printlogo


کد خبر: 236841تاریخ: 1400/5/21 00:00
اخبار

کاهش دمای هوا از هفته آینده
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق در بیش از ۱۰ استان کشور، از کاهش دما در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد. صادق ضیاییان اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ مرداد) در مناطقی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی، همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان و فارس بویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است. به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود. ضیاییان ضمن بیان اینکه از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا روند کاهشی دارد، به ایسنا گفت: طی ۵ روز آینده برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد‌وخاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. طی این مدت دریای عمان نیز مواج است. 
***
محکومیت قطعی «عباس آخوندی» به جرم نشر اکاذیب
عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌و‌شهرسازی با حکم قطعی شعبه ۷۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به جرم نشر اکاذیب به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. به گزارش فارس، عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی با حکم قطعی شعبه ۷۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به جرم نشر اکاذیب به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد، البته بنا بر این حکم با توجه به عدم سابقه کیفری آخوندی و پیش‌بینی اصلاح وی، دادگاه با صدور قرار تعلیق اجرای مجازات، جزای نقدی او را به مدت یک سال معلق کرده است. بنا بر ماده ۵۴ قانون مجازات اسلامی، «هر گاه محکوم از تاریخ صدور قرار [تعلیق تعقیب] تا پایان مدت تعلیق، مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه ۷ شود، پس از قطعیت حکم اخیر، دادگاه قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق را نیز صادر و مراتب را به دادگاه صادرکننده قرار تعلیق اعلام می‌کند» لکن در صورتی که متهم در مدت تعلیق مجازات، مرتکب جرم جدیدی نشود، نه‌تنها اجرای مجازات از وی برداشته می‌شود بلکه آثار تبعی جرم هم از سجل کیفری فرد پاک می‌شود.
***
اصلاح و افزوده شدن «رشته امور تربیتی» به دفترچه کنکور سراسری
از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش، اصلاحیه دفترچه کنکور سراسری با افزودن اسامی و رشته‌های امور تربیتی و تمدید زمان انتخاب رشته تا روز پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ اعلام شد. اسامی و رشته‌های امور تربیتی در اصلاحیه دفترچه کنکور سراسری ۱۴۰۰ افزوده شده است و داوطلبان می‌توانند با انتخاب کد رشته مربوط نسبت به انتخاب محل و رشته، تا پایان روز پنجشنبه ۲۱ مرداد، اقدام کنند. بر اساس این گزارش، ۲ رشته کارشناسی امور تربیتی و مشاوره در اصلاحیه جدید دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ درج شده و از امروز در سایت سازمان سنجش بارگذاری شده و برای عموم قابل رویت است. بر این اساس، جهت استخدام به عنوان مربی پرورشی و مشاور مدرسه، برای تمام داوطلبان کنکور که رتبه لازم را کسب کرده‌اند، ادامه تحصیل در مقاطع فوق از طریق دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی 1400-۴۰1 فراهم شده است. 
***
خسارت 5/271 میلیارد تومانی سیلاب کلیبر
فرماندار کلیبر از برآورد خسارت 5/271 میلیارد تومانی وقوع سیلاب روزهای گذشته در این شهرستان خبر داد. عدالت حاجی‌پور اظهار کرد: بارش‌های روز یکشنبه در شهرستان کلیبر، در کمترین زمان ممکن به حدود ۷۴ میلی‌متر رسیده و منجر به وقوع سیلاب شد که متاسفانه در این راستا ۳ نفر نیز مفقود شدند. وی افزود: با تلاش مردم شریف شهرستان، ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان و نیروهای امدادی، جسد ۲ نفر از مفقودشدگان در روز دوشنبه و جسد نفر سوم نیز در روز سه‌شنبه کشف شد. وی اظهار کرد: در جریان وقوع این سیلاب، جاده ارتباطی حدود ۱۲ روستا آسیب دیده که شامل ۲۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۰ دهنه پل بوده و در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت از این طریق ارزیابی شده است. حاجی‌پور در تشریح سایر خسارات گفت: آب شرب ۷ روستا نیز قطع شده و شبکه داخلی و خطوط انتقال در این روستاها بویژه تصفیه‌خانه آب شرب شهید لشکری با پوشش ۱۰۷ روستا آسیب دیده است که خسارت این حوزه ۲۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود. وی بیان کرد: قطعی گاز ۱۰ روستا منجر به بروز خسارت ۵میلیارد تومانی و قطع برق ۴ روستا نیز منجر به خسارت 5/2 میلیارد تومانی شده است. وی افزود: باغات و مزارع حاشیه رودخانه‌های شهرستان نیز با احتساب کانال‌های آب‌آور زراعی، راه‌های دسترسی و سایر ابنیه حدود ۱۰۹ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. 
***
۱۰ شب مراسم تعزیه در میدان آزادی برگزار می‌شود
مجموعه فرهنگی- هنری برج آزادی همزمان با دهه اول محرم و شهادت سید و سالار شهیدان(ع) میزبان مجلس تعزیه امام حسین(ع) خواهد بود. به گزارش ایسنا، گروه تعزیه سیدالشهدا(ع) به سرپرستی استاد احمد عزیز و با اجرای ۱۵ شبیخوان به مدت ۱۰ شب در فضای باز میدان آزادی و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به روی صحنه می‌رود. این مراسم از ۱۹ تا ۲۸ مرداد هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود. روابط عمومی موزه و برج آزادی تهران با اعلام این خبر تاکید کرده است که در مدت اجرای هر مجلس تعزیه، دستورالعمل‌ و پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی رعایت خواهد شد و حضور عموم مردم با داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بلامانع است. 

Page Generated in 0/0060 sec