printlogo


کد خبر: 236833تاریخ: 1400/5/21 00:00
ایمان عالمی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» درباره وضعیت استقلال در دولت جدید:
امیدوارم عدالت برقرار شود

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال در ۲ فصل متوالی نتوانست در فینال جام حذفی پیروز شود و به جام قهرمانی دست پیدا کند. آبی‌ها در ضربات پنالتی مقابل فولاد شکست خوردند تا جواد نکونام و فولاد به نخستین جام حذفی برسند. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد استقلال با ایمان عالمی، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرد. 
***
* استقلال نتوانست قهرمان جام حذفی شود؛ دلیل این ناکامی چیست؟
متأسفانه شرایط مدیریتی تیم در ماه‌های اخیر بغرنج بود. انتصاب غلط باعث شد مربی نتواند با تیم مدیریتی کار کند. البته کار کادر فنی هم غلط بود که خودش دست به کار شد و از نظر مالی تیمش را کمک کرد. هر چند اتفاقات خوبی در نتایج تیم افتاد اما جامی برای استقلال کسب نشد. البته استقلال می‌توانست حداقل جام حذفی را به دست آورد. کادر فنی در ماه‌های اخیر خوب عمل کرده بود اما در بازی فینال جام حذفی کفه ترازو به سمت فولاد سنگینی می‌کرد. فولاد برنامه‌ریزی بهتری داشت و حتی می‌توانست در ۹۰ دقیقه یا وقت‌های اضافه برنده شود. استقلال نتوانست از پنالتی‌ها نتیجه بگیرد و قهرمانی را از دست داد. الان مهم‌ترین اتفاق این است که استقلال در فصل نقل و انتقالات بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، چرا که یک ماه دیگر باید مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم. 
 
* به نظر می‌رسید استقلال می‌خواست بازی را به پنالتی بکشاند و برنامه‌ای برای گلزنی نداشت. 
بله! استقلال برنامه خاصی برای فینال نداشت و می‌خواست گلی دریافت نکند و بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. به نظر من ارسلان مطهری از ابتدا باید در ترکیب قرار می‌گرفت، البته ما در تمرینات حاضر نیستیم. شروع خوب فولاد باعث شد استقلال نتواند برنامه‌اش را پیاده کند. نیمه دوم تیم بهتر شد اما در کل فولاد مستحق قهرمانی بود. 
 
* شجاعیان انتخاب خوبی برای زدن پنالتی بود؟
احتمالا شجاعیان در تمرینات خوب عمل کرده که انتخاب شد اما در مسابقه روحیه و تمرکز لازم است. حتی بازیکنان قبل پنالتی زدن می‌خندیدند و تمرکز نداشتند. 
 
* استقلال در چه پست‌هایی باید تقویت شود؟
استقلال باید تغییرات ویژه‌ای در پست‌های مختلف داشته باشد، بویژه در دفاع چپ که نادری و میلیچ را در فصل جدید نداریم. در دفاع مرکزی هم با وجود بازی خوبی که یزدانی و مرادمند انجام داده‌اند اما باید بازیکن دیگری هم در این پست به خدمت بگیریم. در دفاع راست باید کمک داشته باشیم. اگر هر دو گلر حفظ شوند، مشکلی نخواهیم داشت. از طرفی ما در این فصل جایگزینی برای علی کریمی نداشتیم و حتما باید کنار ریگی دنبال یک بازیکن اثرگذار باشیم. نیاز به فوروارد هم داریم. شیخ دیاباته در فصلی که گذشت، اصلا خوب نبود. در این پست با وجود رمضانی و مطهری اما تنها قائدی نمره قبولی گرفت. در وینگرهای چپ و راست و پلی‌میکر نیز باید دنبال بازیکن باشیم. در واقع برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا نیاز داریم تغییرات عمده‌ای ایجاد کنیم. 
 
* به نظر شما با برخی بازیکنان حال حاضر استقلال نباید خداحافظی کرد؟
صددرصد باید تغییراتی حاصل شود. باید به جوان‌هایی مثل کریم‌زاده بهای بیشتری داد. باتجربه‌‌های لیگ برتر باید زیر ذره‌بین کادر فنی قرار بگیرند و انتخاب شوند. ما در تمام پست‌ها نیاز به بازیکن حتی روی نیمکت داریم که مربی هر موقع از آنها استفاده کرد، تأثیرگذار باشند. یک تعدادی از این بازیکنان با توجه به شرایطی که دارند، باید تغییر کنند و نفرات جدیدی در باشگاه حضور داشته باشند. 
 
* فکر می‌کنید در دولت جدید، وضعیت استقلال بهتر خواهد شد؟
به هر حال آرزوی قلبی ما این است که دولت و وزیر ورزش جدید نگاه ویژه‌ای به فوتبال داشته باشند. ما فقط حق باشگاه‌مان را می‌خواهیم. وقتی متولی هر دو باشگاه وزارت ورزش است، باید نگاه‌ها به یک شکل باشد و عدالت برقرار شود. ان‌شاءالله وزیر جدید به تیم استقلال هم کمک کند و انتصابات خوبی داشته باشد. باید مدیران کاربلد و ورزشی به تیم بیایند که بتوانند درآمدزایی کنند. سال‌هاست سر بزنگاه بودجه نداریم و نفرات را نمی‌توانیم بخریم. مثل امین قاسمی‌نژاد که به دلیل نداشتن بودجه در نیم‌فصل نتوانستیم خریداری کنیم اما تیم رقیب از کشورهای خارجی مهدی ترابی و شهریار مغانلو را به تیمش ‌آورد. به هر حال متأسفانه این تبعیض‌ها بود. ان‌شاءالله استقلال بتواند هر چه سریع‌تر تیمش را جمع‌وجور کند. قطعا الهلال رقیب سختی برای ما خواهد بود و ما باید بموقع تیم را جمع کنیم. آرزوی قلبی من این است که استقلال به جایگاه اصلی خود بازگردد. 

Page Generated in 0/0062 sec