printlogo


کد خبر: 236812تاریخ: 1400/5/20 00:00
اخبار

هوای ۱۸ استان کشور بارانی می‌شود
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران و وقوع رعدوبرق در برخی استان‌های کشور طی چند روز آینده، از برقراری این شرایط جوی در ۱۸ استان کشور خبر داد. صادق ضیاییان دیروز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی ۲۰ مرداد (امروز) رشد ابر، بارش باران، وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این شرایط جوی در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه‌و‌بویراحمد، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان‌و‌بلوچستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از ‌پنجشنبه تا شنبه (۲۱ تا ۲۳ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان و کرمان رشد ابر و بارش ‌پراکنده مورد انتظار است. وی درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران چهارشنبه (امروز) صاف و در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌پنجشنبه (۲۱ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
 
طرح اطعام و احسان حسینی آغاز  شد
توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان
رئیس کمیته امداد از آغاز طرح اطعام و احسان حسینی همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) خبر داد. سیدمرتضی بختیاری با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم گفت: کمیته امداد امسال نیز همانند سال گذشته با اجرای طرح «اطعام حسینی و احسان حسینی» به استقبال ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) رفته است. وی با تشریح برنامه‌های کمیته امداد در طرح اطعام حسینی افزود: در این طرح که از دهه ولایت و عید سعید غدیر کلید خورده است، مراکز اطعام و آشپزخانه‌ها با همکاری مراکز نیکوکاری سپاه، بسیج و دیگر نهادها در سراسر کشور اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم میان نیازمندان می‌کنند. بختیاری اظهار کرد: همچنین با اجرای طرح احسان حسینی در ماه‌های محرم و صفر، بسته‌های معیشتی تهیه و به خانواده‌های نیازمند ارائه خواهد شد. رئیس کمیته امداد با دعوت از مردم نیکوکار ایران اسلامی برای مشارکت در این طرح‌های خداپسندانه گفت: کد دستوری #۱۲* و شماره کارت ۶۰۲۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ و سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir برای جذب کمک‌های مردم نوعدوست در طرح اطعام و احسان حسینی پیش‌بینی شده است. 
 
تبدیل تابلوهای تبلیغاتی 
به تابلوهای محرم در پایتخت
رئیس شورای شهر تهران از آماده‌سازی فضای شهری مناسب برای عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) خبر داد و گفت: تابلوهای تبلیغاتی به تابلوهای محرم تبدیل می‌شود. به گزارش فارس، مهدی چمران دیروز در صحن شورای شهر با اشاره به آغاز ماه محرم و پیروزی خون بر شمشیر، اظهار داشت: از منابع به نحو احسن در شهرداری در ماه محرم استفاده خواهد شد. از همکاران‌مان ‌در شهرداری تشکر می‌کنیم که امسال برای محرم به میدان آمده و در حرکت خوبی شهر را همگام با مردم برای عزاداری آماده کرده‌‌اند. وی با بیان اینکه عزاداری ماه محرم بخشنامه‌ای و دستوری نیست، گفت: همه خودشان را برای محرم آماده می‌کنند و این آمادگی هم در مسجد و تکایا و هم در خانه‌ها انجام می‌شود و حتی به عنوان یک فرهنگ شهروندان می‌توانند پرچم سیاه کوچک در خانه‌های‌شان نصب کنند. وی گفت: تابلوهای تبلیغاتی ان‌شاءالله منهای درصدی از تابلوهای تبلیغات فرهنگی در ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی تبدیل به تابلوهای محرم و عزاداری خواهد شد، چرا که در این ایام تابلوهای تبلیغاتی دیگر مورد توجه مردم نخواهد بود. 
 
دستگیری ۵۴۸ سارق در پایتخت
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۵۴۸ سارق در پایتخت خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در اجرای چهل‌وهفتمین مرحله از طرح رعد که دیروز در مقر پلیس پیشگیری تهران برگزار شد، گفت: در اجرای این طرح ۱۸۱ حکم قضایی اجرا و به ۶۹۷ پرونده سرقت رسیدگی شد که در جریان آن ۵۴۸ سارق نیز دستگیر شدند. موقوفه‌ای با بیان اینکه ۳۴ باند در این مرحله از طرح رعد منهدم شد، گفت: نتیجه این اقدامات کشف ۲۷۶۸ مورد اموال مسروقه متعلق به شهروندان بود که در میان آنها ۱۶۶ دستگاه خودرو و موتوسیکلت مسروقه نیز قرار داشت. موقوفه‌ای افزود: در این مرحله از طرح رعد ۱۶۸ کیلوگرم مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد و ۱۵۷ خرده‌فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند. 
 
۶۰۰ فضای باز مجموعه‌های شهرداری میزبان هیأت‌های عزاداری
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: مجموعه‌های ورزشی روباز سازمان ورزش شهرداری تهران برای برگزاری مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در اختیار هیات‌های عزاداری قرار می‌گیرد. به گزارش تسنیم، امیر محسنی با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران بیش از 600 زمین چمن و مجموعه ورزشی در اختیار دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون هیات‌های عزاداری با حضور در بخشی از این مجموعه‌ها، در حال آماده‌سازی آنها برای اقامه عزا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا هستند. وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال گذشته طرح «هر ورزشگاه یک حسینیه» در دستور کار سازمان ورزش قرار گرفته است، ادامه داد: اعلام آمادگی سازمان ورزش برای اختصاص فضاهای ورزشی روباز و زمین‌های چمن به هیات‌های عزاداری دارای ثبت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام انجام شده است. مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمانی با ایام محرم نسبت به خدمات‌دهی به شهروندان تهرانی اقدام کنیم.

Page Generated in 0/0070 sec