printlogo


کد خبر: 236894تاریخ: 1400/5/23 00:00
اخبار

محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده‌های کثیرالشاکی:
متهم ابتدا حق مردم را بدهد بعد مجازات شود
رئیس قوه ‌قضائیه درباره «تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و جلوگیری از تشکیل آنها» گفت: باید دقت کرد چنین مسائلی در پرونده‌های کثیرالشاکی تکرار نشود، چرا که هم خود فرد ضرر می‌کند، هم برای دستگاه قضایی دردسر ایجاد می‌شود. وی تصریح کرد: انسان مدبر، با کسی که هیچ سابقه‌ای در کار تجارت و تولید ندارد، شغلش هیچ ارتباطی با کاری که ادعا می‌کند می‌خواهد انجام بدهد ندارد، حتی دفتر کار ندارد و فقط با یک خط تلفن و لپ‌تاپ کار می‌کند، معامله نمی‌کند؛ آن هم به نوعی که بدون عقد هیچ قراردادی یا حتی با عقد یک قرارداد غیررسمی به حساب او پول واریز کند!
حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد ناشی از پرونده‌های کثیرالشاکی که افراد زیادی را درگیر می‌کند، به همکاران قضایی متذکر شد اگر به ‌هر دلیلی پرونده‌ای کثیرالشاکی در قوه ‌قضائیه مفتوح‌ شد، تدبیر کنند تا آن پرونده زودتر به سرانجام برسد. محسنی‌اژه‌ای یکی از این تدابیر را اینگونه عنوان کرد که اگر بیم فرار و تبانی متهم نمی‌رود، نیازی نیست متهم بدوا بازداشت شود، بلکه می‌توان شرایطی را به وجود آورد که فرد در یک پروسه زمانی معین و تحت نظر مسؤولان قضایی حقوق مردم را اعاده کند. وی خطاب به دادستان‌ها و بازپرس‌ها خاطرنشان کرد: اصل این است که مردم به حقوق‌شان برسند و اگر مجازات هم نیاز بود ایرادی ندارد و مجازات در جای خودش انجام شود اما ابتدا باید احقاق حق مردم در اولویت باشد؛ یعنی حتی‌الامکان با تدبیر قضایی صورت‌گرفته متهم بازداشت نشود و ابتدا حق و حقوق مردم را بدهد بعد به مجازات برسد. وی اضافه کرد: در برخی پرونده‌ها بازداشت غیرضرور متهم شرایطی را به وجود می‌آورد که مردم به حق و حقوق خود نمی‌رسند و پرونده هم دچار اطاله دادرسی بلاوجه می‌شود. محسنی‌اژه‌ای همچنین تأکید کرد: برای کاهش اطاله دادرسی باید برای انجام کارشناسی‌ها در پرونده‌های کثیرالشاکی زمان مشخصی تعیین شود و حتما کارشناسی‌ها در موعد مقرر انجام شود تا روند رسیدگی به این پرونده‌ها سرعت یابد. 
رئیس قوه‌ قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به بازپرس‌ها و قضات متذکر شد برای کسانی‌ که حقوق مردم را تضییع‌ می‌کنند، مجازات بازدارنده در نظر گیرند. وی افزود: مجازات باید اثرگذار باشد تا دوباره تکرار نشود. اینکه فردی با وجود سودهای سرشار که هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی‌کند بگوید اشکالی ندارد آبروی من رفت و زندان هم رفتم اما سود هنگفتی به دست آوردم، درست نیست. رئیس قوه ‌قضائیه تأکید کرد: کسانی که حقوق مردم را زیر پا می‌گذارند، صدها ساعت وقت دستگاه قضایی و ضابطان را که باید صرف تأمین امنیت مردم شود می‌گیرند و خسارات مادی و معنوی به خانواده‌ها و جامعه وارد می‌کنند، باید بدون هیچگونه ملاحظه‌ای نقره‌داغ شوند. وی همچنین از وکلا خواست برای کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های حساس و کثیرالشاکی از پذیرفتن همزمان پرونده‌ها خودداری کنند تا تکلیف مالایطاق برای‌شان ایجاد نشود و کمک کنند این نوع پرونده‌ها هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود. 
***
جبهه مقاومت میراث سپهبد شهید سلیمانی است
حجت‌الاسلام علی محمدی‌سیرت، نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در آستانه ۲۳ مرداد سالروز پیروزی غرورآفرین مقاومت اسلامی لبنان در سال ۲۰۰۶ بر رژیم کودک‌کش صهیونیست، در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری العهد (ارگان رسانه‌ای حزب‌الله لبنان) این روز را  یک نقطه عطف تاریخی در مبارزه با جنایتکاران و متجاوزان صهیونیست دانست و گفت: جنگ ۳۳ روزه در شرایطی آغاز شد که صهیونیست‌ها با توجه به محاسباتی که داشتند خود را پیروز قطعی و نهایی این جنگ می‌دانستند اما مقاومت اسلامی تمام محاسبات آنان را به هم ریخت و فضای جنگ را به ضرر رژیم صهیونیستی تغییر داد. جنگی که بنا بر طرح‌های عملیاتی ارتش صهیونیستی قرار بود در روزهای ابتدایی با پیروزی این رژیم پایان یابد، ۳۳ روز به طول انجامید و در نهایت با شکست خفت‌بار صهیونیست‌ها پایان پذیرفت. وی ادامه داد: آنچه به طور کلی محور مقاومت - به شکلی که امروز در منطقه می‌بینیم- نامیده می‌شود مهم‌ترین میراث سپهبد شهید سلیمانی است. شهید سلیمانی این جبهه را دوباره مهندسی و زیرساخت‌های آن را تقویت کرد. شهید سلیمانی حامی و پشتیبان بزرگ جبهه مقاومت بود که دست گروه‌های مقاومت در منطقه را پر کرد. 
***
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش:
حضور در رژه دریایی روسیه اقتدار ایران را به رخ دنیا کشید
معاون هماهنگ‌کننده نداجا با اشاره به حضور ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس، گفت: دریادلان انقلابی ما توانستند با حضور در رژه دریایی روسیه در سن‌پترزبورگ اقتدار و سربلندی ایران را به رخ جهانیان بکشند. امیر دریادار دوم محمدرضا عزیزی با حضور در مرکز آموزش تکاوران و تفنگداران دریایی قمر بنی‌هاشم‌(ع) منجیل، گفت: به شما افتخارآفرینان دریا یعنی تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش که در عرصه دفاع از میهن عزیزمان ایران و حفاظت از منافع ملت ایران در آب‌های دوردست از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنید خسته نباشید عرض می‌کنم. وی به حضور ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه جشن روز نیروی دریایی روسیه اشاره کرد و گفت: جوانان انقلابی ما توانستند با ناوشکن سهند و ناوبندر مکران، مسیر طولانی این دریانوردی تاریخی را که از تنگه هرمز در خلیج‌فارس شروع شد و با گذر از دماغه امیدنیک در آفریقای جنوبی، دریای مانش میان انگلیس و فرانسه، دریای بالتیک در منطقه اسکاندیناوی و سرانجام خلیج فنلاند به سن‌پترزبورگ به پایان رسید با موفقیت و اقتدار پیمایش کنند و اقتدار و سربلندی ایران را به رخ جهانیان بکشانند. 

Page Generated in 0/0136 sec