ولی‌عصر(عج). اقدامات اولیه برای سازمان‌های فوق آغاز شده است و در حال حاضر 300 هزار نفر نوجوان و جوان 15 تا 18 سال داریم که آماده‌اند برای سازماندهی مساله ظهور و در واقع تاکنون حدود ۲ میلیون کودک نذر یاری حضرت موعود شده‌اند. 
وی ادامه داد: طرح دیگر ما تاسیس سامانه «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) است که در این سامانه ما از تمام متخصصان علوم در همه رشته‌ها دعوت می‌کنیم. تاسیس یک درمانگاه در فضای مجازی که از پزشکان متخصص کودک تشکیل شده، از جمله برنامه‌های این سامانه است. البته فراخوان ما نه فقط برای جامعه پزشکی بلکه برای همه اقشار علمی و هنری است. 
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) همچنین از هنرمندان برای انجام امور هنری در این سامانه دعوت کرد و گفت: در عرصه فیلمنامه‌نویسی، تئاتر و سینما و... درباره حضرت ‌علی‌اصغر(ع) خیلی ضعیف هستیم و باید در این زمینه اقدامات خوبی داشته باشیم. 
منافی‌پور درباره جزئیات برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم امسال نیز گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در اغلب نقاط به صورت مجازی و در برخی شهرستان‌ها که شرایط بهتر و از سوی ستاد کرونا مجوز دارند فیزیکی برگزار می‌شود. ما در تولید لباس‌ها کوتاهی نکردیم و حدود ۳۰ هزار دست لباس برای ارسال به کشورهای مختلف در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان تولید شده است. 
وی در پایان یادآور شد: جمعه 22 مرداد ساعت ۱۰ صبح همایش شیرخوارگان حسینی به صورت زنده از شبکه ۲ سیما پخش خواهد شد و ساعت ۱۱ نیز آیین نذرخوانی را خواهیم داشت. 

Page Generated in 0/0054 sec