printlogo


کد خبر: 236851تاریخ: 1400/5/21 00:00
اخبار

سرلشکر باقری خبر داد
ابلاغ آماده‌باش ستاد کل به ارتش سپاه و ناجا در پی پیام رهبر انقلاب
در پی پیام تلویزیونی دیروز مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا درباره وضعیت طغیان بیماری کرونا و معرفی آن به عنوان مساله اول کشور و اهمیت ورود همه توان نیروهای مسلح برای کمک به مردم در این عرصه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در لبیک به دستور فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی و در ادامه حضور و نقش‌آفرینی‌های نیروهای مسلح برای کمک به دولت و ملت و ظرفیت‌سازی قدرتمندتر و موثرتر در صحنه مقابله با کرونا، به فرماندهان ارتش، سپاه، ناجا و سایر مجموعه‌های کلان نیروهای مسلح ابلاغ شد بدون فوت وقت با ایجاد آمادگی‌های مقتضی، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی را در دستور کار قرار دهند. 
 به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدحسین باقری افزود: مطمئنا تحقق توصیه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در به‌کارگیری آرایش و شیوه‌های دفاعی جدید و محکم، نیازمند اصلاح الگوهای رفتاری و مدل‌های مقابله بوده و در صددیم در تعامل با وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا، قاطع‌ترین و کارآمدترین شیوه‌ها و اقدامات را کارشناسی و عملیاتی کنیم. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای دور جدید طرح شهید سلیمانی و تشدید آمادگی‌های بسیج در امر واکسیناسیون، بر تداوم اقدامات ارتش، سپاه و بسیج در انجام کمک‌های مومنانه و کمک به نهضت مواسات و احسان عمومی به اقشار و مشاغل آسیب‌دیده در عین توجه به اصل عزت، کرامت و آبرومندی تاکید کرد. 
سرلشکر باقری ارتقای هم‌افزایی، هماهنگی و همراستایی اقدامات دستگاه‌ها، نهادها و مجموعه‌های مسؤول این حوزه در شرایط خطیر و خطرناک کنونی را امری ضروری قلمداد و تصریح کرد: بخش بزرگی از تمهیدات و تدابیر معطوف به رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی است که در این روزها عموما مورد غفلت جدی قرار گرفته است، لذا ضمن دعوت از آحاد مردم و هموطنان عزیز برای رعایت توصیه‌ها، آماده اتخاذ تصمیمات قاطع با هماهنگی و همراهی دستگاه‌ها و نهادها و همه عوامل و مراجع صاحب نقش و مسؤولیت در این زمینه بویژه مردم هستیم. 
***
رئیس قوه قضائیه: 
نظام بانکی نیازمند اصلاح است
رئیس قوه ‌قضائیه در نشستی ۲ ساعته با اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها به ارائه برنامه‌ها و راهکار‌های دستگاه قضا برای تقویت نظام بانکی و حل مشکلات پرداخت. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به تشکیل کارگروهی در ۳ سال گذشته برای پیگیری مطالبات و معوقات بانکی با حضور مسؤولان بانک مرکزی، از مدیران بانک‌ها پرسید آیا عملکرد این کارگروه موفقیت‌آمیز بوده و آیا فعالیت‌های این کارگروه با مجموعه‌های دیگر موازی بوده است یا نه؟ تا درباره تداوم فعالیت این کارگروه تصمیم مناسبی گرفته شود. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای کارشناسی غیرواقعی در مناقصات و مزایده‌ها و اخذ وثایق و معاملات را یکی از معضلاتی که موجب بروز فساد و مشکل در حوزه بانک‌ها می‌شود برشمرد و گفت: گاهی برخی پروژه‌ها پیچیده و مهم هستند و به آسانی نمی‌توان آنها را کارشناسی کرد اما می‌توان تشخیص داد یک ساختمان مسکونی که برای آن فرضا ۲۰۰ میلیارد ارزش‌گذاری شده، قیمت واقعی دارد یا نه. حجت‌الاسلام‌ اژه‌ای گفت: بی‌توجهی به نحوه به روز کردن تسهیلات معوقه و تهاتر بین ‌طلب و بدهی بانک‌ها و نادیده گرفتن ضوابط و مقررات و قواعد ناظر بر روابط بین بانکی از دیگر مسائلی است که موجب بروز فساد در شبکه بانکی می‌شود که گاهی حتی رأس بانک‌ها و مدیران عالی را درگیر کرده و موجب خدشه‌دار شدن اعتبار نظام بانکی و اعتماد مردم می‌شود. حجت‌الاسلام اژه‌ای با تأکید بر اینکه نظام بانکی نیازمند اصلاح است، متذکر شد: هر دولت و مجلسی که روی کار آمد، از لزوم اصلاح بانکی سخن گفت اما از نظر ما بانک‌ها باید در اصلاح بستر‌های فسادزا در پیشگیری از تخلفات مالی و بانکی پیشگام باشند. رئیس قوه‌ قضائیه در این نشست از مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی خواست اول شهریورماه گزارشی از پرونده‌هایی که له یا علیه بانک‌ها در دادگستری‌ها و اجراییات سازمان ثبت مطرح است و پس از سال‌ها هنوز به نتیجه نرسیده یا برای آنها درخواست اعمال ماده ۴۷۷ شده، ارائه کنند. 
***
دیدار ضدایرانی رئیس سیا با مقامات رژیم صهیونیستی
«ویلیام بِرنز» رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که به فلسطین اشغالی سفر کرده، با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. به گزارش فارس، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد رایزنی‌های برنز با بنت روی مسائل مرتبط با ایران تمرکز دارد. در این بیانیه آمده است: «نفتالی بنت امروز (دیروز چهارشنبه) با ویلیام برنز رئیس سیا در مقر ارتش در تل‌آویو دیدار و با او درباره تقویت همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی بین اسرائیل و ایالات متحده گفت‌وگو کرد. آنها همچنین درباره وضعیت خاورمیانه، با محوریت ایران و احتمال گسترش و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای نیز صحبت کردند». بر این اساس، در نشست مذکور «دیوید بارنیاع» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی تل‌آویو و رئیس جدید آژانس امنیت داخلی این رژیم، ژنرال «آوی گیل» دبیر نظامی دفتر نخست‌وزیری و «شیمریت مئیر» مشاور امور سیاسی این رژیم حضور داشتند. دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد روز گذشته نیز بارنیاع با برنز دیداری داشت تا درباره پرونده هسته‌ای ایران و دیگر چالش‌های منطقه‌ای که این ۲ سازمان قصد همکاری در آنها را دارند، گفت‌وگو کند. رئیس سیا قرار است در ادامه سفر خود به فلسطین اشغالی، با دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی هم دیدار و گفت‌وگو داشته باشد که احتمالا یکی از موضوعات اصلی آن رایزنی‌ها نیز ایران و تحولات منطقه غرب آسیا باشد. 

Page Generated in 0/0061 sec