printlogo


کد خبر: 236895تاریخ: 1400/5/23 00:00
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار حاج‌رضا فرزانه برگزار شد
وداع با فرمانده مدافع‌حرم

گروه سیاسی: پیکر پاک شهید مدافع حرم سردار حاج‌رضا فرزانه، فرمانده سابق لشکر محمد رسول‌الله(ص)‌ که پس از ۶ سال در سوریه کشف و از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد، روز گذشته با حضور مردم شهیدپرور و مسؤولان لشکری و کشوری به سمت بهشت زهرا تشییع شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پیکر پاک شهید مدافع حرم سردار حاج‌رضا فرزانه، فرمانده سابق لشکر محمد رسول‌الله(ص)‌ صبح روز گذشته با حضور مردم شهیدپرور، مسؤولان و خانواده معظم شهدا از مسجد پیامبر اعظم در شهرک شهید محلاتی تهران تا مزار شهدای گمنام و جاویدالاثر این شهرک تشییع و برای تدفین به بهشت‌زهرا منتقل شد. سردار شهید حاج‌رضا فرزانه متولد ۱۳۴۳ تهران، فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله بود که پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ طی عملیات مستشاری در منطقه «هوبر» سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. وی پس از بازنشستگی در ستاد مرکزی راهیان نور به انجام فعالیت‌های مختلف می‌پرداخت و معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود. شهید فرزانه از جانبازان دفاع‌مقدس بود که ۳ بار طی سال‌های ۶۲، ۶۵ و ۶۷ در دوران جنگ تحمیلی مجروح شد. وی از یاران نزدیک سردار شهید حاج‌حسین همدانی محسوب می‌شد که پس از ۴۰ روز حضور داوطلبانه در سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. 
پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار حاج‌رضا فرزانه طی عملیات تفحص اخیر در سوریه کشف و هویت او شناسایی شد. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، چهارشنبه هفته گذشته با حضور مسؤولان لشکری و کشوری و خانواده وی، در ستاد معراج شهدای تهران برگزار شد. شهید حاج‌رضا فرزانه ۶ سال پیش در سوریه به شهادت رسید اما پیکر پاکش در منطقه ماند و پس از گذشت ۶ سال در پی عملیات کاوش، پیکر این رزمنده دوران دفاع‌مقدس و مدافع حرم کشف و هویت او از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد. 
 
* کشف پیکر مطهر شهید مصطفایی در سوریه
پیکر مطهر پاسدار شهید «عین‌الله مصطفایی» نیز توسط گروه تفحص ایثارگران سپاه پاسداران در سوریه کشف و هویت او از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شد. شهید «عین‌الله مصطفایی» اهل کرج یکی از مستشاران زبده نظامی در جریان نبرد با تکفیری‌های سوریه بود که در درگیری با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مدافع حرم مفقودالاثر قرار گرفت. شهید «عین‌الله مصطفایی» محرم سال ۹۴ شهید و پیکر مطهرش در منطقه قراصی (تک درخت) حلب کشف و محرم ۱۴۰۰ شناسایی شد. 

Page Generated in 0/0060 sec