printlogo


کد خبر: 236875تاریخ: 1400/5/23 00:00
مغانلو فصل آینده چه پیراهنی خواهد پوشید؟
مثلث عشقی پرسپولیس، شهریار و سپاهان

محسن جندقی: داستان شهریار به یک مثلث عشقی تبدیل شده: شهریار مغانلو دوست دارد در پرسپولیس بماند اما پرسپولیس پول ندارد تا 13 میلیارد تومان بند آزادسازی قرارداد وی با تیم سانتاکلارای پرتغال را بدهد؛ از طرفی سپاهان حاضر شده این مبلغ هنگفت را برای در اختیار گرفتن شهریار پرداخت کند اما دل این بازیکن با زردهای اصفهانی نیست. 
شهریار مغانلو نیم‌فصل دوم فصل گذشته به صورت قرضی از سانتاکلارا به پرسپولیس پیوست و در ابتدا عملکرد درخشانی نداشت اما در ادامه با گلزنی‌ها و ایجاد موقعیت‌های زیاد در نوک خط حمله پرسپولیس به همه ثابت کرد لیاقت پوشیدن پیراهن تیم قهرمان را دارد. 
شهریار مغانلو در نیم‌فصل اولی که برای سانتاکلارا به میدان رفته بود، مسؤولان این باشگاه پرتغالی را ناامید کرده بود؛ 14 بازی و فقط یک گل. به همین علت بود که با درخواست پرسپولیس برای به خدمت گرفتن قرضی وی موافقت کردند اما آنها هم نمی‌دانستند حضور شهریار در تهران قصه عشق و عاشقی وی با تیم محبوبش را دوچندان می‌کند. شهریار در پرسپولیس عملکرد متفاوتی از خود نشان داد و در لیگ برتر 4 گل و در لیگ قهرمانان آسیا در 6 بازی 4 گل به ثمر رساند تا دل هواداران را ببرد. 
با اتمام مسابقات لیگ برتر، قرارداد قرضی شهریار مغانلو هم با پرسپولیس به پایان رسید؛ مهاجمی که در دوران کوتاه‌‌مدت حضورش در این تیم اعتماد کادر فنی و هواداران را به ‌دست آورد. حالا هواداران پرسپولیس نگران از دست دادن این بازیکن هستند، بویژه که باشگاه پرسپولیس هم شرایط مالی خوبی ندارد تا شهریار را به‌ صورت قطعی از سانتاکلارا بخرد. 
باشگاه سانتاکلارا برای انتقال مغانلو بند آزادسازی ۵۰۰ هزار دلاری (حدود 13 میلیارد تومان) را پیش پای پرسپولیس قرار داده است. در شرایط کنونی پرسپولیس که مطالبات مالی نگران‌کننده گابریل کالدرون پیش روی باشگاه قرار گرفته و خطر بیش از هر زمانی پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را تهدید می‌کند، درخواست سانتاکلارا یک مشکل بزرگ و اساسی محسوب می‌شود. 
باشگاه سانتاکلارا برخلاف نیم‌فصل و پنجره زمستانی با توجه به اینکه اکنون مهاجم ایرانی‌اش ارزش مناسبی پیدا کرده و پیشنهادهای دست به نقدی در اختیار دارد، راضی به مذاکره برای تخفیف و اقساطی کردن رضایتنامه نیست. 
این‌ در حالی است که باشگاه سپاهان از مدت‌ها قبل در کمین مغانلو نشسته و اعلام کرده حاضر است ۵۰۰ هزار دلار بابت صدور رضایتنامه مغانلو به باشگاه پرتغالی بپردازد. با این وضعیت ادامه همکاری با پرسپولیس از دست مغانلو خارج شده و همه‌ چیز در دست باشگاه سانتاکلاراست. 
منابع خبری گزارش دادند مغانلو دوست ندارد برای سپاهان بازی کند و تمایل این بازیکن، پوشیدن پیراهن پرسپولیس در فصل آینده است. شاید این یک اهرم فشار از سوی شهریار باشد تا سانتاکلارا هم کمی از مواضع خود برای فروش شهریار به سپاهان عقب‌نشینی کند. شهریار بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر در مصاحبه‌ای گفته بود: قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم شنیده بودم این تیم جو بسیار خوبی دارد؛ وقتی هم خودم از نزدیک آن را لمس کردم، متوجه این موضوع شدم. پرسپولیس جو فوق‌العاده‌ای دارد و همه بچه‌ها با هم در اوج احترام رفاقت می‌کنند. تیم بسیار همدل و متحدی داشتیم که نتیجه آن به دست آمدن قهرمانی بود. 
همچنین او درباره خبرهای جدایی‌اش از پرسپولیس گفت: واقعیت این است که من اصلا نمی‌خواهم راجع به این موضوع حرفی بزنم. مدیربرنامه‌های من دچار بیماری شده و طی چند روز آینده با رفع بیماری‌اش کارهایم را انجام خواهد داد و اگر لازم باشد خودش صحبت خواهد کرد. هواداران پرسپولیس عزیز و قابل احترام هستند ولی نمی‌خواهم در این باره حرفی بزنم. فعلا دوست دارم از قهرمانی‌ای که کسب کردیم لذت ببرم و استراحت کنم. 
جالب اینجاست که هواداران پرسپولیس در صفحات مجازی بشدت به باشگاه سپاهان حمله کرده‌اند و برای آنها خوشایند نیست که مغانلو را فصل بعد با پیراهن سپاهان ببینند. در این میان اگرچه مغانلو هنوز هیچ اظهارنظر رسمی در این باره نکرده اما توقع هواداران پرسپولیس از این مهاجم این است به سپاهان نرفته و در همان تیم سانتاکلارا بازی کند. به هر حال این خواسته هواداران پرتعداد پرسپولیس از مهاجمی است که نیم‌فصل از او حمایت کامل کردند و دوست ندارند با حضورش در سپاهان به تقویت این تیم کمک کند، آن هم در حالی که گزینه دیگری دارد؛ بازگشت به پرتغال. 
با این حال باشگاه پرسپولیس به‌ دنبال تامین منابعی است که بتواند ستاره گلزن خود را همچنان در اختیار داشته باشد ولی پرداخت این مبلغ سنگین به سانتاکلارا و عقد قرارداد جدید با مغانلو نظام مالی باشگاه درباره بازیکنان را به هم خواهد زد. 
پرسپولیس حالا در آستانه از دست دادن یکی از سرمایه‌های بزرگ خود قرار دارد و طبیعتا کادر فنی سرخ‌پوشان باید به فکر انتخاب جانشین مغانلو هم باشند. در این چند روز شایعاتی مبنی بر احتمال مذاکره پرسپولیس با سجاد شهباززاده و حامد پاکدل مطرح شده؛ موضوعی که هنوز تأیید یا تکذیب نشده است. 

Page Generated in 0/0190 sec