printlogo


کد خبر: 236868تاریخ: 1400/5/23 00:00
کاظم هژیرآزاد:
فقط جوانان در سینمای تجاری جا دارند

کاظم هژیرآزاد، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: اگر جوان باشیم در سینمای تجاری جا داریم. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سیدکاظم هژیرآزاد با حضور در برنامه شب‌نشینی، درباره وضعیت کاری‌اش موضوعاتی را مطرح کرد. وی با حضور در برنامه گفت‌و‌گو‌محور «شب‌نشینی» شبکه جام‌جم درباره دلایل سوپراستار نشدنش در سینمای پس از انقلاب اظهار داشت: سن ما از سوپراستاری گذشته بود. اگر جوان باشیم در سینمای تجاری جا داریم. 
وی گفت: هر کاری ویژگی‌ها و اطلاعات خاص خود را دارد و باید خود را منطبق با آن سبک کنیم. با 16 کارگردان تئاتر و تلویزیون و سینما کار کرده‌ام. بازنشسته صندوق اعتباری هنر وزارت ارشاد هستم با 4 میلیون‌تومان حقوق. اگر کار سینما نکنم نمی‌توانم زندگی‌ام را بچرخانم، بنابراین باید کار کنم و برای همین به هیچ کارگردانی نه نگفته‌ام چون در غیر این صورت نمی‌توانم زندگی‌ام را بچرخانم. 
بازیگر پیشکسوت ایرانی تصریح کرد: وقتی نقش جدیدی به من پیشنهاد می‌شود انگار تازه متولد شده‌ام. هنوز که هنوز است جلوی دوربین دلم و دست و پایم می‌لرزد. اینکه بگوییم یاد گرفتیم و تمام شد صحیح نیست چون یاد گرفتن نهایت ندارد. برای درست کار کردن باید رنج ببریم. هر شخصیتی که خلق می‌کنیم را باید برایش تلاش و ممارست کنیم. برخی قدر آن را می‌دانند و برخی نمی‌دانند. 
هژیرآزاد درباره نقش‌هایی که آرزو داشته آنها را بازی کند، افزود: تمام رل‌های شکسپیر حسرت تمام بازیگران دنیاست. دوست دارم شاه‌لیر باشم. 
وی ادامه داد: برای من فرقی نمی‌کند چه نقشی داشته باشم چون شغلم این است و کار دیگری بلد نیستم. نمی‌توانم بگویم این کار را نمی‌کنم. چه‌بسا کارهایی را دوست نداشته‌ام ولی انجام‌شان داده‌ام و سعی کرده‌ام کارگردان را راضی نگه دارم و فکر هم نکنم کارگردانی از من ناراضی باشد. 
بازیگر سریال‌های تاریخی بیان کرد: کار خودم را برای خودم در تنهایی انجام می‌دهم و شخصیت را خلق می‌کنم؛ یا کارگردان می‌پسندد یا نمی‌پسندد. اگر نپسندید به فراخور شخصیت ساخته‌شده را تغییر می‌دهم تا به ذهنیت کارگردان نزدیک شوم. باید هر بازیگر بتواند با هر کارگردانی کار کند، اگرنه یک بار خواهد بود و بعد بیرون رانده می‌شود. باید هر بازیگر بتواند به تناسب نیاز کارگردانش نقش را بیافریند. 
هژیرآزاد در انتهای برنامه کتاب خود را که در تقدیر از مصطفی اسکویی نوشته بود معرفی کرد و گفت: بعضی‌ها او را دوست دارند و بعضی‌ها هم از اسکویی بدشان می‌آید اما من همه قدردانی‌ام از استادم که الفبای زندگی و بازیگری به من آموخت را در کتابم تجمیع کرده‌ام.

Page Generated in 0/0435 sec