printlogo


کد خبر: 236831تاریخ: 1400/5/21 00:00
دور دنیا

هشدار مجدد پیونگ‌یانگ به واشنگتن و سئول
یک روز بعد از هشدار خواهر رهبر کره‌شمالی درباره رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، دیروز (چهارشنبه) هم یک ژنرال ارتش این کشور مجددا درباره این رزمایش هشدار داد. «کیم یونگ چول» ژنرال و سیاستمدار کره‌شمالی گفت آمریکا و کره‌جنوبی فرصت ارتقای روابط با پیونگ‌یانگ را از دست دادند و با انتخاب گزینه افزایش تنش، خود را در معرض بحران امنیتی جدی قرار دادند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی که نقش برجسته‌ای در برگزاری دیدارهای «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا داشت، از اینکه واشنگتن و سئول جواب حسن‌نیت پیونگ‌یانگ را با «اقدامات خصمانه» می‌دهند، گلایه کرد. این ژنرال کره‌‌شمالی، رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی را مایه هدر رفتن فرصت بهبود روابط ۲ کره دانست و توضیح داد:‌ «باید به جنوب فهمانده شود که برای انتخاب کردن اتحاد با واشنگتن به‌ جای صلح بین کره‌ای‌ها، چه بهای سنگینی را باید بپردازد». رسانه دولتی کره‌شمالی (KCNA) به نقل از وی نوشت: «ما در لحظه به آنها می‌فهمانیم که چه انتخاب خطرناکی کرده‌اند و با چه بحران امنیتی جدی‌ای به‌ خاطر این انتخاب اشتباه مواجه خواهند شد». 
***
الکاظمی: قاتلان و جنایتکاران به سزای عمل‌شان می‌رسند
نخست‌وزیر عراق تأکید کرد قاتل شهردار کربلا به سزای عمل خود خواهد رسید. به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق صبح چهارشنبه با خانواده مهندس عبیر سلیم ناصر الخفاجی، شهردار کربلا که سه‌شنبه به دست تروریست‌ها کشته شد، دیدار کرد و به آنها تسلیت گفت. وی تأکید کرد: قاتل بعد از اینکه به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد به سزای خود خواهد رسید. ما با کسانی که به دولت و قانون تعدی می‌کنند بشدت برخورد خواهیم کرد و از این حادثه بسادگی عبور نخواهیم کرد. قاتلان و مجرمان مجازات خواهند شد و قصاص عادلانه سرنوشت کسانی است که بخواهند خون عراقی‌ها را بریزند. هیچ کسی فراتر از قانون نیست و هرگز اجازه گسترش آشوب را نمی‌دهیم. عبیر سلیم کارهای زیادی برای استان کربلا کرد و مایل بود با امانتداری وظیفه خود را انجام
 دهد. 
***
تزریق آب نمک به شهروندان آلمانی به جای واکسن کرونا
پلیس آلمان مشغول تحقیقات درباره پرونده‌ای است که در آن یک پرستار صلیب سرخ به جای واکسن کرونا به هزاران شهروند آلمانی آب نمک تزریق کرده است. به گزارش «بی آر24» آلمان، اواخر آوریل مشخص شد یکی از کارکنان یک مرکز واکسیناسیون در ایالت نیدرزاکسن آلمان و شهر فریزلند 6 شیشه واکسن را با آب نمک پر کرده و این واکسن‌ها به شهروندان تزریق شده است. اما حالا رسانه‌های آلمانی اعلام کرده‌اند گویا این پرونده ابعاد گسترده‌تری دارد و بر اساس اطلاعات پلیس، بیش از 8 هزار نفر از شهروندان با این اتفاق ارتباط داشته و به جای واکسن کرونا، آب نمک دریافت کرده‌اند. به گفته مقامات محلی، احتمالا 8557 نفر هیچ‌گونه واکسن کرونایی دریافت نکرده و با این پرونده در ارتباط هستند و به جای آن آب نمک به آنها تزریق شده است. این پرونده به 96673 واکسیناسیون که بین 5 مارس تا 20 آوریل انجام شده است مربوط می‌شود. حالا مقامات محلی می‌خواهند برای واکسیناسیون مجدد افرادی که در این دوره زمانی واکسینه شده‌اند فراخوان دهند. اواخر آوریل پرستار صلیب سرخ که در آلمان مشغول فعالیت بود اعتراف کرد محتویات واکسن بیون‌تک را با آب نمک عوض کرده است. یکی از همکاران وی این مساله را فاش کرد. در آن زمان مقامات بیش از 100 نفر را که در آن روز واکسینه شده بودند با آزمایش آنتی‌بادی مورد بررسی قرار دادند. پلیس در حال تحقیق درباره این پرونده است و احتمال سیاسی بودن انگیزه‌های این پرستار صلیب سرخ را رد نکرده است. 
***
اتهامات گسترده‌تر از آزار جنسی علیه فرماندار نیویورک
قانون‌گذاران آمریکایی در واکنش به استعفای «اندرو کومو» فرماندار نیویورک، اتهامات علیه او را فراتر از موارد آزار جنسی توصیف کردند. به نوشته نشریه «نیوزویک»، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هنگامی که افراد مرتکب سوءاستفاده از قدرت تلاش می‌کنند دیگران را به خاطر «سوءتفاهم» مقصر جلوه دهند، چنین کاری اغلب برای جلب حس همدردی افرادی است که قبلا دچار سوءتفاهم بوده‌اند. اما ایجاد عمدی فضای ترس و ارعابی که آزاردهندگان جنسی ایجاد می‌کنند چیزی فراتر از یک اشتباه است. فرماندار نیویورک علاوه بر مواجهه با اتهامات آزار جنسی، به ‌خاطر نحوه عملکرد در قبال شیوع ویروس کرونا در این ناحیه نیز تحت انتقادات جدی قرار دارد. سال گذشته با گسترش افسارگسیخته این بیماری در نیویورک، تصاویر دلخراشی از گورهای جمعی در رسانه‌ها منتشر شد. از سوی دیگر رسانه‌ها گزارش دادند که به‌ دلیل کافی نبودن فضای سردخانه‌ها، از کامیون‌های یخچال‌دار برای نگهداری اجساد قربانیان ویروس کرونا استفاده می‌شود. 

Page Generated in 0/0062 sec